Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Puistjes (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1929571)

Kiezelsteentje 13-03-2017 13:39

Puistjes

Hoi
Op internet zijn echt heel veel dingen die je kan doen om puistjes te bestrijden, maar welke manieren werken het beste en het snelst?

Elin3 13-03-2017 13:58

Wil je van je puistjes af komen of puistjes leren voorkomen?

Kiezelsteentje 13-03-2017 14:03

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34328719)
Wil je van je puistjes af komen of puistjes leren voorkomen?

Het liefst natuurlijk allebei, maar op dit moment is het handiger voor mij om er van af te komen.

TresCoolxx 14-03-2017 19:15

Misschien tea tree olie?

Roosje2002 14-03-2017 19:21

Ik denk zelf dat je gewoon goed alles moet reinigen en schoonmaken.
niet teveel eten waar je puistjes van krijg en gewoon gezond doen.

succes en sterkte liefs roos xxxx

Kiezelsteentje 14-03-2017 19:50

Citaat:

Roosje2002 schreef: (Bericht 34329341)
Ik denk zelf dat je gewoon goed alles moet reinigen en schoonmaken.
niet teveel eten waar je puistjes van krijg en gewoon gezond doen.

succes en sterkte liefs roos xxxx

Puistjes hebben vaak niks te maken met hygiëne maar ik was mijn gezicht in de ochtend en avond. Bovendien heb ik net een hele maand geen snoep of get eten gegeten als weddenschap en het is ook niet minder geworden. Ik had het meer over middeltjes (zoals mensen vroeger tandenpasta deden, maar dat is super uitdrogend)

erix 14-03-2017 20:35

Als het echt veel is kan je doen wat ik deed - naar de dermatoloog gaan. Heel m'n gezicht zat zo'n beetje onder de puistjes (om de 1 cm wel eentje). Kreeg ik een "zware" behandeling van 6 maanden (zwaar in de zin als zwaar vor je lichaam, niet dat je opeens niks meer kan ofzo maar je mag t alleen doen als je 110% gezond bent en moet regelmatig op controle om de 2/3 weken). Maar als het niet zo erg bij je is.. nog steeds, ga naar je huisarts, die zal je proberen te helpen, als het niet lukt wordt je doorverwezen naar een dermatoloog en krijg je mogelijk dezelfde behandeling.

Heb nu nooit puistjes, was allemaal weg na 6 mnd ;) Ik kon wel als mannelijk model gaan haha.

Elin3 14-03-2017 21:02

Citaat:

Kiezelsteentje schreef: (Bericht 34329356)
Puistjes hebben vaak niks te maken met hygiëne maar ik was mijn gezicht in de ochtend en avond. Bovendien heb ik net een hele maand geen snoep of get eten gegeten als weddenschap en het is ook niet minder geworden. Ik had het meer over middeltjes (zoals mensen vroeger tandenpasta deden, maar dat is super uitdrogend)

Dat verschilt per persoon! Als ik mijn beddengoed niet vaak genoeg verschoon zie ik dat namelijk direct op mijn huid terug, ik krijg daar snel puistjes van. Voor vet eten ben ik minder gevoelig ;)

Je huid reinigen en hydrateren is i.m.o. erg belangrijk. Door uitdrogende middeltjes gaat je huid juist meer talg aanmaken waardoor je meer kans hebt op puistjes. Voorkomen is dus beter dan uitdrogen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.