![]() |
Hoi verhuisdozen! #1910
Nieuwe!
Lijstje mag iemand posten die niet mobiel zit. |
Ga je dan naar Denemarken verhuizen, Zoef?
|
Citaat:
Enilorac 59 Holland Oates 55 deadlock 45 Tigerly 40 Korreltjezout 30 zoef de haas 29 Macrador 26 Elin3 18 Daantje_0705 17 GluipigeJood 16 WolterB 15 Haubenmeise 14 Carn 13 Yne 12 Miekje* 12 Megatron 12 Abby. 11 Harira 10 ecnelis 8 Not for Sale 8 df 8 Penolopepop 7 Loezzel 5 Positive mind 5 bloodyb 4 Miekepieke 4 Fitematrulle 3 Pr0xy 3 spawn again 3 Ieke 3 Kikaa* 2 Axel11 1 moohh 1 Uitwaaien 1 frats 1 |
Yiss dat is wel het plan :y
|
Twee dagen een kloteshift @ werk gehad, want het is de laatste tijd echt teringdruk en we hebben niet genoeg mensen op de vloer en toeristen zijn fucking zwijnen die hun teringzooi over neerpleuren en ze begrijpen nergens wat van. Ik ben echt dood nu.
Gelukkig heb ik 6 bakken chines voer over van gister, toen een goede vriendin van me bleef crashen nadat ze 't had uitgemaakt met haar vriend en ik iéts te veel comfort food had besteld. |
Citaat:
|
zoef de haas is de nieuwe sidekick van Dr. Who en Denemarken ligt handiger voor de volgende kerstspecial.
|
Cool. Ik kijk geen Dr Who, maar ik zal de gifjes te zijner tijd wel langs zien komen.
|
Ja was het maar zo'n feest. M'n Deen is nu 6 jaar hier, en we wonen in Groningen waar we niet zo veel meer hebben. Hij is klaar met studeren en bijna alle vrienden hebben de stad ook verlaten. Dus tijd voor nieuwe dingen (y)
|
Ik vind de echte nieuwe metgezel van de docter overigens een goeie (y)
|
Leuk! Maar wel iets wat je niet in een maand geregeld hebt, lijkt me?
|
Een maand is wel heel vlot. 2 maanden is te doen. Ideaal gezien zou ik pas in september verhuizen, maar dit kwam toevallig nu al ineens voorbij.
|
Kan je daar makkelijk ook werk vinden?
|
Dat zal wel een dingetje worden ja. Maar dat komt vast goed
|
Ik werk nu ook voornamelijk in noord Duitsland dus dat kan ik best ook nog een tijdje blijven doen. En mn vriend werkt vanuit huis. Dat maakt t praktische deel ook wel een stuk makkelijker overigens.
|
Oh dat scheelt natuurlijk al een hoop.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ooooh gosh nee :D ik werk op evenementen dus ben ergens voor minimaal een lang weekend, max een week en ben ook gewoon best veel vrij.
|
Gristus zoef, dat gaat snel!
M'n zwager is geheadhunt en zit in de vijfde ronde voor een baan in een bergachtig Europees land. Ik kan echt niet bevatten dat ik dan misschien niet meer jaarlijks naar Zuid-Afrika kan :( |
Tenzij iemand me een belachelijk salaris biedt, vanaf de start minimaal 17K meer per jaar bruto, of als ik een woning in het buitenland mag expensen tegen verder hetzelfde salaris, ga ik de aankomende vier jaar nergens heen heb ik besloten.
|
Ik wil namelijk ook een buffer van 20K.
|
Weet iemand iets tofs voor aanstaande Koningsnacht? Ik wil iets niet ál te gek druk en als er sprake is van muziek dient het geen house/dance/trance/hoempapa te zijn. Maar ook geen smakeloze poprock of pretentieuze bagger a la Blof. Binnen/buiten geen specifieke voorkeur. Oh en omgeving Haarlemmermeer (dus Haarlem/Amsterdam/Hoofddorp etcetera).
