Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Onzin (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=49)
-   -   Geen OS topic, geen Halbe topic en geen donor topic. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1941246)

df 13-02-2018 20:14

Geen OS topic, geen Halbe topic en geen donor topic.

Jullie leven nog wel? :o :eek:

deadlock 13-02-2018 20:17

Ik heb een OS topic gemaakt vrijdag :o

zoef de haas 13-02-2018 21:05

Ik kijk geen OS, Zijlstra ach ja pokitici eah, donor ben ik al, ja zeker.

deadlock 13-02-2018 21:16

Het zijn voor hier denk ik ook geen controversiële onderwerpen.

df 14-02-2018 18:38

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34443493)
Het zijn voor hier denk ik ook geen controversiële onderwerpen.

Er moet toch iemand tussen zitten die uit woede over de donorwet zijn/haar toestemming heeft ingetrokken :p Het regende dat soort berichten op Twitter etc.

Holland Oates 15-02-2018 00:53

Ja, maar op twitter is voor basic bitches.

deadlock 15-02-2018 07:20

Citaat:

df schreef: (Bericht 34443644)
Er moet toch iemand tussen zitten die uit woede over de donorwet zijn/haar toestemming heeft ingetrokken :p Het regende dat soort berichten op Twitter etc.

Er zit hier toch echt niemand bij wie ik me kan voorstellen dat ze zo dom zijn.

Colonel Sanders 15-02-2018 07:52

Denk je bijvoorbeeld ook dat er hier mensen zijn die Zijlstra verdedigen/het onterecht vinden? :d

df 15-02-2018 08:43

Mark52.

Little Phoebe 16-02-2018 08:45

Is dit niet de donorwet die België ook heeft, je bent donor, tenzij anders aangegeven?

Dakduif 16-02-2018 08:56

Ik weet niet of dat de donorwet van België is maar daar gaat het inderdaad om. Het was "geen donor, tenzij...." en nu wordt het "donor, tenzij...."

Macrador 16-02-2018 10:54

Ze vragen hier toch nog de familie als je niet hebt geregistreerd. Dus niet zo simpel bij ons als ik zou hopen.

WolterB 16-02-2018 12:57

Citaat:

Macrador schreef: (Bericht 34443869)
Ze vragen hier toch nog de familie als je niet hebt geregistreerd. Dus niet zo simpel bij ons als ik zou hopen.

Hier kan de familie je beslissing nog terugdraaien, volgens mij is dat al als er één bezwaar maakt. Weet niet of dat met de nieuwe wet nog steeds zo is (hoop niet eigenlijk), maar zelfs als je geregistreerd donor was kon de familie een donatie tegenhouden (n)

Koekje 16-02-2018 14:09

Citaat:

Macrador schreef: (Bericht 34443869)

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 34443881)
Hier kan de familie je beslissing nog terugdraaien, volgens mij is dat al als er één bezwaar maakt. Weet niet of dat met de nieuwe wet nog steeds zo is (hoop niet eigenlijk), maar zelfs als je geregistreerd donor was kon de familie een donatie tegenhouden (n)

Hier (in Nederland) blijft de familie ook het laatste woord houden:herp:

Colonel Sanders 16-02-2018 14:23

Zijn er statistieken van hoe vaak dat ook daadwerkelijk gebeurt? Google helpt niet echt. Wellicht zijn het mijn liberale, stedelijke, niet-gristelijke achtergronden maar ik heb niet de indruk dat onder het oude regime het vaak voorkwam dat de familie een geregistreerd donorschap doorkruiste. Lijkt me typisch iets bible-beltachtigs.

Megatron 16-02-2018 14:41

Om dat soort gezanik te voorkomen weet praktisch iedereen exact hoe ik er in sta, donor zijn na overlijden. Daar komt bij dat ik al jaren geregistreerd (stamcel)donor ben en geregeld bloed laat aftappen bij Sanquin. Het moet dan ook raar lopen willlen nabestaanden na mijn overlijden bijdehand gaan doen.

deadlock 16-02-2018 18:13

Citaat:

Colonel Sanders schreef: (Bericht 34443890)
Zijn er statistieken van hoe vaak dat ook daadwerkelijk gebeurt? Google helpt niet echt. Wellicht zijn het mijn liberale, stedelijke, niet-gristelijke achtergronden maar ik heb niet de indruk dat onder het oude regime het vaak voorkwam dat de familie een geregistreerd donorschap doorkruiste. Lijkt me typisch iets bible-beltachtigs.

Yep, ik heb die ervaring dan dus ook wel :D

deadlock 16-02-2018 18:13

Negen keer bij mensen waar ik een kaart van kreeg, zeker twintig keer bij via-via-mensen.

Mema 16-02-2018 19:17

Je gaat het donatie vraag gesprek heel anders in als iemand geregistreerd is als donor, dan zijn familieleden meer geneigd deze 'laatste wens' te respecteren.
En als ze dat niet doen dan is het inderdaad een beetje krom, maar je gaat ook niet snel wegrennen met zo'n lichaam terwijl de familie zich daar (letterlijk en figuurlijk) voor gooit.

