Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Onzin (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=49)
-   -   Jan Marijnissen Maastricht (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1942180)

deadlock 27-03-2018 23:27

Jan Marijnissen Maastricht

https://i.imgur.com/nSJmoab.png

Jan Marijnissen 28-03-2018 07:22

Ja, is al jaren terugkerend iets. Een gedeelte van de Maastrichtenaren, uiteraard het gedeelte dat zelf niet gestudeerd heeft en zelden tot nooit te maken heeft met mensen die gestudeerd hebben behalve "Meneer de Dokter" als ze naar de huisarts gaan, ervaart extreem veel overlast van studenten.

Studenten zijn zeker niet heilig en ik zou de versie van mezelf als student niet nu naast me willen hebben wonen. Maar ik heb tot een jaar geleden in een flatgebouw gewoond waar de helft van de bewoners student was en geen overlast ervaren. Een heel enkele medebewoner wel, en dan ging het niet eens zozeer om nachtelijk lawaai maar om fietsen die in de weg zouden staan (lees: niet in het rek omdat het rek te klein was, je kon gewoon rechtdoor de kortste route over het pad lopen, de fietsen blokkeerden niets, maar stonden inderdaad niet allemaal in het rek) en omdat er wel eens gebbqd werd op een balkon (mocht officieel inderdaad niet). Mijn vriendin woonde in het centrum van de stad en daar had je ook zelden tot nooit dat je 's nachts door schreeuwende studenten werd wakker gemaakt of zo.

Voor mijn gevoel wordt het probleem dus erg overdreven. Volgens mij zijn studenten ook een stuk rustiger dan pakweg tien, twintig jaar geleden toen het normaal was om een paar jaar langer over je studie te doen. Vergeet ook niet dat in Maastricht tegenwoordig de helft van de studenten buitenlands is. Die studenten hebben over het algemeen een iets andere studiebeleving dan de traditionele Nederlandse student. Ja, er zullen ongetwijfeld een paar dispuutshuizen zijn waar je niet naast moet gaan wonen als je waarde hecht aan je nachtrust en nette tuinen om je heen. Ik lees de facebookdiscussies vaak met veel plezier door en kom weinig concrete klachten tegen, altijd rants zoals die jij nu plaatst. Er zal wel een student in haar portiek gekotst hebben of zo. Dat is ook ranzig. Maar argumenten als "dan ga maar ergens anders studeren" zijn ronduit triest.

Inhoudelijk op het artikel zelf: Maastricht kent enige woningnood onder studenten. De gemeente is momenteel partner in enkele vastgoedprojecten gericht op studenten, projecten met kamers/studio's in het hogere prijssegment. Dat de gemeente op andere plekken nogal beperkende maatregelen neemt tegen studentenwoningen lijkt dan ook sterk ingegeven te zijn door het vol willen krijgen van de dure woningen waar de gemeente direct van profiteert. Ik snap de oproep van de studentenverenigingen wel.

Little Phoebe 28-03-2018 09:38

Ah, de tolerante Limburger aan het woord :D

Jan Marijnissen 28-03-2018 09:44

Maastricht is geen limburg.

deadlock 28-03-2018 09:48

Het was gewoon grappig, overanalyseerkampioen :lief:

Megatron 28-03-2018 09:48

Alles onder Cuijk is Limburg, pik.

deadlock 28-03-2018 09:49

Parijs, de hoofdstad van Limburg.

Jan Marijnissen 28-03-2018 10:08

Goh, toen ik in december in Sydney was wisten ze toch de indruk te wekken dat ik in New South Wales was, en niet in Limburg. Heb me als domme toerist natuurlijk weer wat laten wijsmaken.

Little Phoebe 28-03-2018 11:58

Citaat:

Jan Marijnissen schreef: (Bericht 34455004)
Maastricht is geen limburg.

Limburg is geen Nederland, maar daar gaat ook niemand mee akkoord.

Jan Marijnissen 28-03-2018 12:02

Ik wel. En denk vrij veel mensen eigenlijk.

Megatron 28-03-2018 13:34

Limburg is echter geen Holland.

deadlock 28-03-2018 14:01

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34455052)
Limburg is geen Nederland, maar daar gaat ook niemand mee akkoord.

Fuck die shit, NL pwnt de wereld, alles op de aarde is van ons alleen nog niet iedereen weet het dus Limburg is ZEKER WEL Nederland.

Megatron 28-03-2018 14:14

Kruisbessenvlaai met schuim is trouwens het meest fantastische gebak dat ik ooit gehad heb. Maar dat geheel terzijde.

pinguindude 28-03-2018 14:38

Zijn jullie bekend met de term Limbabwe?

deadlock 28-03-2018 15:09

Citaat:

Megatron schreef: (Bericht 34455094)
Kruisbessenvlaai met schuim is trouwens het meest fantastische gebak dat ik ooit gehad heb. Maar dat geheel terzijde.

Je hebt het objectief fout mijn vriend. Dat is slagroomtaart natuurlijk.

