![]() |
Leuk bordspel, tips?
Ik heb voor kerst van mijn werk een bol.com bon gekregen en zou het wel leuk vinden om een leuk bordspel te kopen. Er is alleen zo veel. Ik weet dat er hier wel een aantal spelletjesfanaten zijn dus ik hoop dat jullie me een beetje kunnen adviseren. Ik houd niet van spelletjes als 30 seconds, triviant en dat soort vraag-antwoord dingen. Kolonisten van Catan vind ik het ook niet echt. Dingen die ik wel leuk vind zijn bijvoorbeeld Risk en Elfenland. Liefst ook niet iets met tig spelregels maar wat je makkelijk kan uitleggen aan mensen die komen spelen.
|
Codenames.
|
Gewoon old skool Rummikub.
|
Ik speel vaak Doolhof met m'n vriend (dan hoeven we tenminste niks te vertalen :ghe: ) en monopoly, maar wij zijn ook nog wel op zoek naar wat andere spellen die leuk zijn met z'n tweeën.
|
Rummicub heb ik al!
Dat is trouwens wel geschikt met taalbarrière en voor twee personen. |
Sequence vind ik ook wel leuk
|
Gaza-bord!
|
Citaat:
|
Splendor, Carcassonne, Regenwormen, Wollie Billie
|
Inca empire
|
Ticket to ride is altijd goed! Duurt ongeveer 30-45 minuten per potje, mesnen snappen het de eerste keer dat ze het spelen, kan met 2 tot en met 8 of zo.
|
Barricade
|
Pandemic!
|
Ik speel wel eens Yahtzee met mijn huisgenoot. Maar daarvan is er een skere variant te koop bij de action (y)
|
Yahtzee.
|
Ik hou van 30 seconds!
|
Ik vind Halli Galli ook leuk trouwens. Al word ik daar wel vrij agressief van.
|
Perudo is ook leuk. Niet een bordspel trouwens, maar wel een leuk gezelschapsspel
|
Monopoly :o
Uno is leuk. Niet echt een bordspel, maar ach. |
Ligretto
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Sushi go is echt leuk! Simpele spelregels en weinig opbouw maar wel steeds net anders. Je krijgt er wel honger van.
|
Citaat:
|
Overigens is kolonisten mijn lievelingsspel dus ik weet niet of je naar mij moet luisteren
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gelukkig gister samen met A glansrijk gewonnen van de hele fam met 30 seconds :ertur: Kom dat een keer spelen hier, denk dat jij er ook goed in bent :y |
Ik ging Set spelen met mijn familie, maar toen ik met halve inspanningen 30 setjes had en de rest 1 of 0 vond niemand het meer leuk :P
|
30 seconds is idd best lachen. Vooral als je goed ingespeeld bent op je teamgenoten. Dan heb je aan een beschrijving als 'die hoer' genoeg om t weten dat 't om Patty Brard gaat. :D
|
Citaat:
|
Skip bo en 30 seconds is erg leuk.
|
Citaat:
|
Wie is het-achtige spelletjes werkt ook altijd met mijn familie, volgens mijn zusje was het 'niet eerlijk' omdat ze dacht dat Tom Dumoulin een Belg was -O-
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49. |