Little Phoebe 16-02-2018 20:44

Ik vond het eerst altijd een beetje een naar idee, maar het idee dat een geliefde dat op zo’n moment moest beslissen vond ik veel naarder. Dus neem maar wat je gebruiken kan, ik wil toch geen open kist en ik ga de oven in (y)

Elin3 16-02-2018 21:48

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34443910)
Yep, ik heb die ervaring dan dus ook wel :D

Ik zie mijn oma ook zo zeggen, "Nee dat gebeurt niet, dat hoort niet" mocht ik morgen doodgaan :o

Little Phoebe 17-02-2018 09:49

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34443954)
Ik zie mijn oma ook zo zeggen, "Nee dat gebeurt niet, dat hoort niet" mocht ik morgen doodgaan :o

Nu ben ik nieuwsgierig of jij donor bent! De bijbel is het daar niet helemaal mee eens, toch? Of zijn dat weer bepaalde stromingen?

Dakduif 17-02-2018 09:51

Ik wil me nog altijd registreren als stamceldonor, ben plasmadonor (als ik niet zwanger ben that is) en ze mogen als ik dood ben allesch hebben (y)

Little Phoebe 17-02-2018 09:57

Ik had toen gekeken naar stamceldonor, maar volgens mij was dat een ruggenmerg ding en was je een week uit de running. Nou, het spijt me, al was het een dag, NO WAY JOSÉ dat er een naald mijn ruggengraat in gaat :eek: en bloed wil ik best geven, alleen ik vind het oneerlijk dat het verkocht wordt. Aan de ene kant snap ik het wel, maar aan de andere kant geef ik het ook vrijwillig weg, dus vind ik het een beetje stom.

En verder heb ik daar allemaal geen tijd voor op het moment, dus dat ook nog.

Dakduif 17-02-2018 10:26

Als vrouwelijke bloeddonor mag je drie keer per jaar bloed geven, dus dat is een beetje een kulsmoesje als je het mij vraagt. Drie keer per jaar een half uurtje, dat moet toch kunnen? :o

aumgn 17-02-2018 10:35

En je bloed wordt ook niet aan een vampier verkocht ofzo, een klein deel van het plasma wordt gebruikt om medicijnen te maken.

Macrador 17-02-2018 10:52

Ik heb die kut excuses al eens eerder van je gehoord!

Megatron 17-02-2018 10:56

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34443988)
Ik had toen gekeken naar stamceldonor, maar volgens mij was dat een ruggenmerg ding en was je een week uit de running. Nou, het spijt me, al was het een dag, NO WAY JOSÉ dat er een naald mijn ruggengraat in gaat :eek: en bloed wil ik best geven, alleen ik vind het oneerlijk dat het verkocht wordt.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar specifiek die prik, hoe hij zich houdt ten opzichte van zenuwblokkade of pijnstilling. En die week wordt vergoed en alles. Dus och.

deadlock 17-02-2018 11:00

Ik mag geen stamcellen doneren :herp:

Macrador 17-02-2018 11:40

En bloed ook niet toch?

deadlock 17-02-2018 11:55

Nee en ik geloof dat ik AB- heb en das best zeldzaam.

df 17-02-2018 12:12

Stond van de week een stuk van een homoseksuele GL'er op RTL Nieuws. 'ik kan het me medisch en wetenschappelijk wel voorstellen, maar maatschappelijk gezien kan het niet'.

En die heeft uit protest een nee ingevuld voor doneren.

deadlock 17-02-2018 12:13

Ja dan heb je gewoon een steekje los. Wat een domme mongool.

Macrador 17-02-2018 12:34

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34444007)
Nee en ik geloof dat ik AB- heb en das best zeldzaam.

Mijn broertje O- en die mag dus ook niet

Elin3 17-02-2018 14:00

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34443984)
Nu ben ik nieuwsgierig of jij donor bent! De bijbel is het daar niet helemaal mee eens, toch? Of zijn dat weer bepaalde stromingen?

De Bijbel heeft daar geen mening over, want toen der tijd kon dat helemaal nog niet ;) Ik ken zowel Christenen die voor zijn als mensen die op religieuze grond fel tegen zijn. Grootste argument tegen hangt volgens mij samen met dat veel Christenen zich ook niet willen laten cremeren. Men gelooft in de wederopstanding van doden, wanneer Jezus terug komt, en daarbij is het schijnbaar relevant dat je lichaam zo compleet en ongeschonden mogelijk de grond in gaat.

Dit forum geeft wat interessante inzichten vanuit de christelijke hoek: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=25776

Deze refo dominee vindt het prima: http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/...-wel-of-niet-/

Deze schrijver vindt dat we mogelijk te veel voor God spelen: http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/...rgaandonatie-/

Macrador 17-02-2018 14:20

Want onder de grond rot je natuurlijk niet als je geen organen doneert :herp:

deadlock 17-02-2018 14:52

Dan had god niet zo'n achterlijke mongool moeten zijn dat we de manier waarop we in elkaar steken gewoon snappen. Hij had ons ook van een stuk geanimeerd plastic kunnen maken met magische voortplanting waarbij je niet met een afvalstok in een entertainmentcenter hoeft te roeren om je voort te planten.

