![]() |
oorsmeer/slecht horen
hoi ik zit al een tijdje met iets ik heb heel veel oorsmeer in mijn rechteroor en hoor ook slechter met mn rechteroor als ik het oorsmeer wegwilhalen heb ik 20 wattenstaafjes wil nodig en na 6 uur is het weer terug het vervelende erraan is dat mensen het opvalt en lijkt alsof ik niet hygyenisch enzo ben
|
soo what kan dit zijn/ wat kan ik erraan doen
|
Oorsmeer moet je ook eigenlijk niet weghalen met wattenstaafjes, dan duw je het namelijk alleen maar verder je oor in. Het echt er uit halen met een wattenstaafje lukt niet goed. Heb je overtollig oorsmeer, dan kan je je oren uit laten spuiten bij de huisarts.
|
Even bij de huisarts laten uitspuiten inderdaad, en controleren of je niet stiekem eczeem of een ontsteking in dat oor hebt
|
ik heb eigenlijk een hekel aan de dokter maar dan denk k dat het toch beter is om een keer te gaan
|
Er zijn ook producten te koop waarmee je het zelf kan verwijderen. Kijk dan goed naar de kleur en de structuur van je oorsmeer. Misschien heb je wel een ontsteking of een schimmel .
|
Citaat:
|
update k ben nog niet naar de huisarts geweest wil het wel een keer doen want de laatste tijd zit er soms ook bloed in het pakketje
|
Ik zou echt even een afspraak maken met de huisarts als je er nog last van hebt. En de wattenstaafjes niet meer gebruiken, daarmee duw je oorsmeer vaak verder je oor in, in plaats van het er uit te halen. De dokter kan je oren uitspuiten (dat is een veilige manier om van overtollig oorsmeer af te komen) en kan onderzoeken of je eventuele andere gehoorproblemen hebt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30. |