![]() |
gemiddelde leeftijd?
heeey allemaal,
ik heb ff een vraagje: wat is nou de gemiddelde leeftijd om ontmaagd te worden? als je op internet zoekt kom ik op 16,7 jaar maar das wel een onderzoek uit 2000 dus weet nii of dat zo betrouwbaar is:ghe: ik ben namelijk 15 en mn vriend ook en ik vroeg me af of wij te jong zijn. groetjesss Hanna |
Je moet je afvragen of jullie er allebei klaar voor zijn, dan maakt de leeftijd niet zo veel uit.
|
Er is vrij recent een onderzoek gedaan waaruit bleek dat adolescenten tegenwoordig zelfs nog later dan dat beginnen met seks. Maar dat maakt het natuurlijk geen regel. Het belangrijkste is dat jullie allebei willen, dat jullie alleen doen wat goed voelt en dat jullie het veilig doen, dus condoom tegen soa en eventueel nog de pil erbij om de kans op zwangerschap nog kleiner te maken.
|
Doe waar jullie je prettig bij voelen. En doe het veilig. Ik was net 15 bij mijn eerste zoen en net 16 toen ik voor het eerst seks had. Ik ken ook mensen die 13 waren. Of juist weer wat ouder.
|
|
Citaat:
|
Dat verschilt enorm. Ik was 15, de ander is 18, en een ander is weer 23. Gemiddeldes zeggen over het algemeen niet zoveel joh :).
|
Gemiddeldes zeggen juist heel erg veel.
|
Citaat:
|
Citaat:
Alles op een grote hoop gooien geeft inderdaad een gemiddeld beeld, maar volledig representatief voor iemands leefomgeving is het niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, het probleem is dus dat mensen waardeoordelen verbinden aan dingen en dát moeten ze niet doen.
|
Citaat:
*wordt volgende maand 19* |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41. |