![]() |
Trage PC
2 Bijlage(n)
Ik heb de laatste tijd last van een trage pc, hij doet erg lang over opstarten, duurt lang om programma's te openen etc. Laatst keek ik in de taakbeheer en zag dat daar bij mijn ram stond dat er 4GB van de 8GB ongeveer 'in de cache' zat (zie afbeelding).
Wat kan ik doen om hem weer sneller te maken? |
Dit is iets te weinig informatie om er veel zinvols over te zeggen, maar het lijkt erop dat iets druk is op je C schijf. Ik zou even kijken wat er precies aan het draaien is wat zoveel resources inpikt.
Daarnaast zou een SSD in plaats van een HDD gebruiken ook behoorlijk helpen in het sneller maken. |
Citaat:
Citaat:
|
Heb je veel programma's die mee opstarten?
Pak taakbeheer er eens bij en kijk welke processen op de achtergrond draaien. |
Citaat:
|
Hmm. Hoe vol is je schijf? Mijn laptop wordt ook trager naarmate de opslag voller raakt.
|
Helemaal niet vol, 735GB van de 930GB vrij...
|
wil je pc opdat gebied sneller hebben zou je toch echt nieuwe ram/ssd moeten halen
|
Hoe oud is de harddisk? Harddisk hebben namelijk wel eens de vervelende gewoonte om door de jaren heen hun toeren te verliezen en slomer te worden, vooral als de PC in slaapstand i.p.v. uit wordt gezet na gebruik.
|
Lol wat een bullshit.
|
Toch sparen voor een SSD, daar is de grootste winst uit te halen qua snelheid. Heb laptops van 6-8 jaar oud, die door anderen afgeschreven waren, weer uitstekend kunnen laten draaien door de HDD voor een SSD te vervangen.
|
Citaat:
Citaat:
|
Over oude harddisks. Gaat echt nergens over. Totaal geen realiteit. Waar heb je die nonsens vandaan?
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28. |