Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Geneeskunde met HAVO (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1929938)

kaidenboer 20-03-2017 21:28

Geneeskunde met HAVO

Hoii, ik zit met een issue en weet niet wat ik moet doen.
Ik zit momenteel in havo 4 met een NG-profiel, wiskunde a, Nlt en Informatica, ik bedacht me een paar weken geleden dat ik echt geneeskunde wil gaan studeren.
Na de havo wil ik vwo doen maar dan heb ik natuurkunde en Duits nodig, ik heb het al besproken met mijn decaan en die zegt dat ik na havo 5 een snelcursus van Duits en Natuurkunde van vwo 4 kan doen, om het op te halen en dan doorstromen naar vwo 5.

Die van Duit moet sowieso maar ik kon ook natuurkunde na mijn vwo doen.
Wat zal ik doen, een cursus natuurkunde na vwo 6 of na havo 5 een cursus natuurkunde en Duits?? (ik heb wiskunde a) :confused::confused::confused:

Daantje_0705 20-03-2017 22:31

Kan je die snelcursus doen tussen eindexamen havo en begin vwo? Dan zou ik dat doen. Als je een jaar verspeelt zou ik ook nog overwegen om volgend jaar weer havo 4 te doen met het goede vakkenpakket.

kaidenboer 21-03-2017 08:07

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 34332512)
Kan je die snelcursus doen tussen eindexamen havo en begin vwo? Dan zou ik dat doen. Als je een jaar verspeelt zou ik ook nog overwegen om volgend jaar weer havo 4 te doen met het goede vakkenpakket.

Die cursus kan na havo 5 en tussen vwo 5 inderdaad maar wordt dat dan niet lastig om twee vakken in een best korte tijd in te halen?

GluipigeJood 21-03-2017 08:55

Het is natuurlijk niet alsof je helemaal niets van die vakken afweet, je hebt beiden op de HAVO toch al gehad? Ik zou het gewoon proberen. Als je nu al bang bent voor een grote workload dan kun je misschien je keuze voor geneeskunde heroverwegen. Want dat is jarenlang heel veel studeren. Niet per sé de moeilijkste studie in de zin van zwaar wetenschappelijk of theoretisch/abstract (ook niet de gemakkelijkste overigens) maar qua hoeveelheid wel één van de extreemste, voor zover ik dat kan inschatten.

Daantje_0705 21-03-2017 09:00

Vergeet niet dat je na je eindexamen veel eerder klaar bent dan dat normaal het einde van het schooljaar is. Je hebt pakweg van begin juni tot eind augustus, dat is drie maanden. Normaal heb je denk ik hooguit drie uur Duits of natuurkunde in de week en als je al kennis van de havo hebt, lijkt het me wel haalbaar. Als het dat niet zou zijn, biedt je school het ook niet aan lijkt me.

kaidenboer 21-03-2017 11:04

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 34332635)
Vergeet niet dat je na je eindexamen veel eerder klaar bent dan dat normaal het einde van het schooljaar is. Je hebt pakweg van begin juni tot eind augustus, dat is drie maanden. Normaal heb je denk ik hooguit drie uur Duits of natuurkunde in de week en als je al kennis van de havo hebt, lijkt het me wel haalbaar. Als het dat niet zou zijn, biedt je school het ook niet aan lijkt me.

Van natuurkunde heb ik alleen de kennis van 3 vwo omdat ik het niet heb gekozen in havo 4 en 5

GluipigeJood 21-03-2017 11:57

Je denkt in problemen. Houd daar eens mee op.

kaidenboer 22-03-2017 15:06

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 34332635)

Ja dat is zo, thanks (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.