![]() |
Ouderwetse (?) ouders
Hoi
In een eerder topic had ik verteld over dat ik best binnenkort seks zou willen. En dat meende ik ook echt, maar ik ben er op het moment niet klaar voor. Ik denk dat dat ook een deel ligt aan dat ik opgevoed ben met het idee dat je er niet te vroeg aan moet beginnen en dat het heeeeel speciaal is want het is de eerste keer. Alsof de volgende keren niet speciaal zijn? Ik had dus laatst een gesprek over dat mijn ouders bang waren dat ik het al zou willen doen, en dat ze me er echt te jong voor vonden en 15 eigenlijk ook nog. Maar ik weet zeker dat als ik 15 ben, dat ik niet ga wachten omdat mijn ouders dat te jong vinden. Mijn vriendin vindt het trouwens ook te jong. Het is ook gewoon zo vervelend dat ze er zo stom over doe omdat ik pas 14 ben. Ik voel mezelf echt al lang 15, niet 14. Ik ben de jongste van de klas, en heb me altijd al ouder gedragen dan ik eigenlijk ben. Ik heb al 9 maanden met mijn vriendje, en hopelijk nog veeeeel langer. En ik denk dat als ik niet meer onzeker ben over mijn lichaam met hem erbij, dat ik dan klaar ben voor seks. En het enige waar ik nu nog onzeker over ben zijn de vorm van mijn borsten en mijn vagina. En dat eerste is al bijna weg, dus het zal niet lang meer duren. En hij heeft er zelf ook al wel zin in (al best lang eigenlijk) Maar ik zou geen seks willen hebben zonder dubbele bescherming, dus condoom én aan de pil omdat ik absoluut niet zwanger wil raken. Ik ken zo veel mensen die een ongelukje gehad hebben terwijl ze gewoon met het condoom dingen deden! Ik wil niet op zo'n jonge leeftijd al zwanger raken, snap je? Maar ja, aan de pil mag ik niet. Misschien later voor anticonceptie zeggen mijn ouders. Maar daarvoor moet ik het dus met ze bespreken, en aangezien ze er zo streng tegen zijn is dat geen optie. Dus met andere woorden kan ik geen seks hebben waar ik me comfortabel bij voel voor mijn 16e. Want dan pas mag ik aan de pil voor anticonceptie als ik geluk heb. Ik weet niet wat ik moet doen:confused: |
Misschien kan je zelf naar je huisarts gaan voor anti-conceptie? Heel goed dat het veilig wil doen, een zwangerschap is op jouw leeftijd inderdaad niet aan te raden.
|
Citaat:
Maar dat snap ik niet, ik ben al 3 jaar ongesteld en waarom zouden er nu nog dingen moeten settelen? En transgenders krijgen bijvoorbeeld ook hormonen en zij zijn ook niet minder gezond dan mensen zonder die hormonen. |
Ik snap wat je bedoelt, maar toch denk ik dat op die leeftijd je dingen toch even rustig aan moet gaan doen. Overigens denk ik, dat je ouders je er echt niet uit zullen zetten als je tóch aan de pil gaat. Mijn vriendin en ik waren 14 en 16 toen we elkaar leerden kennen. Ik weet nog dat haar moeder op dag 1 al de pil voor haar gehaald had. Natuurlijk deden we het toen niet, maar toch voor het geval dat ;)
Bespreek het met je ouders, en zeg dat het ook tevens voor je eigen veiligheid en toekomst is. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zeg tegen je ouders dat ze niet kunnen voorkomen dat je seks hebt, maar wel kunnen helpen te zorgen dat je niet zwanger wordt. Willen ze soms een zwangere dochter van 15?
Verder vind ik je nog vrij kinderlijk overkomen (niet lullig bedoeld), maar je praat wel weer heel verstandig over niet zwanger willen worden op je 15e. En als ze dreigen om je eruit te zetten, zeg je dat je dan bij je vriendje gaat wonen en 3 keer per dag seks gaat hebben moehaha :D. Verder: Er is geen juiste leeftijd voor seks. Doe iets wanneer je er zin in hebt. Je hoeft trouwens ook niet gelijk "all the way" te gaan. Je kan best eerst naakt knuffelen, orale seks doen, hem aftrekken of wat dan ook. Doe wat je wilt. |
Citaat:
En oraal enzo hebben we al gedaann |
Vroeger hadden ze ook nog een andere manier om hun maagdelijkheid te behouden tot het huwelijk. Tevens een manier dat je niet zwanger kan worden....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik respecteer de mensen die wachten tot ze trouwen, ik ken ook een paar vriendinnen die dat willen, maar zelf wil ik dat niet. Maar ik ben totaal niet van anaal
:) |
Een aantal dingen:
- Je mag zelf beslissen met wie, wanneer, waar, etc. je seks hebt. Daar hebben je ouders verder niets over te zeggen, ook al zouden ze dat vast graag willen. - Je moet seks hebben op het moment dat je er zelf achter staat, zin in hebt en het graag wilt doen. Leeftijd maakt daarvoor niet uit. - Je kunt zelfstandig de pil halen, daar heb je je ouders niet voor nodig. - Je ouders kunnen je voor zover ik weet niet zomaar uit huis zetten op jouw leeftijd: Citaat:
Succes! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:22. |