Megatron 28-03-2018 15:15

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34455130)
Je hebt het objectief fout mijn vriend. Dat is slagroomtaart natuurlijk.

Slagroomtaart is voor fucking n00bs.

Dakduif 28-03-2018 15:24

Slagroomtaart van de bakker :lief: maar kruisbessenvlaai ook. :lief:

Positive mind 28-03-2018 15:38

Citaat:

Enilorac schreef: (Bericht 34455172)
Slagroomtaart van de bakker :lief:

Met van die veel te harde snoepjes erop :lief: /jeugdsentiment

Dakduif 28-03-2018 15:40

Die ken ik dan weer niet.

Positive mind 28-03-2018 15:46

Citaat:

Enilorac schreef: (Bericht 34455235)
Die ken ik dan weer niet.

Mijn moeder kocht het wel eens voor mijn verjaardag als ze de dag daarvoor moest werken ofzo. Het is een normale slagroomtaart, maar dan versiert met allemaal snoepjes. Ziet er superlekker uit, het nadeel is alleen dat snoepjes knetterhard worden als ze steeds in de koelkast liggen. Maar het kind in mij zou er nog steeds intens gelukkig van worden :lief:

Penolopepop 28-03-2018 20:41

Ik vind vlaai lekkerder dan taart

Transcavia 28-03-2018 20:47

Ik haat slagroomtaarten

Little Phoebe 29-03-2018 01:17

Citaat:

Penolopepop schreef: (Bericht 34455409)
Ik vind vlaai lekkerder dan taart

Daar ben je een Limburger voor! :p

Little Phoebe 29-03-2018 01:19

Ik vind taart en vlaai allebei prima, zolang er maar geen stukken fruit in zitten, want dat vind ik nasty /moeilijke eter

Ik zou best wat over hebben voor een stuk kruimelvlaai van de echte Limburgse bakker nu btw :o het is net boterkoek met gele room, stukken voller dan die shit van de multivlaai. Vers uit Limburg, my ass.

aumgn 29-03-2018 02:20

Citaat:

Megatron schreef: (Bericht 34455094)

Mema 29-03-2018 06:00

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34455475)
Ik vind taart en vlaai allebei prima, zolang er maar geen stukken fruit in zitten, want dat vind ik nasty /moeilijke eter

Ik zou best wat over hebben voor een stuk kruimelvlaai van de echte Limburgse bakker nu btw :o het is net boterkoek met gele room, stukken voller dan die shit van de multivlaai. Vers uit Limburg, my ass.

Als je kruimel pudding vlaai in de ochtend vroeg ophaalt is hij vaak nog warm en dan is die pudding zo lekker vloeibaar :lief:

WolterB 29-03-2018 06:58

Nu heb ik zin in goede versgebakken vlaai :bob:

Penolopepop 29-03-2018 07:12

Citaat:

Mema schreef: (Bericht 34455484)
Als je kruimel pudding vlaai in de ochtend vroeg ophaalt is hij vaak nog warm en dan is die pudding zo lekker vloeibaar :lief:

Dit ja, super lekker :lief:

Elin3 29-03-2018 07:27

Citaat:

pinguindude schreef: (Bericht 34455103)
Zijn jullie bekend met de term Limbabwe?

Ik wel, maar ik geen idee in welke context dat woord gebruikt werd.

Jan Marijnissen 29-03-2018 08:05

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 34455475)

Multivlaaien kwamen sowieso nooit uit het "echte" Limburg* waar de vlaaien van oudsher vandaan komen maar uit een plek heel dicht bij Noord-Brabant waar niet de vlaaicultuur heerst zoals in het diepe zuiden. Volgens mij heeft Multivlaai de claim "vers uit Limburg" al een paar jaar geleden laten vallen en worden ze inmiddels op meerdere plekken gefabriceerd. De vlaaien die ze verkopen zijn inderdaad een slap aftreksel van een vlaai zoals je die in het heuvelland krijgt. De eigenaren en het hoofdkantoor van multivlaai liggen ook niet in Limburg maar ergens in Noord-Brabant. Is van dezelfde mannen die ook achter onder meer snoepwinkels Jamin zitten.

*en dit zeg ik als Maastrichtenaar en ontkenner van het bestaan van Limburg.

Kristaco 29-03-2018 09:12

Citaat:

Jan Marijnissen schreef: (Bericht 34454941)
Ja, is al jaren terugkerend iets. Een gedeelte van de Maastrichtenaren, uiteraard het gedeelte dat zelf niet gestudeerd heeft en zelden tot nooit te maken heeft met mensen die gestudeerd hebben behalve "Meneer de Dokter" als ze naar de huisarts gaan, ervaart extreem veel overlast van studenten.

