![]() |
Wel of niet studeren
Hoi,
Ik zit op dit moment in het eindexamenjaar en ben van plan volgend jaar te gaan studeren aan de universiteit. Maar ik heb het idee dat ik er op dit moment gewoon nog niet helemaal klaar voor ben om te studeren, ook al weet ik al wel wat ik wil studeren. Ik heb het idee dat ik nog erg 'jong' ben en ik weet natuurlijk dat iedereen dat is, maar toch is iedereen om mij heen er wel klaar voor om te studeren. Het liefst zou ik niet direct gaan studeren, maar ik ben bang dat mijn ouders niet achter dit plan staan en ik durf ze het daarom niet helemaal goed te vertellen. Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad) en wat zouden jullie doen in mijn situatie. |
Ik kan me best voorstellen dat je er nog niet direct klaar voor bent. Er zijn genoeg mensen die dan een tussenjaar nemen. Als je het je ouders voorlegt is het belangrijk dat je al hebt bedacht wat je in dat jaar wel gaat doen. Werken? Reizen? Vrijwilligerswerk?
|
Citaat:
|
Misschien kan je dat gewoon eens met je ouders overleggen. Wie weet staan ze daar best positief tegenover!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik herken het heel goed en zou je aanraden om toch ook te kijken naar een studie. Bij mij kwam rond en na de eindexamens ineens de omslag dat ik wel wilde gaan studeren en dan is het wel fijn dat je een plan hebt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26. |