![]() |
Klaarkomen er in zonder condoom?
Ik en mijn vriendin hebben regelmatig sex, en slikt sinds een week de pil. Is er een risico op zwanger worden als ik in haar klaarkom zonder condoom? Kan ze hierbij zwanger raken, of zitten hier geen consequenties aan wanneer ik zonder condoom in haar klaar kom?
|
De pil verminderd de kans op zwangerschap maar is niet 100% waterdicht. Ook beschermt het niet tegen soa's
|
Seks heeft altijd risico op zwangerschap of soa. Je kunt kans alleen verkleinen
|
Lees eventueel samen de bijsluiter van de pil van je vriendin door, dan weet je precies welke risico's er zijn (de pil werkt namelijk het beste bij correct gebruik, als je vriendin regelmatig een pil vergeet, of bijvoorbeeld pas ziek geweest is, is deze minder betrouwbaar).
|
Het hangt er vanaf op welke dag ze is begonnen met de pil.
Ik geloof dat de pil alleen veilig is als je ermee begonnen bent op de eerste dag van je cyclus. Dus als ze halverwege is begonnen, dan moet je wachten tot ze weer ongesteld is geworden. Daarnaast is de pil minder veilig bij diarree en antibiotica. Samen de bijsluiter lezen vind ik een supergoed idee! |
Citaat:
Het antwoord van onze dekaloog klinkt wel heel compleet en verstandig. Verder is de pil mits goed gebruikt wel heel erg veilig en gerieflijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Natuurlijk is het lekkerder om te neuken zonder condoom. Maar houd er wel rekening mee dat jij jezelf kwetsbaar maakt als je in haar klaarkomt. Je moet er maar op vertrouwen dat ze de pil echt goed inneemt en als ze per ongeluk toch zwanger raakt, bepaalt zij en ALLEEN zij of ze het kind wil houden. Kun je met dat risico leven?
Daarnaast is zoals hiervoor gezegd de pil niet 100% waterdicht. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42. |