![]() |
Double dutch betrouwbaar?
Heyhey,
Ik had een paar dagen geleden voor het eerst seks met mijn vriend. Ik slikte de pil al bijna een maand (nooit vergeten) en we hebben ook een condoom gebruikt. Toch krijg ik echt zo'n twijfels van "wat als ik nu toch zwanger ben?" Is er bij gebruik van de pil & condoom toch kans dat je zwanger raakt?? 😕 |
De kans is dan echt minimaal. Zorg wel dat je de condooms goed bewaard (dus niet in een portemonnee waarin ze makkelijk kunnen beschadigen) en voorzichtig bent met voorvocht. In principe ben je dan nog steeds beschermd tegen zwangerschap omdat je aan de pil bent. Ben je pil ook gaan slikken op het juiste moment in je cyclus? De kans op zwangerschap is echt minimaal.
Goed dat je hier zo serieus mee omgaat! |
Oké, want ik maak me er echt zorgen over. De condooms waren nog in het doosje zélf. En ja ik ben de pil beginnen nemen op de eerste dag zoals in de bijsluiter stond. Misschien ben ik mezelf gewoon een beetje gek aan het maken door te denken dat ik zwanger zou kunnen zijn..
|
Ja dat denk ik ook ;) Als je echt zenuwachtig bent kan je natuurlijk altijd een test doen over een paar weken.
|
Nou als je de staatsloterij wint zou ik je testen
|
Double dutch geeft voor 99% kans niet zwanger te worden. Die ene procent houden ze natuurlijk achter de hand maar anders had hrt 100% geweest.
Alleen de pil heb je al 96% kans om niet zwanger te raken |
Citaat:
Een groter deel van de gebruikers wordt zwanger dan de resterende 0,3%. Dat komt voornamelijk omdat men de pil vaak verkeerd gebruikt. https://www.nhg.org/standaarden/voll...-anticonceptie |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40. |