![]() |
Ze heeft ineens een vriendje
Hee allemaal,
Ik ga nu al zo'n 3 maand heel veel met een meisje om die ik hartstikke leuk vind, we spreken vaak af en doen veel dingen samen. we hebben niet gezoend of sex gehad maar we zitten wel heel veel aan elkaar en kijken vaak samen films en dan liggen we heerlijk knuffelend op de bank. We hebben ook geen relatie. Dut zou ik uiteraard heel graag willen. Eigenlijk heeft ze echt wel door moeten hebben dat ik haar leuk vond en ik heb vaak gedacht dat zij hetzelfde voelt. Maar nu was ik gister met haar. En eigenlijk had ik het al wel verwacht. Want ze zat de laatste tijd al veel met een jongen te appen. Maar ze zei tegen mij dat ze een vriendje had. Hierop had ik niet een hele uitbundige reactie en daarna was ik een beetje stilletjes, dit had ze zelf ook wel door en vroeg of er iets was. Ik zei van niet. Maar ze had echt wel door dat ik schrok van het feit dat ze ineens een vriendje had. Toen ging ze de hele avond ineens heel lief doen tegen mij en het leek wel alsof ze een soort spijt ervan heeft dat ze een vriendje heeft omdat ze realiseerde dat ik haar leuk vind en ervan baal dat ze een vriendje heeft. Ze appte me voor het slapen gaan ook nog uit haarzelf "Slaaplekker babe xxx" terwijl ze dat nooit doet. Wat moet ik doen?!?! Moet ik eerlijk zeggen dat ik inderdaad baal dat zij ineens een vriendje heeft. Moet ik het laten gaan? Of hebben jullie nog andere tips voor mij? Alvast bedankt;) Gr, mij |
*we zijn beide 15 jaar
|
Ik zou zoiets zeggen:
"Hey, [naam]. Ik moet je iets vertellen. Ik vond je eigenlijk wel leuk, en dacht dat we dichter naar elkaar toe aan het groeien waren. Maar jij voelt dat duidelijk anders. Het kwam voor mij als grote verrassing toen je plots een vriendje had, en ik heb even tijd nodig om onze band te overdenken. Ik had het fijner gevonden als je eerlijk was geweest over je gevoel, en wil bijvoorbeeld ook liever niet dat je me uit schuldgevoel 'babe' noemt. Het is prima dat het niets wordt tussen ons, maar ook bij vriendschap moet je gewoon eerlijk kunnen zijn. Ik vind het jammer dat ons contact niet was wat wij beiden dachten. Hoe was het voor jou?" Daarna is het waarschijnlijk slim om het contact (eventjes) te verbreken. Dan kan zij zich richten op haar nieuwe vriend, en kun jij je liefdesverdriet verwerken. Als ze echt spijt heeft maakt ze het vanzelf uit en komt ze terug, maar daar zou ik niet op wachten. Waarschijnlijk zit 't er gewoon niet in. Sterkte. |
Citaat:
Iets van: hè ....! Wat leuk dat je nu een vriend hebt echter moet ik je bekennen dat ik ook gevoelens voor je heb. Blijkbaar is dat niet wederzijds. Om dit te verwerken heb ik tijd nodig. We appen/bellen nog wel |
Citaat:
|
"Hey, vind je het niet een beetje vreemd dat wij zo klef doen terwijl jij een vriendje hebt. Ik vind het fijn, maar vind het toch een beetje raar. Wat bedoel je hiermee?"
|
Weet je zeker dat ze een vriend heeft? Zou het kunnen dat ze dat alleen zegt om je jaloers te maken?
Een andere optie zou zijn dat ze je inderdaad gefriendzoned heeft en er geen kwaad in ziet om met je te knuffelen enz. omdat jullie "gewoon vrienden" zijn. Jongens gaan meestal met meisjes om met een achterliggende reden, maar sommige meisjes vinden dat je prima gewoon vrienden kunt zijn met een jongen. Heb je ooit wel laten weten dat je haar leuk vindt? |
Citaat:
|
Oké, en nu?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou het gewoon zeggen, deed ik ook altijd! Nog nooit een vriendschap verprutst! :)
Probeer het, het kan echt geen kwaad! ;) Gr Raymond |
Gewoon zeggen, als je dat niet durft, spreek minder met haar af. Zeg bijvoorbeeld dat je geen tijd hebt. Laat haar wel langzaam gaan, meisjes worden HELEMAAL niet blij als je ze gewoon laat vallen. Zelfs al durf je het niet, uiteindelijk moet je wel echt tegen haar zeggen dat je haar echt leuk vindt, en licht anders haar vriend in. En dat 'babe' is onzin, dat moet ze niet doen.
Sterkte, Anne Natasja |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |