![]() |
Mijn vriendin van 15 drinkt alcohol
Hoi,
Ik heb een vriendin van 15 en ze drinkt heel veel bier, en wat ik de raarste vind is dat haar moeder haar juist toemoedigd om bier te drinken. Is dit wel normaal en doen dit veel kinderen? |
Ik ben al wat ouder maar in mijn tijd was dat heel normaal ja. Al moedigden niet veel moeders het aan.
Wat is "heel veel" trouwens? |
Dat jongeren experimenteren met alcohol is niet zo gek. Dat haar moeder dat toejuicht is wel een beetje gek. Je zou er wat van kunnen zeggen. Eenmalig. Dan heb je aangegeven wat jij er van vindt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dan heb je je best gedaan. Toen ik die leeftijd had mocht je natuurlijk op je 16e al drinken. En stond ik ook elk weekend in de kroeg.
|
Als je je echt veel zorgen maakt zou je het misschien aan de mentor of vertrouwenspersoon op school kunnen vertellen, mogelijk kunnen die dan in gesprek gaan met haar ouders.
Wat een minder extreme aanpak is, is simpelweg je vriendin wat vaker bij jou thuis uitnodigen. Daar is ze waarschijnlijk in een omgeving waar alcohol-gebruik niet gestimuleerd wordt en waar ze misschien van jouw ouders ook nog wat normen en waarden mee kan krijgen. |
Ik ben elke dag wel dronken, dat vind ik fijn
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03. |