Fik in de bijbel en fik in meneer schreurs.

Daantje_0705 17-02-2018 14:56

Ik mag geen bloed of stamcellen doneren. Ben wel geregistreerd orgaandonor, alleen al omdat mijn ouders daar samen nooit uit gaan komen.

Elin3 17-02-2018 15:10

Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben hè jongens? ;)

Dakduif 17-02-2018 15:36

Och, als god kan zorgen dat ik uit de dood opsta, kannie op dat moment ook vast wel een paar nieuwe nieren of lever regelen.

Elin3 17-02-2018 15:38

Citaat:

Enilorac schreef: (Bericht 34444027)
Och, als god kan zorgen dat ik uit de dood opsta, kannie op dat moment ook vast wel een paar nieuwe nieren of lever regelen.

Mocht je die in het hiernamaals überhaupt nog nodig hebben ;)

Holland Oates 17-02-2018 17:33

Ik denk dat een goede Gristen zijn medemens moet helpen wanneer het kan, dus als iemand geholpen is met de organen waar ik toch niks meer aan heb, dan mogen ze die hebben.

Overigens vind ik 't te bizar voor woorden dat homo's nog steeds geen bloed mogen doneren. Als je als vrouw seks hebt met een man is het prima, maar als een man hetzelfde doet is het ineens gevaarlijk. Ja, want alle hetero's doen 't natuurlijk superveilig en homo's zijn vies, bleh. :herp:

Transcavia 17-02-2018 18:05

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34444024)
Dan had god niet zo'n achterlijke mongool moeten zijn dat we de manier waarop we in elkaar steken gewoon snappen. Hij had ons ook van een stuk geanimeerd plastic kunnen maken met magische voortplanting waarbij je niet met een afvalstok in een entertainmentcenter hoeft te roeren om je voort te planten.

Fik in de bijbel en fik in meneer schreurs.

<3333333333333333333333333

Little Phoebe 18-02-2018 10:08

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34444019)
De Bijbel heeft daar geen mening over, want toen der tijd kon dat helemaal nog niet ;) Ik ken zowel Christenen die voor zijn als mensen die op religieuze grond fel tegen zijn. Grootste argument tegen hangt volgens mij samen met dat veel Christenen zich ook niet willen laten cremeren. Men gelooft in de wederopstanding van doden, wanneer Jezus terug komt, en daarbij is het schijnbaar relevant dat je lichaam zo compleet en ongeschonden mogelijk de grond in gaat.

Dit forum geeft wat interessante inzichten vanuit de christelijke hoek: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=25776

Deze refo dominee vindt het prima: http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/...-wel-of-niet-/

Deze schrijver vindt dat we mogelijk te veel voor God spelen: http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/...rgaandonatie-/

Ja, ik had ooit een normaal gesprek met een normale Jehova en die vertelde mij dat op de dag des oordeels God je gewoon weer opnieuw maakt. Hij heeft je tenslotte eerder gemaakt, dus hij weet hoe het moet. Ashes to ashes enzo. Geen idee of zij pro orgaandonatie zijn verder, maar ze was wel vrij duidelijk in haar “als je dood bent, ben je dood (tot het paradijs op aarde komt)”, dus mwah.

Maar hoe sta jij erin?
Citaat:

Holland Oates schreef: (Bericht 34444033)
Ik denk dat een goede Gristen zijn medemens moet helpen wanneer het kan, dus als iemand geholpen is met de organen waar ik toch niks meer aan heb, dan mogen ze die hebben.

Overigens vind ik 't te bizar voor woorden dat homo's nog steeds geen bloed mogen doneren. Als je als vrouw seks hebt met een man is het prima, maar als een man hetzelfde doet is het ineens gevaarlijk. Ja, want alle hetero's doen 't natuurlijk superveilig en homo's zijn vies, bleh. :herp:

Eens op allebei de punten :y

Dakduif 18-02-2018 10:17

Oh ik ben ook met HO, maar wil Gristen graag vervangen door gelovige want volgens mij is dat de kern van elk geloof.

Macrador 18-02-2018 10:37

De kern van elke werkende samenleving denk ik

deadlock 18-02-2018 10:38

Jehova's doen niet aan bloedtransfusies op basis van de bijbel (handelingen 15:28-29) maar bepaalde transfusies (alleen bloedplaatjes of plasma bijvoorbeeld) wordt aan de individuen overgelaten. Alleen een ouderwetse echte transfusie (of aftappen dus) is grond om iemand uit de kerk te zetten.

Dakduif 18-02-2018 10:40

Bas wat vind jij daar van?

deadlock 18-02-2018 10:48

Ceterum censeo Jehova's Getuigen esse delendam

Dakduif 18-02-2018 10:53

Dat was te verwachten. Maar vind je ook npg iets van dit specifieke statement?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.