![]() |
Wanneer zeg je dat je chronisch ziek bent?
hallo,
Ik heb dus een chronische aandoending sinds mijn 4e. Stel ik heb een meisje ontmoet en ga op date en nog een date enz. Wat denken jullie dan dat het beste moment is om zo iets te zeggen. of moet je dit helemaal niet tijdens dates doen maar juist pas erna? Hoop van jullie te horen |
Ik denk dat het het slimste is om later pas te zeggen als je een relatie met haar hebt. Het lijkt me een beetje raar om dat meteen op de eerste date te zeggen.
|
Citaat:
Uiteraard kan de reactie heel sterk verschillen afhankelijk van jouw aandoening en de mate waarin dat je leven beïnvloed, en de persoon waarmee je date. Maar persoonlijk zou ik het wel graag vroeg willen weten. Het kan toch meespelen in de keuze of je een relatie wil met die persoon. |
Ik zou het gewoon vertellen als het toevallig ter sprake komt. Dus niet bewust denken van "nu ga ik het vertellen", maar ook niet het onderwerp mijden.
|
Citaat:
|
Ik zou er niet gewichtig over doen, maar het wel vroeg vertellen. Anders lijkt het alsof je het expres verbergt.
|
Ik zout het zien als een 'normaal' onderwerp om over te praten, net zoals bijvoorbeeld voetbal ofzo.
Als het ter sprake komt, komt het ter sprake. Zo niet, dan niet, misschien de volgende keer wel. Als je het gelijk vertelt kan je bij wijze van spreken net zo goed een bord om je nek hangen met dat je een chronische ziekte hebt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49. |