![]() |
17 uit huis i.v.m huiselijk geweld
hey iedereen,
Mijn vriendin is momenteel 17 en het gaat al meer dan 10 jaar verkeerd bij haar thuis. Vaak ruzies, slaan, gooien.... Ik vroeg mij af hoe "makkelijk" het is voor haar om bij mij in te trekken? Bij mij thuis is er meer dan genoeg ruimte en ze zou een maandelijks bedrag bijdragen voor boodschappen enzo. Gezien haar thuis situatie, hoeveel kracht hebben haar ouders? Kunnen ze simpel weg nee zeggen ook al is de thuis situatie vrij erg? bedankt voor jullie tijd |
Als ze klappen krijgt is het mishandeling. Ze hoeft geen aangifte te doen maar kan daar prima mee dreigen als haar ouders moeilijk gaan doen als ze weggaat zonder het te zeggen.
|
Totdat ze 18 is hebben haar ouders in principe zeggenschap over haar. Deadlock heeft zeker een punt met zijn comment. Hoe oud ben jij eigenlijk? En gaan haar ouders moeilijk doen denk je?
Eventueel zou ze ook gewoon aangifte kunnen doen. |
Citaat:
Hoe denk je dat er anders zoiets als dit kan bestaan: http://www.rubicon-jeugdzorg.nl/jeug...et-thuis-wonen Echt wtf.... |
Citaat:
|
Citaat:
Haar ouders gaan hoogst waarschijnlijk enorm moeilijk doen. Haar ouders haten mij omdat ik niet het vader figuur voor mijn vriendin wilt zijn....ik ben haar vriend, niet haar voogd. |
Citaat:
|
Jullie hebben allebei gedeeltelijk gelijk. Mishandelen mag niet maar tot ze 18 is hebben haar ouders het gezag over haar. Als de ts als 21-jarige een meisje van 17 jr. in huis haalt tegen de zin van haar ouders kunnen ze het hem redelijk moeilijk maken wegens onttrekking aan het ouderlijk gezag.
|
Het is belangrijk om te beginnen met een melding van kindermishandeling bij een instantie zoals veilig thuis of het AMK (meldpunt kindermishandeling). Het is onwijs lief van je om haar uit huis te willen halen, maar zolang er bij instanties niets bekend is over de mishandeling ben jij straks de bad guy als je haar uit huis haalt.
|
Bedankt voor de tips iedereen.
We gaan de situtatie melden bij instanties zodat wij wat meer kracht hebben in deze nare situatie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05. |