![]() |
Ik heb weer een vraag aan de treinmensen
Wat vinden jullie van de Maglev? :bloos:
|
Vraag je wel eens aan mensen die enthousiast zijn over boten wat ze van vliegtuigen vinden? :P
|
Nee! :''( Is de Maglev zo anders? Vinden treinmensen treinen die geen gebruik maken van het spoor saai?
Dacht ik eindelijk dat ik een propere autist was! Ik vind de Maglev kkcool. Ik wil dat het Westen weer grootschalige coole shit gaat bouwen, er moet een Maglev in een rondje door Europa. |
Ik vind technologie als maglev en hyperloop fantastisch. Maar het zijn geen treinen nee.
|
En liever geen maglev maar een hyperloop. Maglev is achterhaald en heeft snelheidsbeperkingen van ongeveer 500km/u.
|
Hyperloop mag van mij ook, ja. :lief:
|
En ook de wereld rond :lief: In 3 uur in de VS zijn <3
|
Het enige dat vervelend is aan de hyperloop is dat je nog steeds in een minuscule op druk gebrachte buis zit. Maar dat is zelfs met de ICE en TGV zo tegenwoordig (vandaar die kleine deurtjes).
Oh fun fact; In- en uitstappen bij de ICNG (Intercity Nieuwe Generatie) die de koplopers gaat vervangen en met 200km/u over de HSL en de Hanzelijn en met 160 over Utrecht-Amsterdam gaat knallen, heeft dus kleine smalle deurtjes. Dit gaat onderwerp worden van gezeik. Maar het kan niet anders, met een dubbele deur kan je geen drukcompartiment creëren. |
Foto van de deurtjes?
|
Ff zoeken op tgv of ice op Google images.
|
Under pressure (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet het, je hebt het feitelijk over misschien twee minuten besparing, maar toch :p spelling! |
Zoals je weet ben ik een groot voorstander van een Intercity die vanuit Maastricht met 200 km/u naar de randstad knalt. Alleen Eindhoven en Utrecht stoppen voor je bij Amsterdam bent, in andere tussenliggende plaatsen kom ik nooit tot zelden. :lief:
En ja ik weet het, spoor in Limburg is daar sowieso ongeschikt voor. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
In mijn ideaalplaatje ligt er een rechtstreeks spoor vanuit Maastricht richting Eindhoven, maar dan zit je pakweg 50 km door België heen, inclusief Nationaal Park, en ook onder Eindhoven zit je door natuurgebied te gaan. Is wel maar 67 km hemelsbreed van station naar station. Het huidige spoor is meer dan 100 km. En de eerste tien km vanuit Maastricht is geen twee kilometer aan een stuk recht. :bob: Ach ja, misschien maar goed dat ik geen dictator ben :herp: |
Citaat:
|
Citaat:
En ook om over te schakelen naar 25.000V~ :P Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ik begrijp die tussenstap naar 3 kV= niet zo goed, met 25 kV~ kun je duidelijk meer. Als het aan mij lag was Zwolle-Wierden ook meteen naar 25 kV~ gegaan, aangezien daar toch niet zo veel verschillende soorten materieel komen.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En waarom? Want in principe hoeven alleen die treinen van Syntus er straks overheen, die kun je prima uitrusten met een 25 kV~-installatie. (Is er daar eigenlijk goederenvervoer trouwens?) |
Je hebt ongeveer het dubbele aan vermogen ja. En dat is alleen bij 2x25kv zoals op de hsl.
Nou die miljarden zijn er niet. De ombouw naar 25kv gaat twintig tot veertig jaar duren. De ombouw naar 3kv kan in een paar jaar. En waarom niet, omdat het materieel wat syntus heeft gekocht geen 25kv lust. 3kv is echt de beste optie op korte termijn. 25kv komt er wel. Ooit. |
Citaat:
Citaat:
|
Het punt van 3kv is dat het goedkoop en snel alle mogelijke problemen in de stroomvoorziening oplost tegen een belachelijk laag bedrag, die 750 miljoen is inclusief het aanpassen van ál het rijdend materieel...
|
Niet te verwarren met de tweede Baarnse moordzaak.
|
Ja goed verhaal dat tweede.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit komt niet uit de lucht vallen eah. 25kv is peperduur en men vraagt zich af of het de investering wel waard is. Ik ga een gokje doen dat het er nooit van gaat komen.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52. |