Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Zou deze relatie kunnen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1939256)

MarkPeters 17-12-2017 19:14

Zou deze relatie kunnen?

Hallo mensen ik ben een jongen van 15 jaar en ben echt super verliefd op mijn nichtje van 14 maar ik durf het niet te uiten omdat ik bang ben voor de reactie van mijn familie en ook van haar.
Pls geef mij tips over hoe ik dit moet aanpakken

Ben Strik 17-12-2017 22:22

Ga eens in gesprek met haar hierover. Als je wel een goede band, maar ook weer niet zo goed, zou ik gewoon eerst proberen om gewoon met haar tijd door te brengen en samen te zijn wanneer dat mogelijk is.

bikinigek 18-12-2017 13:43

Gaat je hele relatie scheve gezichten opleveren en geroddel

Kerstmann 18-12-2017 21:16

Tja Charles Darwin was getrouwd met zijn nicht en had 7 kinderen.... Het kan allemaal.

JohnJager 04-01-2018 09:28

Vraag haar gwn om te komen logeren, ga je samen video ofzo kijken op je kamer dan kom je er vanzelf achter als ze dicht tegen je aan komt zitten

Transcavia 04-01-2018 18:54

Haha nou deze relatie kan wel, maar zal niet sterk nageslacht geven. Maar dat weet je vast ook wel als vent van middelbare leeftijd.

emmawinter 06-01-2018 00:16

Citaat:

Kerstmann schreef: (Bericht 34422338)
Tja Charles Darwin was getrouwd met zijn nicht en had 7 kinderen.... Het kan allemaal.

Goed argument... Dat was in een compleet andere tijd en om er hierbij vanuit te gaan dat Charles Darwin heel sterk was qua sociaal inzicht gaat wel redelijk ver.

Mijn advies is om je in te houden en je romantische gevoelens niet te uiten, hopelijk gaan ze dan vanzelf weer weg. Dan bespaar je jullie allebei een hoop gedoe, plus moet je voorstellen hoe ongemakkelijk het blijft als ze je afwijst. Probeer je te focussen op andere meisjes en misschien vindt je uiteindelijk wel iemand die veel leuker is.

Kerstmann 06-01-2018 23:24

[QUOTE=emmawinter;34428003]Goed argument... Dat was in een compleet andere tijd en om er hierbij vanuit te gaan dat Charles Darwin heel sterk was qua sociaal inzicht gaat wel redelijk ver.

Wat is het verschil tussen een nicht van toen en nu? Het blijft je nicht dus zoveel verschil zit er niet in toch? En als je niet sterk sociaal bent ga je maar met je nicht trouwen? Nee ik snap het... Het hoeft niet perse. Maar zo komt het een beetje over. Dus ja inderdaad... Een prima argument ;)

Elin3 07-01-2018 11:16

[QUOTE=Kerstmann;34428384]
Citaat:

emmawinter schreef: (Bericht 34428003)
Goed argument... Dat was in een compleet andere tijd en om er hierbij vanuit te gaan dat Charles Darwin heel sterk was qua sociaal inzicht gaat wel redelijk ver.

Wat is het verschil tussen een nicht van toen en nu? Het blijft je nicht dus zoveel verschil zit er niet in toch? En als je niet sterk sociaal bent ga je maar met je nicht trouwen? Nee ik snap het... Het hoeft niet perse. Maar zo komt het een beetje over. Dus ja inderdaad... Een prima argument ;)

Het was toen veel gebruikelijker om strategisch te trouwen, je huwelijkspartner werd veelal voor je uitgezocht. Werd er buiten de familie geen geschikte partner gevonden die bereid was te trouwen, dan werd er soms binnen de familie getrouwd. De maatschappij zat simpelweg heel anders in elkaar. Als je vandaag de dag geen partner kan vinden schrijf je je in op een datingsite, en hoeft een relatie die je aangaat (zeker op jonge leeftijd) ook niet tot een huwelijk te leiden. Daarnaast hebben we tegenwoordig meer kennis over genetica en de risico's van voortplanting met iemand uit de familie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.