Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Duizeligheid Nicotine (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1940802)

JayJay248 02-02-2018 21:24

Duizeligheid Nicotine

Vorige maand ben ik begonnen met roken, ik zat in een stressvolle situatie waar ik niet te veel op in wil gaan... Ik rookte er 2 per dag en na een maand 3 per dag. Stoppen met roken is het beste natuurlijk, ik ben ook niet erg verslaafd. Dus ik kan beter stoppen maar het geeft me toch net iets te veel rust. Alleen heb ik nu 3x last gehad van extreme duizeligheid terwijl het normaal wel goed gaat, beetje licht soms maar meestal goed. Na hoeveel maand raakt je lichaam ongeveer gewend aan nicotine?

Elin3 02-02-2018 22:07

Citaat:

Je raakt aan roken snel verslaafd omdat je lichaam vrijwel onmiddellijk aan tabak went. Is je lichaam gewend aan nicotine en zakt het nicotine peil in het bloed, dan word je onrustig of gespannen waardoor je onmiddellijk weer gaat roken.
Als jij door de stress toch weer naar sigaretten verlangt ben je eigenlijk al verslaafd. Wil je rust? Probeer lavendel geur in je omgeving (daar kalmeren ze ook tijgers mee :cool: ), kamillethee of valeriaan. Dat is een stuk gezonder dan roken! Zorg ook voor voldoende slaap, dan kan je stress vaak wat beter aan dan wanneer je erg moe bent. Kom je moeilijk in slaap? Ook dan is lavendel een goed idee, of kan je eventueel melatonine tabletjes gebruiken om sneller in slaap te vallen of beter door te slapen.

fizzle-fluffy 03-02-2018 07:51

Ik was een tijdje verslaafd aan roken maar hield altijd dat duizelige gevoel na een sigaret. Anderen hadden daar nooit last van. Het is hoe dan ook slecht voor je en kunt beter stoppen.

xDutchGirlx 04-02-2018 16:24

zoek afleiding, door te sporten of een hobby.

Positive mind 04-02-2018 21:43

Waarom vind je het zo belangrijk om te roken terwijl je er misselijk van wordt? Als je niet verslaafd bent dan is gewoon niet roken de meest eenvoudige en effectieve oplossing voor je probleem toch? Het heeft daarnaast tal van andere voordelen om niet te roken, maar dat hoef ik je vast niet uit te leggen ;)

Sjaak_Bakker 05-02-2018 18:59

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34438572)
Als jij door de stress toch weer naar sigaretten verlangt ben je eigenlijk al verslaafd. Wil je rust? Probeer lavendel geur in je omgeving (daar kalmeren ze ook tijgers mee :cool: ), kamillethee of valeriaan. Dat is een stuk gezonder dan roken! Zorg ook voor voldoende slaap, dan kan je stress vaak wat beter aan dan wanneer je erg moe bent. Kom je moeilijk in slaap? Ook dan is lavendel een goed idee, of kan je eventueel melatonine tabletjes gebruiken om sneller in slaap te vallen of beter door te slapen.

Goed advies tot dat je hem melatonine tabletjes aan ging raden. Aan deze tabletten ga je wennen als je het regelmatig gebruikt. Je lichaam gaat er aan wennen en stopt met het zelf te produceren, er dan weer van af komen is zeer moeilijk.

Positive mind 05-02-2018 19:22

Citaat:

Sjaak_Bakker schreef: (Bericht 34440096)
Goed advies tot dat je hem melatonine tabletjes aan ging raden. Aan deze tabletten ga je wennen als je het regelmatig gebruikt. Je lichaam gaat er aan wennen en stopt met het zelf te produceren, er dan weer van af komen is zeer moeilijk.

Dat je er slecht vanaf kunt komen daar heb je inderdaad gelijk in. Gewenning is echter grotendeels iets wat tussen de oren zit omdat veel mensen melatonine verkeerd gebruiken waardoor het effect voornamelijk placebo is. Melatonine zou 2 uur van te voren ingenomen moeten worden voor optimaal resultaat maar wordt daarentegen vaak een half uur van te voren of korten ingenomen omdat men denkt dat het net als een aspirine daarna wel werkt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.