![]() |
weeg ik te weinig?
Hey hey,
Ik heb een vraagje over mijn gewicht... Ik zit in het 2de middelbaar en word volgende week 13... En ik weeg 36kg. Nu ja in de zomer woog ik nog 32 dus nu is het al wat beter... Mensen zeggen soms dat ik heel dun enzo ben en dat dat ongezond is enzo... Een vriendin heeft zelfs alleens gevraagd of ik Anorexia heb... Mijn vriendinnen wegen 45-55kg .. Is dit echt slecht? xxx |
Hoe lang ben je? Want om te bepalen wat een goed gewicht is heb je lengte nodig
|
Dat ligt eraan hoe lang je bent inderdaad, en of je lijf ook al aan het puberen is. Een meisjeslijf is nou eenmaal lichter dan een vrouwenlichaam met borsten en heupen
|
Je zou een bmi test kunnen doen om te testen of je ondergewicht hebt ❤️
|
Op internet kun je ene bmi test doen.
|
Ik was 72 kilo op jouw leeftijd..
Zware overgewicht dus. Ik heb nu een eetstoornis en zit op de 52 Maar ik merk nu dat ik snel moe ben en licht in mijn hoofd en ik kan amper sporten nog. Maar als je je gewoon goed voelt en je merkt niks van dat je je slap voelt of moe de hele dag door dan is het wel goed. Dan nog kan je ondergewicht hebben maar als je er geen last van hebt ligt het gewoon aan je bouw ❤️ |
Je kunt op internet je bmi berekenen. Dan vul je je leeftijd, lengte, en gewicht in en dat komt er een resultaat of je te licht bent of te zwaar.
|
Als je je goed voelt, je bent gezond wees dan blij met wie je bent en maak je niet te veel druk. Als je weinig weegt heeft dat ook voordelen bijvoorbeeld tijdens de seks.
|
Toen ik 13 was woog ik 48 kilo, helemaal niet dik en supergezond. Ik was alsnog dun vergeleken met mijn vriendinnen. Ik ben ooit eens heel erg afgevallen (geen zin om te eten, heel erg ziek enz), en toen woog ik nog maar 38 kilo, echt veel te weinig voor iemand die 1.61 meter is... hoe lang ben je? Want dat is ook belangrijk om te weten als je wilt weten of je gewicht goed is
|
Ik ben rond de 1m60 denk ik
|
Ik heb net de BMI test gedaan en ik ben maar ietsje onder het normaal gewicht... Tnxx voor de hulp ;)
|
Mensen; begrijp a.u.b. dat het concept 'BMI' tamelijk waardeloos is.
Gebruik je gezonde verstand of dat van een (huis)arts. Laat desnoods je vetpercentage checken, door een professional. Ga niet blind varen op onnozele methodiek. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02. |