![]() |
Huren van je studieboeken?
Beste forumleden,
Mijn naam is Tom, ben 23 jaar oud en woon in Groningen. Wat is jullie mening over deze stelling die in het onderwerp vermeldt staat? Gezien de kosten die je maakt voor het kopen van je studieboeken zou het financieel gezien aantrekkelijk zijn om de kosten (met elkaar te delen). De bedoeling is dat je dus boeken van elkaar huurt en daar een bedrag voor betaalt.Door middel van een borg kun je als verhuurder wat extra zekerheid krijgen voor het geval dat een boek schade op loopt bij de huur. Ben benieuwd naar jullie reacties Studeren is immers al duur genoeg momenteel.. |
Ik zie zelf weinig heil in een plan als dit, het kan zomaar gebeuren dat een boek i.v.m. nieuwe drukken maar één of twee jaar meegaat. Voor een verhuurder is dit helemaal niet interessant, omdat de boeken daardoor niet waardevast zijn.
Als je geluk hebt als student kan je na gebruik je boeken doorverkopen, en als je het een beetje goed inschat hoef je ook echt niet al je boeken aan te schaffen. Daarnaast zijn er ook boeken die je in een latere fase van je studie er nog eens bij wil pakken, dan heb ik ze liever zelf in eigendom. |
Je moet het meer zien als om boeken gedurende 1/2 jaar te verhuren als particulier. Zo Kun je je aankoop terugverdienen en hebben anderen het voordeel dat ze niets hoeven aan te schaffen.
Stel, je verhuurt ze 10 x per jaar, heb je afhankelijk van de kosten van de huur je boek 3 x terug verdient. Indien je je boeken koopt heb je hetzelfde probleem met die waardevastheid. Op deze manier elimineer je deze punten. Hoor graag van je |
Mijn boeken gebruik ik zelf voor een half jaar waarbij ze soms één of twee jaar later al niet meer gebruikt worden. Ik zou met heel veel geluk het boek 3x kunnen verhuren aan studenten van mijn studie of er in een keer nog een redelijk bedrag voor kunnen krijgen via Marktplaats of een andere verkoopsite. Ik denk dat ik het zelf geen ideaal systeem zou vinden. Liever het boek doorverkopen dan een boek hebben liggen omdat misschien iemand het nog wil huren en meerdere malen gedoe over huurafspraken en transport van het boek. Misschien dat je via een studie vereniging wel een goed systeem zou kunnen opzetten voor (ver)huur van boeken, waarbij zij ook kunnen dienen als aflever en ophaalpunt.
|
Met enkele online features zou je hem zelfs veel meer dan 3x kunnen verhuren. Huurafspraken en transport kunnen ook eenvoudig georganiseerd worden. Via een studievereniging is idd een goede!
|
Ik denk dat het sterk van het vakgebied afhangt. Bij mijn studie gaan boeken wel lang mee maar je hebt ze wel je hele studie nodig.
|
Citaat:
|
Hangt gehee van de studie af natuurlijk. Soms heb je ze een blok nodig en de rest van het jaar niet
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je zit enkel naar je doel toe te redeneren. Prima, maar daar ga ik verder geen tijd meer in steken. Succes. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41. |