![]() |
Wat lezen we vandaag? #1
Nou? En wat vond je ervan?
Ik heb 'hoe God verdween uit Jorwerd' afgelopen week gelezen. Las erg prettig en heel interessant. Nu bezig aan Duivelsverzen van Rushdie :o Is dat nu een fatwa waard? :d vrij saai tot nu toe. |
'Lion' over een jongetje wat in India van huis raakt en uiteindelijk wordt geadopteerd door Australische mensen.
Mooi boek. Wil nu ook de film zien! |
Instructions For Living Someone Else's Life van Mil Millington, maar nog niet helemaal uit, dus oordeel volgt later!
|
Ik ben bijna klaar met Doughnut Economics van Kate Raworth. Het uitgangspunt is goed en het is een leuke verzameling van hoe de mainstream economie zich ontwikkeld heeft, maar ik ben het niet helemaal eens met een aantal impliciete aannames die zij maakt en ik vind dat ze haar 'donut' nogal oververkoopt.
|
|
Ik ben deel 1 van the dark tower aan het lezen. Tot nu toe kost het me wel wat moeite erin te komen.
|
Party of One van Dave Holmes. Wel oké, geen ge-wel-dig boek.
|
Historia de mis putas tristes van Gabriel garcia marquez
Wel vermakelijk, maar een beetje een zwak aftreksel van Liefde in tijden van cholera |
Lemmy: The Definitive Biography van Mick Wall.
Lemmy is baas. |
Citaat:
Als je ze in het Engels aan het lezen bent en verder wilt, ik heb alle boeken hier staan! |
Laatste boek dat ik uit heb is Lord Sunday van Garth Nix. Prima laatste deel van de serie.
Ben nu bezig met The Weirdstone of Brisingamen, leuk boek voor tussendoor :y |
Citaat:
Duivelsverzen vond ik niet door te komen, heb het geloof ik dan ook niet uitgelezen. :o Ander boek van Rushdie was ook al onleesbaar - als in vermoeiend, saai. Waarom die gast zoveel prijzen heeft gewonnen snap ik niet. Citaat:
|
De dark tower serie. Nou heb ik sowieso niet veel met King's boeken maar bij deze heb ik halverwege boek 2 de boel weggelegd en bij mezelf gedacht ik wacht wel op de film. En als ik meta erover lees op reddit dan lijkt me dat een uitstekende keuze.
|
Film schijnt nogal tegen te vallen :o
|
Ja maar dan kan ik gewoon beetje redditen terwijl ik 'm aanheb. Of ik kijk 'm in het vliegtuig.
|
Citaat:
Ik hoop dat het me in deel 1 toch nog wat gaat pakken, vond het met de Hobbit en LotR ook moeilijk in komen, maar 50 pagina's verder kon ik het ook niet meer wegleggen. Maar zal mijn best doen om er een beetje door te komen, hoor ook genoeg goede verhalen over de serie als geheel. Film hoor ik ook wat twijfels over, verhaal schijnt gecompliceerd te zijn en dan 90 min film, lijkt de mensen die ik erover gehoord heb weinig. Dan moeten ze wel hele sterke keuzes maken. |
Laatst gelezen boek Is deel 6 van se dark tower serie, en nu net begonnen in deel 7. Moeite om in deel 7 weer helemaal in het verhaal te komen, maar wordt nu (zo rond blz 65) wel weer geboeid :o
Hebben jullie ook allemaal goodreads :bloos: |
Oh en ik kan me echt niet voorstellen hoe ze dit verhaal in één film gaan vastleggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Soul Music van Terry Pratchett.
|
Citaat:
|
Citaat:
Over de film: Ik ga 'm wel nog kijken, maar door een specifieke loophole die ik niet perse wil spoilen hier (mensen die de DT reeks gelezen hebben weten vast wel hoe het eindigde) is het geen specifieke verfilming van de boeken; en men heeft dingen aardig verneukt geloof ik (welke idioot maakt nu van Jake het hoofdkarakter :/) Als de serie er nog wel komt dan is het plan om daarmee de 'prequel' gebeurtenissen van Wizard and Glass te verhalen. |
Citaat:
|
Breakfast of Champions van Kurt Vonnegut. Geweldig.
|
Citaat:
|
De lab baby
Ik lees niet allemaal van die literaire boeken hoor :o |
Ik ben nu bezig in Irena's kinderen van Tilar Mazzeo. Mooi boek
|
Een kookboek, die'k voor m'n verjaardag heb gekregen :P
|
Kan een niet net bevallen moderator of beheerder of plus de topictitel even wijzigen in "Wat lezen we vandaag #1" zonder de aanhalingstekens?
Little Phoebe? Want ik wil er een algemeen leestopic van maken :bloos: |
Done! Goed idee!
|
Wie heeft So, Anyway... van John Cleese gelezen en is het leuk?
|
Citaat:
|
Luyendijk - Het zijn net mensen.
Heel fijn geschreven en redelijk interessant. Wel veel van hetzelfde op een gegeven moment. |
Waar gaat het over?
|
De belevenissen van een Muurbloem (The Perks of being a Wallflower) van Stephen Chbosky.
Prima snelweglezend boek al vind ik de hele controverse die er omheen hangt een beetje overdreven eigenlijk :o |
Citaat:
|
Tot zover een fucking nutteloze bijdrage.
|
Citaat:
Over hoe onze informatie over het Midden-Oosten door de media doelbewust geframed wordt. En het correspondentschap in het algemeen. Als iemand anders het geschreven had had ik het wellicht minder interessant gevonden trouwens, maar vind hem heel fijn schrijven. |
Okay, ik ga het een kans geven (y)
|
|
Citaat:
|
Animal Farm ben ik nooit meer in begonnen :o
Ik lees nu Everything Everything. |
Ach, moedertje van Hugo Borst. Mijn grootmoeder dementeert, dus ik word er maar verdrietig van :(
|
Gisteren het boek wonder gelezen en dat boek was heel erg tof! Veranderde ook steeds mijn visie op het verhaal, echt een aanrader! Ik ga vandaag beginnen aan city of bones en dat supernatural interesseert me wel. Ik lees nooit Nederlands, alleen Engels.
|
Ik lees juist zoveel mogelijk in het Engels (mits dat de originele taal van het boek is)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik lees the handmaids tale! Is interessant maar het is geen boek dat mij helemaal meezuigt en dat vind ik wel jammer.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57. |