![]() |
Zijn er ook (hobby)fotografen op het forum?
:o
Of mensen die iets doen met video maken met DSLR? |
Ik, onder andere!
En Turk February. |
Wat wil je weten?
|
Ik gebruik nu een Canon 70D met een Sigma 17-50mm F2.8 lens. Vroeger maakte ik vooral foto's buiten (landschappen, dieren) en dus dacht ik nooit echt serieus na over de aanschaf van een flitser. De laatste tijd maak ik ook meer foto's binnen, op evenementen, borrels, laatst een bruiloft of portretten. Soms kan ik wel een flitser lenen van een kennis, maar ik denk dat het goed zou zijn om zelf iets soortgelijks.
Ik zou ook eigenlijk meer willen ontdekken wat betreft video's opnemen met mijn 70D, thuis maar ook vooral op locatie, maar dan is licht 's avonds ook al snel een issue. Het liefst zou ik iets kopen wat voor beide doeleinden te gebruiken is, maar ik heb geen idee of dat mogelijk is/ handig is. Lang verhaal kort: tips, aanraders, ervaringen, etc. zijn welkom! |
<Obligaat vies grapje over 70D>
|
Sinds paar maanden in bezit van een DSLR. 👍
|
loont het tegenwoordig nog om DSLR's te kopen? Spiegelreflex lijkt me steeds minder relevant gezien wat je tegenwoordig met een mirrorless kan.
|
Ik heb nog een EOS 30D liggen, maar volgens mij heb ik daar al zeker een jaar niks meer mee gedaan.
|
Citaat:
Citaat:
Ik moet zeggen dat je met een DSLR wel serieuzer genomen wordt en wanneer je foto's maakt op een school, tijdens een evenement of op een bruiloft is dat ook wel fijn. Al loopt de gemiddelde toerist in Amsterdam natuurlijk ook met een DSLR rond. :herp: |
Vis, signeer ff.
|
Die Canon's trouwens, die zijn fantastisch om mee te filmen (House is er bijvoorbeeld mee opgenomen, met de 5D dan maar okay). Enige kleine issue is dat ze volgens mij behoorlijk wat herrie kunnen veroorzaken bij de opnames dus dat je een aparte microfoon nodig hebt maar ik weet niet of dat voor alle modellen geldt. Tot zover mijn extreem nuttige bijdrage :herp:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ben er ook zeer tevreden mee. :y Nog niet veel meegedaan, maar dat komt wel. (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
"Hallo, ik wil graag het verschil weten tussen Auto A en Auto B"
"Ik heb Auto A, daar ben ik heel blij mee" ".." |
Jij kaapt mijn topic om vragen te stellen die voor mij niet relevant zijn :p
"Wat voor lamp moet ik op mijn Opel zetten?" "Denk je niet dat Mazda beter is dan Opel?" |
|
Citaat:
|
hoe maak je je een eigen bericht dat je online kan zetten;)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21. |