![]() |
De formatie
Voorspel hier het volgende kabinet! Dus wat je verwacht en niet wat je hoopt. Motiveer!
|
CDA en GL gaat niet werken helaas. D66 en de christenen ook niet. PvdA zal 'in het landsbelang' tóch meeregeren.
|
Andere opties mogen ook trouwens, heb dit topic op de wc gemaakt dus kan eea aan opties missen.
|
Haha 😂
|
Citaat:
|
Wat ik verwacht! Niet op iets gebaseerd
|
Geen van allen!
|
Citaat:
|
|
Was de staat al een ding toen gimme more beer hier nog was? :|
|
Yup.
|
CU en GL passen totaal niet bij VVD, dus die combi's zouden zeer onlogisch zijn. PVV moet sowieso niet in het kabinet, ik snap ook niet waarom Wilders dat zonodig wil, in de oppositie ben je machtiger.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het wordt PvdA.
|
Dat begin ik ook te vermoeden :herp:
|
Ik snap niet waarom cu nu toch gaat aansluiten. D66 heeft al aangegeven dat ze er liever niet mee willen regeren toch? Ze lijken me nogal tegenovergesteld dus lijkt me dit echt weggegooide tijd.
Misschien wordt het uiteindelijk wel een minderheidskabinet |
CU en D66 gaat goed samen behalve op ethische kwesties.
|
En voor die kwesties zouden ze kunnen kiezen om een meerderheid te zoeken met een andere partij buiten het kabinet.
|
Ze gaan niet onderhandelen.
|
Citaat:
|
Asscher lijkt er vooralsnog bar weinig zin in te hebben.
|
Snap ik! Lijkt toch de enige optie zo ongeveer nog. Of toch dat minderheidskabinet. Ook wel interessant
|
In het geval van een minderheidskabinet, wat zou er beter werken, VVD+CDA+D66 (71 zetels) of VVD+D66+GL (65)? Ik neig eigenlijk naar de tweede optie.
|
Verkiezingen werken in dat geval nog beter.
|
Citaat:
|
|
Ik wil ook met Pechtold naar het strand! Lijkt me erg gezellig!
|
Citaat:
|
Geen CDA.
|
Of wel CDA, maar niet VVD, de grootste partij hoeft niet per se in het kabinet. Het gebeurt normaalgesproken wel, maar het is niet verplicht lijkt mij.
|
VVD+D66+GL+PvdA. Zal wel niet gebeuren maar hè... Volgens mij zouden deze partijen het beter eens kunnen worden dan welke linkse partij met cda én vvd dan ook.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bedoelde u: deformatie
|
Citaat:
|
En df, wordt het PvdA?
|
jammer
|
Ik ben blij dat het bijna openbaar is, het is erg irritant om in dit soort discussies mijn mond te houden :P
|
nog even en je kan alle backstage-roddels vertellen!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41. |