![]() |
Na de seks
Ik heb dus een probleempje,
waar ik mee zit is namelijk dat wanneer ik net met mijn vriendin seks heb gehad. En ik vergeet toevallig eens om meteen te douchen, maar ipv daarvan de ochtend erna. (Seks doen we altijd savonds, dus er passeert alleen een nacht) dat ik last krijg van smegma, zodra ik er dus zelfs al één nacht ermee wacht. Is dit normaal? Of ligt dit aan mijn manier van hygiëne onderhoud? Of is het geslachtsdeel van haar nu zo onhygiënisch? |
Een gezonde vagina reinigt zichzelf dus haar vagina zal niet "viezer" zijn dan die van een ander meisje.
Wat je wel kunt doen is na de seks even je eigen geslachtsdeel wassen voor je gaat slapen. Dat zou het probleem wel op moeten lossen denk ik ;) |
En heb je dat alleen als je seks hebt gehad?
|
Na seks komt er nog vanalles uit je piemel. Plassen helpt en na uurtje wassen ook
|
Citaat:
|
Smegma hoopt zich onder de voorhuid én in de vagina op. Als je het vóór de seks niet hebt en erna wel lijkt het me nogal duidelijk.
|
Citaat:
|
Ja euh als je seks hebt mixen er allerlei vloeistoffen dus dan is het niet zo raar dat als je het niet schoonmaakt dat het dan het en der opdroogt op je penis.
|
Citaat:
1) Smegma bestaat uit dode huidcellen, olie/talg en vocht. Het bouwt zich op tussen ongewassen huidplooien. Als je je private parts netjes wast heb je hier geen last van. 2) In een gezonde vagina wordt niets 'opgehoopt', want het is een zelfreinigend orgaan. 3) De vagina wordt voortdurend 'schoongespoeld' door afscheiding. Die afscheiding kan er ook wit uitzien, maar heeft een heel andere samenstelling. Het bestaat vooral uit water, en (even spieken op Wikipedia) dingen zoals pyridine, squaleen, ureum, azijnzuur, etc. Je kan de vloeistof vergelijken met voorvocht. Het is wel duidelijk dat het probleem bij OP wordt veroorzaakt door penetratieve seks. Mijn gok is dat de pH-waarde van zijn penis verstoord wordt door de pH-waarde van de vagina van zijn vriendin. Waar dat aan ligt is moeilijk in te schatten. Het kan een natuurlijke mismatch zijn, dan zou ik 't oplossen door gelijk te wassen. Maar het kan ook veroorzaakt worden door zeepgebruik, een wondje, een schimmel- of gistinfectie, van alles. OP, was jij (of je partner) jezelf met zeep? Heb jij (of zij) hier vaker last van, bijvoorbeeld met ex-partners? Is dit een nieuwe ontwikkeling? Maakt het verschil als je niet in haar klaarkomt? Wordt het erger na ruige/harde seks? Heb jij (of zij) pijn of een branderig gevoel? Hebben jullie weleens last van infecties? Niet zelf alles gaan invullen, he, vraag dit even na bij je vriendin, of nodig haar eventueel ook uit om mee te praten in dit topic. |
Citaat:
Dan is het geen smegma maar gewoon opgedroogd vocht. |
Dat is zeg maar zo'n beetje ongeveer precies de definitie van smegma....
|
Niet echt? Of nouja, misschien een beetje.
Maar ik vind opgedroogd sperma/vaginaal vocht wel iets anders dan smegma, en 'smegma hoopt zich op in de vagina' blijft fout. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is wel zo, maar smegma is ook gewoon talg/huidcellen/wat je geslachtsorganen aanmaken als je niet goed wast. En het is ook een symptoom van pH-problemen, SOA's en huidklachten. Dus het kan een beetje twee kanten op, met OP's formulering. Citaat:
Als je denkt dat het meer is dan dat, of als het erger wordt, zou ik even langs de huisarts. |
ffs
|
Ja eh, Google anders even op 'smegma' ofzo.
In elke gangbare definitie is het iets wat aangemaakt wordt door de huid. |
Ja, dat deed ik. Daar staat letterlijk "smegma is opgedroogd vocht, dode huidcellen". Maar je leest niet want dat zei ik hier al:
https://i.imgur.com/OBxmGD9.png waarna jij begon tegen te sputteren. Dus wat wil je nou? |
Oh man, ik zie nu waar het misgaat.
In mijn allereerste definitie van smegma gebruik ik ook het woord 'vocht'. Ik had niet gerealiseerd dat dit verwarrend kon zijn. Ik bedoel daarmee geen sperma of kutvocht, en had beter 'water' of 'zweet' ofzo kunnen zeggen. |
Maar volgens mij zijn we 't nog steeds niet eens. Want je lijkt te stellen dat 'smegma' opgedroogd sperma/kutvocht is na het neuken. En ik zeg, ja, dat kan op zich wel onderdeel ervan zijn, maar het is vooral wat je huid zelf aanmaakt. En als die productie verstoord is, dan is dat een medisch probleem.
Wat een gedoe, zeg. |
Maakt ook niet uit mensen, ik denk dat t vooral komt door de pH-mismatch van ons. Want ik heb dr anders nooit last van en maak mn penis altijd goed schoon. Wel bedankt voor de reacties iedereen!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32. |