Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   tekeningen verkopen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=192976)

moondancer 21-08-2002 22:44

tekeningen verkopen?

hebben julie der ooit al aan gedacht om julie tekeningen te verkopen?

en hoeveel zou je vragen? hangt ervanaf hoe goed je bent natuurlijk..

hoe kun je daar aan beginnen? ergens naartoe gaan waar ze daar goed zicht op hebben, waarde op laten zetten? waar moet je dan naartoe? soort galerij?

xx

Yeah_Right 22-08-2002 08:50

Ik zou het aan een tekendocent op school gaan vragen, of aan een CKV-leraar.

Ik denk overigens niet dat ik ooit van plan ben mijn tekeningen aan iemand te gaan verkopen. 1) omdat ik alleen maar Cartmanz teken, en de South Park hype is al zo'n beetje over dus er is weinig vraag naar. 2) omdat ik er teveel emotionele waarde aan hecht :P

Ieke 22-08-2002 08:56

Een vriend van mij is door een bedrijf gevraagt tekeningen te maken. Hij krijgt iets van $10,- per uur.

DarkCat 22-08-2002 09:17

Als kind verkocht ik mijn tekeningen voor een kwartje aan de deur.
Binnenkort maak ik logo's voor bedrijven :D

ekki 22-08-2002 10:23

ik teken niet, maar ik denk er wel 'ns over een aantal foto's te verkopen. probleem is dat ik niet zou weten hoe en waar. prijs zou ik ook niet zo goed weten.

lady_x 22-08-2002 13:32

Als amateur is het moeilijk uiteraard maar ik ben nu bezig met een opleiding om later ontwerpen te maken en die te kunnen verkopen. Je kan niet zomaar iets wat jij goed vindt verkopen hoor, tenzij je ervoor een diploma hebt of je pa kunstenaar is en je hem opvolgt, is dus het geval in mijn familie :cool:

Freyja 22-08-2002 18:08

Citaat:

lady_x schreef:
Als amateur is het moeilijk uiteraard maar ik ben nu bezig met een opleiding om later ontwerpen te maken en die te kunnen verkopen. Je kan niet zomaar iets wat jij goed vindt verkopen hoor, tenzij je ervoor een diploma hebt of je pa kunstenaar is en je hem opvolgt, is dus het geval in mijn familie :cool:
:rolleyes: Dat heeft er geen fuck mee te maken. Zat lui die van de kunstacademie komen worden werkeloze schilders, terwijl er genoeg amateurs zijn die er goed aan verdienen.

Ik heb genoeg lui gezien die over het internet tekeningen verkopen, loopt best wel lekker ook. Ik heb er aan gedacht, maar om dan prints te gaan maken en te verkopen... teveel onkosten, volgens mij verdien ik er dan niks aan :D

Aurelia AutumnRain 22-08-2002 19:04

Hm, ik zou er dan eerst een kopietje van gaan maken.
Zonde om ze te verkopen.
Tenzij je zoveel tekent dat je in de tekeningen verdrinkt en er verder toch niks mee kunt doen. :)

KrizzZzZZzzjE :P 22-08-2002 21:30

ja sommige verkoop ik, meestal voor wat naamsbekendheid :P

Bluesummers 23-08-2002 18:04

k verkoop mn tekeningen niet.. om 2 redenen.. ten eerste ben k er veel te veel aan gehecht, en ten tweede denk ik niet dat er vraag zou zijn naar mijn tekeningen..

Remqo 23-08-2002 21:03

Citaat:

Bluesummers schreef:
k verkoop mn tekeningen niet.. om 2 redenen.. ten eerste ben k er veel te veel aan gehecht, en ten tweede denk ik niet dat er vraag zou zijn naar mijn tekeningen..

Pinksterhaas 26-08-2002 13:10

Hey, sry het is een wat oud topic, maar ik kwam dit tegen:

http://www.artolive.nl/home.php

Erg een bezoekje waart, leuke schilderijen foto's en hele andere dingen. voor bij "jong talent" staan hele leuke, en ook goede dingen.

Rechts boven in staat ook: Jouw kunst hier exposeren.

Ik heb dat zelf niet gedaan ofzo, want ik maak nooit iets:)
maar wat ik er van gelezen heb spreek je met die mensen een prijs af en zij krijgen daar dan een deel van.

Ik denk alleen niet dat je daar nu 'en masse' tekeningen moet gaan brengen ofzo. omdat het niveau er best wel heel hoog ligt. sommige van de werken zijn van studenten, of zelfs hun eindexamen werken. dus of je daar nou - met alle respect - als 13 jarige aan kan kloppen.. weet ik niet.

En voor de gene die zei dat hij gehecht was aan wat hij maakt, je kan het ook uitlenen.

okey, succes..

tot ziens. :)

KrizzZzZZzzjE :P 26-08-2002 16:40

www.chrisBrans.Artolive.nl :D
haha ja zoon dingetje heb ik al een paar maanden :)
is wel leuk opsig :P
en...
www.I-expose.nl is nog zoiets :P

Black Sugar 26-08-2002 18:08

Op het moment zijn mijn tekeningen alleen nog mijn fantasie. De techniek laat het nog wle eens afweten, vind ik zelf. Maar daar ga ik voor naar school :)
Mischien als ook de techniek beter word dat ik ze ga verkopen. Maar wil uiteindelijk de fotografie kant op.

Vlooienband 26-08-2002 18:15

Ik zou het zeker niet doen, ik vind dat alles wat ik teken persoonlijk is, ik laat het ook zelden zien aan anderen en ik heb volgens mij, maar 1 keer hier 2 tekeningen gepost :)
Ik vind het te persoonlijk :)
Zelfs al is het maar een portret :)

fucking hero 28-08-2002 20:30

ja is leuk!
lekker onderhandelen enzo..
vet leuk

Mysterons 31-08-2002 21:25

DAMN jouw naam! :eek: :eek: :( :mad: (n)

nogmaals 01-09-2002 17:04

umm ,,..
de tekeningen die in tot nu toe gemaakt heb zou ik niet willen verkopen opzich... maar later --> als ik groot ben dan wil ik we l de dingen die ik dan maak gaan verkopen e n ik zou niet weten hoe dat precies in zun werk gaat :)

Geranium-Tulp 08-09-2002 07:55

Mijn opa zei laatst tegen me dat hij het zo leuk zou vinden als ik op een kunstmarkt zou gaan staan met mijn tekeningen. Ik zal wel eens navragen over wat voor kunstmarkt hij het dan had. Ik ga er niet staan, ik maak tenslotten hele andere dingen dan ze, denk ik, daar verkopen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.