Studenten zijn zeker niet heilig en ik zou de versie van mezelf als student niet nu naast me willen hebben wonen. Maar ik heb tot een jaar geleden in een flatgebouw gewoond waar de helft van de bewoners student was en geen overlast ervaren. Een heel enkele medebewoner wel, en dan ging het niet eens zozeer om nachtelijk lawaai maar om fietsen die in de weg zouden staan (lees: niet in het rek omdat het rek te klein was, je kon gewoon rechtdoor de kortste route over het pad lopen, de fietsen blokkeerden niets, maar stonden inderdaad niet allemaal in het rek) en omdat er wel eens gebbqd werd op een balkon (mocht officieel inderdaad niet). Mijn vriendin woonde in het centrum van de stad en daar had je ook zelden tot nooit dat je 's nachts door schreeuwende studenten werd wakker gemaakt of zo.

Voor mijn gevoel wordt het probleem dus erg overdreven. Volgens mij zijn studenten ook een stuk rustiger dan pakweg tien, twintig jaar geleden toen het normaal was om een paar jaar langer over je studie te doen. Vergeet ook niet dat in Maastricht tegenwoordig de helft van de studenten buitenlands is. Die studenten hebben over het algemeen een iets andere studiebeleving dan de traditionele Nederlandse student. Ja, er zullen ongetwijfeld een paar dispuutshuizen zijn waar je niet naast moet gaan wonen als je waarde hecht aan je nachtrust en nette tuinen om je heen. Ik lees de facebookdiscussies vaak met veel plezier door en kom weinig concrete klachten tegen, altijd rants zoals die jij nu plaatst. Er zal wel een student in haar portiek gekotst hebben of zo. Dat is ook ranzig. Maar argumenten als "dan ga maar ergens anders studeren" zijn ronduit triest.

Inhoudelijk op het artikel zelf: Maastricht kent enige woningnood onder studenten. De gemeente is momenteel partner in enkele vastgoedprojecten gericht op studenten, projecten met kamers/studio's in het hogere prijssegment. Dat de gemeente op andere plekken nogal beperkende maatregelen neemt tegen studentenwoningen lijkt dan ook sterk ingegeven te zijn door het vol willen krijgen van de dure woningen waar de gemeente direct van profiteert. Ik snap de oproep van de studentenverenigingen wel.

In Maastricht mag je niet eens fietsen in de stad toch? Ik denk dat als ze in Maastricht de overlast van de gemiddelde Utrechtse Oudegracht of Biltstraat 's nachts zouden hebben, ze allang zouden beseffen dat ze niet te klagen hebben :P

Kristaco 29-03-2018 09:12

En ik houd niet van vlaai maar ik vind Maastricht verder wel een heel gezellige stad.

Jan Marijnissen 29-03-2018 10:05

Je mag niet fietsen door de winkelstraten in de binnenstad tijdens winkeluren en tijdens iets uitgebreidere uren door een handvol horecastraten waar terrassen staan et cetera. Ik fiets vaak genoeg 's avonds gewoon door beiden heen.

Het zijn echt niet de bewoners van de binnenstad die klagen Krista, het zijn juist mensen die in de buitenwijken wonen. Mensen in de binnenstad zijn gewend aan overlast, of het nu van studenten of van anderen is.

Carn 29-03-2018 10:05

Citaat:

Kristaco schreef: (Bericht 34455529)
En ik houd niet van vlaai maar ik vind Maastricht verder wel een heel gezellige stad.

wil je hier een causaal verband aantonen?

Kristaco 29-03-2018 12:36

Citaat:

Carn schreef: (Bericht 34455577)
wil je hier een causaal verband aantonen?

Geenszins.

Ieke 29-03-2018 17:12

Ik heb echt een fantastisch recept voor rijstevlaai van de Limburgse tak van de familie. Zo fantastisch. Jammer dat het 2 dagen kost om te maken.

Little Phoebe 29-03-2018 17:21

Citaat:

Jan Marijnissen schreef: (Bericht 34455502)
Multivlaaien kwamen sowieso nooit uit het "echte" Limburg* waar de vlaaien van oudsher vandaan komen maar uit een plek heel dicht bij Noord-Brabant waar niet de vlaaicultuur heerst zoals in het diepe zuiden. Volgens mij heeft Multivlaai de claim "vers uit Limburg" al een paar jaar geleden laten vallen en worden ze inmiddels op meerdere plekken gefabriceerd. De vlaaien die ze verkopen zijn inderdaad een slap aftreksel van een vlaai zoals je die in het heuvelland krijgt. De eigenaren en het hoofdkantoor van multivlaai liggen ook niet in Limburg maar ergens in Noord-Brabant. Is van dezelfde mannen die ook achter onder meer snoepwinkels Jamin zitten.

*en dit zeg ik als Maastrichtenaar en ontkenner van het bestaan van Limburg.

Hm, volgens mij hebben ze die slogan nog wel, maar ik trap er niet meer in. En ik vind de multivlaai niet vies verder, maar als je eenmaal een echte Limburgse vlaai hebt gegeten, dan valt de multivlaai gewoon een beetje tegen. Een beetje erg.

Jamin is wel baas.

Pr0xy 09-04-2018 21:23

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 34455487)
Nu heb ik zin in goede versgebakken vlaai :bob:

*Wolter in weiland tussen de koeis zet* Je kunt er vast wel een verse vlaai vinden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.