![]() |
Stripboeken
Lezen jullie die nog wel eens? Zo ja welke? Heb je ook een verzameling?
|
ik heb ergens in een doos een verzameling Suske & Wiske's, verder nog een aardig aantal aan Storms (artwork van Don Lawrence blijft echt fantastisch); en ook wat los spul zoals Watchmen in de kast staan. Oh, en wat Firefly meuk. Ik lees ze als ik ze koop, en dan gaan ze de kast in voor "kijk mij eens stoer zijn met mijn strips". Ik wil misschien nog wel een keer een gave compendiumversie kopen van Mignola's Hellboy, maar dat is meteen zo'n investering ;o
|
Nee.
|
Nu bezig in Transmetropolitan (y)
|
Ik heb in de kast een stuk of 25 Jan, Jans en de kinderen stripboeken, een aantal Suske en Wiske, Noortje en ergens ligt ook de Donald Duck
|
Ik heb best veel pulpscifistripboeken uit de jaren 60 en 70. Mijn pa kocht of kreeg ze. Arad en Maya. Dat soort dingen. Ik moet de doos een keer opzoeken want volgens mij zitten er wel wat collectors items tussen waar ik een beetje mee kan scoren :P
|
Heb een abonnement op de Donald Duck Extra en heb ze compleet vanaf 1986, maar lees ze tegenwoordig bijna nooit meer terug.
Heb ook nog 1000+ Donald Ducks van 60-96 liggen, grotendeels ingebonden. |
Abonnement op de Donald Duck. Ik bewaar ze trouw maar lees ze nooit terug. Ik stelde dit weekend nog voor aan mijn huisgenoot om ze weg te doen maar dat mocht niet :p
Ik heb verder nog wat Donald Duck pockets rondslingeren en één echt Duck-album: Oom Dagobert in "De vallei van Tralla-la", eerste druk, gaaf exemplaar. Ik dacht dat die veel waard was maar op google vind ik hem voor 2,75 :|:| Maar goed die verkoop ik toch nooit. Bij mijn ouders staan ontzettend veel Jommekes en alle Kuifje-albums. Deze zijn van mij (al flikker ik de Jommekes weg als mijn ouders overlijden/ze niet meer willen). |
Ik heb nog een hele zwik Asterix & Obelix en Lucky Luke liggen. En nog best wat oude strips van Hanna-Barbera (De Flintstones, Top Cat, The Jetsons enz).
|
Ik heb een tablet gekocht zodat ik er stripboeken/graphic novels op kan lezen. Ben nu bezig in Patience van Daniel Clowes. Rare, gritty sci-fi meuk.
|
Jan, Jans en de kinderen.
Dat is alles :p |
Veel van Alan Moore, Jaques Tardi en Neil Gaiman. Verder verplichte boeken als Safe Area Gorazde, Pyonyang, Jimmy Corrigan, Fun Home, Black Hole, Our Cancer Year, Maus.
|
Ik heb de verzamel"doos" van Jan, Jans en de kinderen, met de losse stripboeken samen in 5 boeken. Ik heb ook Billie en Bollie. De rest van wat we hadden (Suske en Wiske, Asterix en Obelix) vond ik stom en heeft mijn moeder weggegeven.
Ik heb misschien ook nog wel wat Garfields, als dat telt, maar de meeste pockets die ik daarvan heb meegenomen, heb ik aan mijn moeder gegeven, want die wilde ze graag. Ik heb er misschien een paar die we dubbel hadden. |
Volgens mij zijn m'n oude Suske en Wiske's wel verkocht inmiddels :o Heb nog wel wat kleinere dingetjes liggen als Bunbun, Rood Gras.. En eentje van Calvin and Hobbes.
Kom er nu achter dat ik Rood Gras deel 2 dubbel heb :D waarschijnlijk al jaren :o |
Chris Ware is mijn god.
|
Ja, Chris Ware :lief:
|
Citaat:
|
Nee, de moestuintjes boven de boekenkast.
|
Ja, Spawn. Maar wel minder dan vroegah.
|
Citaat:
|
Tuuhlahk! Er zijn speciale comicbook-apps en die had ik hiervoor al op m'n telefoon, maar het is kak lezen op zo'n klein schermpje.
|
Welke comic apps gebruik je, Oatie?
|
Citaat:
Hiervoor had ik Astonishing Comic Reader, maar die was niet zo geschikt voor gewone e-books. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52. |