Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Onzin (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=49)
-   -   Hulp gevraagd! Hond die vrij plotseling vaak binnen urine verliest! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1935881)

deadlock 02-09-2017 01:45

Hulp gevraagd! Hond die vrij plotseling vaak binnen urine verliest!

Sinds begin deze week heeft het hondje dus steeds vaker problemen om z'n plas op te houden. Vooral als er mensen binnenkomen. Dat was eerst alleen voorbehouden aan een bepaalde subset van mensen maar nu ook als de baas 20 minuten op het balkon heeft gezeten.

- Het gaat om een rottweiler van bijna 11.
- Hij drinkt minder dan hij normaal doet maar lijkt niet uitgedroogd en drinkt verder nog wel af en toe (kan zijn dat hij eerder teveel water dronk en dat het nu minder is).
- Hij heeft geen koorts of verhoging voor zover we op gevoel kunnen merken, gaan we morgen ff testen door een aarsthermometer te kopen, maar z'n oren voelen niet abnormaal
- Hij zakt iets vaker door z'n ietwat zwakke achterpoten dan in de voorgaande maanden maar zoiets is ook gewoon progressief
- Ik dacht eerst dat hij gewoon niet goed uitgelaten was aangezien z'n baasje afgelopen nacht om 1:00 straalbezopen naar bed ging en hem daarom vanochtend niet goed had laten plassen en poepen maar dat was uiteindelijk echt niet aan de hand
- Poep ziet er normaal uit
- Hij plast maar een paar druppels als we gaan lopen (wat duidt op nierstenen), maar binnen komen er flinke stralen uit
- Hij voelt zich oprecht schuldig als het gebeurt
- Hij wil nog spelen en is tijdens het lopen ook als een normale bejaarde ouwe man, daar is geen verandering in

Nou wilde ik sowieso morgen de dierenarts even contacten, maar misschien zijn er hier nog mensen met bruikbare tips misschien?

spawn again 02-09-2017 04:26

Ik zou met 'em naar de DA gaan. Hoop dat 't goed komt!

Little Phoebe 02-09-2017 06:51

Meh, ik had een Jack Russell en die zijn zo tyfus eigenwijs dat ze nooit iets laten merken tot het te laat is en ik wil geen horrorverhalen vertellen. Hoop dat het goed gaat met je buddy :y

Dakduif 02-09-2017 07:38

Miekje naamzoek?

Miekje* 02-09-2017 07:48

Mja, met zo'n ouwe dibbes kan het van alles zijn. Ik zou inderdaad even langs de DA gaan.

deadlock 02-09-2017 10:50

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34393649)
Meh, ik had een Jack Russell en die zijn zo tyfus eigenwijs dat ze nooit iets laten merken tot het te laat is en ik wil geen horrorverhalen vertellen. Hoop dat het goed gaat met je buddy :y

Ja maar zoiets gebeurt niet van dag 1 op dag 2.

De DA zegt nog ff aankijken en ff temperaturen. Als we bloed in de urine zien dan gelijk een afspraak maken, anders zouden we moeten kunnen wachten tot maandag.

Little Phoebe 02-09-2017 10:53

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34393721)
Ja maar zoiets gebeurt niet van dag 1 op dag 2.

De DA zegt nog ff aankijken en ff temperaturen. Als we bloed in de urine zien dan gelijk een afspraak maken, anders zouden we moeten kunnen wachten tot maandag.

Oké, goed zo (y) hoop dat alles oké is, maar bij twijfel, gewoon een afspraak maken :y beter voor niks dan te laat.

Daardoor kennen ze mij waarschijnlijk zo goed bij mijn DA :o

bloodyb 02-09-2017 14:28

Arme Kronos:'((y)

deadlock 02-09-2017 19:46

Okay het probleem is opeens opgelost :confused:

Maakt niet uit, maandag nog steeds DA. En dan gelijk maandagochtend maar ff wat urine opvangen.

Little Phoebe 02-09-2017 21:24

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34393820)
Okay het probleem is opeens opgelost :confused:

Maakt niet uit, maandag nog steeds DA. En dan gelijk maandagochtend maar ff wat urine opvangen.

Soeplepel :p

deadlock 02-09-2017 22:07

Ik hou er gewoon een emmer onder. Vindt 'ie niet erg.

Little Phoebe 03-09-2017 12:23

Ja, dat kan ook :D ik moest het bij mijn kat toen ook doen, toen heb ik een soeplepel opgeofferd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.