![]() |
profielwerkstuk dieren
hallo,
ik moet volgend jaar een profielwerkstuk maken en moet daarvoor nu een onderwerp kiezen. ik wil het graag over iets doen wat te maken heeft met mijn vervolgopleiding. ik wil namelijk paraveterinair dierenartsassistente worden heeft iemand van jullie ideeën waarover ik mijn werkstuk kan doen ik ben gek op dieren en daarom wil ik die opleiding doen maar diergeneeskunde is een nogal groot onderwerp heeft iemand tips?? alvast bedankt deze onderwerpen heb ik gevonden die mij wel leuk leken maar ik weet niet hoe ik het verder moet uitwerken en misschien hebben jullie andere ideeën •gedrag van dieren bij de dierenarts •proefdieren •overleven van dieren in extreme omstandigheden •gedrag honden - dierenleed/dierproeven |
Wil je een literatuur onderzoek doen, of ook zelf enquêtes uitzetten of op een andere manier onderzoek doen waarbij je zelf data verzamelt en daar conclusies uit trekt?
|
Zelf data verzamelen en conclusie trekken en eventueel een enquete
|
Citaat:
Kies je proefdieren, dan kan je wel bij mensen vragen hoe zij tegenover dierproeven staan, etc. maar kan je niet daadwerkelijk metingen in het lab doen. Wil je iets doen over hoe dieren zich gedragen bij de dierenarts, dan kan je wel observaties doen (mits je contact legt met een dierenartsenpraktijk die dat oké vindt), maar kan je geen metingen doen op de dieren zelf (hersenactiviteit, bloeddruk) en kan je van diezelfde dieren het gedrag niet goed vergelijken met natuurlijk gedrag, omdat jij alleen bij de dierenarts het gedrag observeert. |
Ja ik graag gewoon informatie verwerken in het verslag alleen weet ik niet echt een goed onderwerp
|
Heb je dan tips?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maak eens een afspraak met je biologie docent en leg hem/ haar je ideeën voor. Denk niet alleen na over je onderwerp, maar ook over een onderzoeksvraag.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45. |