![]() |
Internetvriendin
Ik heb via internet een meisje uit Duitsland leren kennen(en alles wat ik hier schrijf is dus van gesprekken uit whatsapp)Eerste contact was gewoon een beetje leuk praten enzo. Later ben ik een keer nachtje over gaan doen en mochten we elkaar toch onwijs en klikten we heel goed. We hebben toen op een gegeven moment een beetje persoonlijke dingen aan elkaar verteld en elkaar geprobeerd te helpen dus eigenlijk zijn we dan close geworden naar mijn idee. Ze woont in Bonn en ik woon aan de kust van zuid holland. dus meeten gaat niet echt pp dit moment(mijn ouders weten niet eens dat ik met haar praat).
En ik zit een beetje op t punt dat als ik te weinig conatct op een dag heb ik me gwn kut begin te voelen. En als we dan weer ff praten is het ook weer goed(maar ik praat vgm echt te veel terwijl zij totaal vind van niet en tis dan moeilijk te weten waar de grens ligt). Gister vertelde ze dat ze een kutdag had en geen profielfoto had enzo. Maar ze had het druk met huiswerk tot 1.00 en toen sliep Ik al en is zij ook gaan slapen. Heb ik niet gehoord wat er aan de hand was en dan begin k m bijna te stressen. Ik denk dat ik echt verliefd op dit meisje ben, maar dat wil ik haar niet vertellen voordat we elkaar echt fysiek hebben gezien enzo. En ik heb het gevoel dat ze er niet veel aan kan doen, maar tegelijkertijd voelt het slecht als ik niet dagelijks ff een leuk gesprek met der heb. En het is gewoon fckn kut dat ik het niet los kan laten. Tis bijna alsof mn hele leven om haar draait, terwijl dat gestoord is want er is veel meer Wat doe ik, hoe kan ik zeg maar de internetrelatie verbeteren ? Minder vaak praten ? Juist meer aandringen ? En hoe kom ik van dat kut gevoel af :'( |
Persoonlijk zou ik niet te veel aandringen in het begin. Ik ken jouw gevoel want ik heb hetzelfde meegemaakt met een nederlands meisje.
Probeer met haar te skypen voordat je gaat proberen afspreken in het echt en ga je niet te hard afsluiten van de buitenwereld door/voor haar. Door te skypen kan je haar gezichtsuitdrukkingen aflezen en zie snel hoe ze reageerd op jouw teksten/verhalen. Hoe ze naar jou kijkt zegt extreem veel. Eens dat een beetje gaat en je bent nogsteeds positief erover. Zou ik gewoon eerlijk tegen haar zeggen wat je voeld en of zij dat ook voeld. Ik wens je veel succes maar blijf uiteraard altijd voorzichtig! |
Thanks. Dat klinkt als een goed idee.
Maar hoe zou ik bijvoorbeeld dit aan mn ouders uitleggen, hoe ik haar heb leren kennen en dat ik haar wil meeten ? mn ouders zijn nogal erg anti internetvrienden enzo |
Citaat:
Je kunt eerlijk zijn tegen je ouders, of een excuus bedenken en zeggen dat je haar via iemand kent. Proberen om allebei naar hetzelfde evenement te gaan is misschien ook een optie, dan zie je haar in het echt en kun je doen alsof je haar daar hebt leren kennen. Wil je eerlijk zijn, maar vertrouwen je ouders het niet, Skype dan een keer samen met je ouders met haar, zodat ze zien dat zij niet liegt over wie ze is. Bij internetvrienden die ik in het verleden had heb ik dat ook wel eens gedaan en dat hielp heel goed. Zodra mijn moeder had gezien dat deze persoon geen vies oud mannetje was vond ze het wel prima dat we contact hadden. |
Maar is samen met ouders skypen niet heel akward ? like daar voel k me gwn beetje oncomfortabel bij ofzo, maar misschien ben ik dat gewoon ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik deed het ook niet graag mijn internetvriendin voorstellen aan mijn ouders.
ik skypte eerst met haar zodat ik haar gezicht kon zien en zo elkaar beter leren kennen en vervolgens stiekem afgesproken (vertellende dat ik naar vrienden was met een appartementje aan zee.) Dat ging nog in mijn geval omdat ze ook van belgie was en belgie is niet heel erg groot en ze was ook van de kustregio. ik zou haar eerst persoonlijk beter leren kennen enzo en zodra het meer serieus wordt zou ik het mijn ouders vertellen. ik vertelde het mijn ouders zelf ook niet graag, vond het awkward en moeilijk uit te leggen hoe elkaar ontmoet te hebben. en vervolgens een paar foto's van haar laten zien. maar ik kan je alleen maar uit ervaring aanspreken... ga niet te snel.. iemand over het internet is niet hetzelfde als iemand in werkelijkheid. over internet kan je gemakkelijk een heel ander persoonlijkheid hebben dan in werkelijkheid. (zelfs nu bij mij, toen het eigenlijk goed klikte is er nog een heleboel bij komen kijken en we kenden elkaar niet voldoende om elkaar altijd te begrijpen wat dus uiteindlijk ook slecht afloopt. okeja er is meer fout gelopen bij mijn situatie) |
Citaat:
like wat zou ik kunnen zeggen om het bespreekbaar te maken ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40. |