|
|
Alletering jungs, het regent hier al sinds zondagochtend en ik vind het nu wel weer genoeg.
|
Citaat:
|
Veel te veel onzekerheid en nare dingen.
|
Bwuuuh :ghe:
|
:bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Uitgenodigd voor een symposium door mijn promotor :yeah:
|
Jinx ligt zo hard te spinnen dat ik haar zelfs zonder hoortoestel kan horen. Normaal hoor ik haar niet eens met :lief:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hottentottentettententoostellingen :o
|
Ik kan hier met m'n verstand niet bij. Het artikel had na de rode 'Note' gewoon op moeten houden, really :D(N)
|
Flikker op joh. Ik heb geen ander account dan root en iedereen die loopt te zuigen dat ik verkeerd werk heeft het fucking fout. Als ik onder Administrator wil werken of onder root moet ik dat zelf weten en het OS hoeft daar geen barrières als sudo of UAC voor op te werpen. Helemaal omdat die barrières niet meer uit zijn te schakelen zonder functionaliteit te verliezen.
Dus opbokken met je antirootgezeik, ga maar op nuilen op de debianforums. |
Op de brandstapel ermee, net als systemd.
|
Kan je huilen dat je zo nu en dan eens moet sudo'en, maar je weet net zo goed als ik dat de meeste shit niet als root dient te draaien A. omdat het domweg niet nódig is en B. omdat het onnodig risico's met zich meebrengt -- dat je het toch doet is je goed recht maar je kunt weinig anders dan het hier mee eens zijn.
|
Ja, typisch een probleem van Linux waar dit soort gezever in essentie verkeerd was ontworpen/overgenomen en daarna met veel moeite rechtgebreid is. Het zou trouwens opgelost zijn als ze iets zouden doen aan het POSIX-rechtensysteem. Daar kan best iets moderners overheen zonder compatibiliteit te breken. Maarnee.
En verder vind ik nog steeds dat jij het fout hebt. Als ik dat wil dan doe ik dat. Ik heb in heel veel gevallen trouwens niet eens de keuze, de applicaties moeten als root en kunnen zelfs vaak niet eens chroot'ed draaien. Dit is ook vooral een probleem wat je tegenkomt met custom meuk die niet wijd verspreid is op de markt. Net als die walgelijke keyring en het iedere keer intikken van een fucking wachtwoord als ik een fucking wachtwoord nodig heb (WTF IS DAAR DE LOGICA VAN) zonder dat ik dat kan uitschakelen, zorgt ervoor dat Linux zichzelf diskwalificeert als bruikbaar OS voor een eindgebruiker. |
Tegenwoordig configureer ik SSSD en laat ik dynamisch gebruikers met een bepaald ID aanmaken die altijd mogen sudo'en, maar het is echt inloggen met eigen account en daarna sudo -, anders kunnen we geen kut en het is meer vanwege auditing dan vanwege wat dan ook.
|
Oh, maar ik heb het toch niet fout? Ik beaam dat 't je goed recht is. Alles kan in root draaien. Of het noodzakelijk is en of het verstandig is in veel gevallen; nee. Is all.
Ik ken ook scenarios waarbij iets wel in root móet draaien. Dat zij dan zo. Neemt niet weg dat ik mij niet kan voorstellen dat jij een warm gevoel krijgt van -pak 'm beet- VLC als root. |
Citaat:
|
Citaat:
|
👍 lekker dan.
|
Goed bezig, Belg! *o*
Watvoor master doe je? |
Ik ben verbrand vandaag :herp:
|
Ik had bereikbaarheidsdienst dus ook niet echt afspraken maken, nu heb ik vakantiefoto's af laten drukken en opgehangen, drie keukenkastjes gepoetst en mijn vriend heeft heel lief de tuin gedaan :lief: productieve zaterdag (y)
|
Citaat:
En ik heb geen problemen met VLC als root, je draait toch ook spotify als administrator? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22. |