![]() |
VVD de grootste
Bah.
|
Beter dan de PVV.
|
Geen problemen mee.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmmmpfr.
|
7,5% Denk in Amsterdam, aardig op weg :d
|
Ja dat is denk ik regelrecht bij de PvdA weggelopen :o
|
Citaat:
GL en DENK hebben nieuwe stemmers getrokken; jongeren en allochtonen. |
Citaat:
|
Jezus in Amsterdam is de opkomst zelfs 5% lager dan in 2012, aap, doe ff normaal :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh ja, voordat er iemand is die zegt 'duh, tuurlijk hebben moslims iets met religie, ze zijn moslim', dat klopt, maar niet iedereen heeft iets met religie ook al zijn ze zelf religieus, mijn ouders zijn christen, maar ze doen er verder niets mee, behalve dat er bijbels in huis zijn die nooit gezien worden :P
|
Maar aan de andere kant, ik ben Atheοst en heb wel iets met religie, ik heb ook een bijbel :P
|
Citaat:
|
Tikfoutje van de NOS bij Limburg?
En daardoor doorrekenfout voor totale opkomst? Code:
TK'17 TK'12 PS'15 GR'14 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Prima uitslag gezien de peilingen voorgaande maanden. Coalitie van VVD - D66 - CDA - Groen Links is voor mij acceptabel, al heb ik ook liever geen confessionelen er bij. Maar denk dat er weinig coalities zonder confessionelen kans van slagen hebben. PVV is geen optie, voor de SP is VVD geen optie (en SP ligt ook wel erg ver van VVD en D66 af qua ideeλn) en PvdA zie ik niet weer regeren, zeker niet met VVD, puur uit strategisch oogpunt. Dan kom je al uit op Denk, 50+ en FvD en dat vind ik ten eerste niet beter dan CDA en ten tweede zit je dan aan huidige stand nog maar op 75 zetels.
Regering zonder VVD (en PVV) en zonder confessionelen? Dan haal je de 76 zetels niet. Dus ook bij een eventuele (zogenaamde) linkse coalitie heb je confessionelen nodig. Helaas, CDA lijkt vrij zeker van regeringsdeelname. |
Ik vind het wel eng dat Denk de 5e partij is in mijn stad :o
|
Ik weet wel wie mijn nieuwe baas wordt..
|
Ik ben ook van mening dat dit de 'beste' optie is.
Citaat:
ook al had ik graag een kabinet over links gezien (never gonna happen) Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
PvdA zie ik niet weer met de VVD regeren GL is een optie, maar die staan erg ver van de VVD af zoals je al zei. Is wel de meest realistische optie. CU helpt ze aan een minimale meerderheid, maar dat is heel zwak. Stapt er 1 uit een van de partijen ben je je meerderheid kwijt. In deze optie zouden ze de SGP erbij moeten betrekken. SP/PVV zijn uitgesloten en PdvD lijkt mij hier ook niet in te willen stappen. 50Plus/Denk/FvD zie sowieso ik niet regeren. En anders heb je nog een zeer onwaarschijnlijke optie CDA/D66/GL/SP/PvdA/PdvD Naar de eerste kamer heb ik niet gekeken overigens :o edit: Carn was me in veel opzichten net voor terwijl ik aan het tikken was :herp: |
Dit kan ook nog, maar geen meerderheid in de EK:
78 zetels: VVD – PVV – FVD – CDA – 50PLUS (Eerste Kamer: 36 van de 75 zetels) 77 zetels: VVD – PVV – FVD – CDA – SGP (Eerste Kamer: 36 van de 75 zetels) Of als de CU hun ziel verkoopt aan de duivel: 79 zetels: VVD – PVV – FVD – CDA – CU (Eerste Kamer: 37 van de 75 zetels) |
Maar dan zou Rutte een verkiezingsbelofte niet nakomen! Dat lijkt me wel heel onwaarschijnlijk! :eek:
|
Overigens, een minimale meerderheid lijkt me erg gevaarlijk; er hoeven er dan maar 1 of 2 te dreigen met op te stappen en je hebt al snel een groot probleem.
|
Citaat:
Denk ook niet dat Rutte zich daar aan durft te wagen :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Haha, daar kreeg ik gisteravond de primeur van. En toen volgde een lang gesprek over Bassie en Adriaan. :D
|
Is wel echt een heel goede :cool:
|
Sekkers :cool:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11. |