Citaat:
deadlock schreef:
(Bericht 34461484)
"If any man come to me, and hate not his father, and mother, and wife, and children,and brethren, and sisters, yea, and his own life also, he cannot be my disciple." - Luke 14:26
|
Citaat:
deadlock schreef:
(Bericht 34461487)
"I am come to set a man at variance against his father, and the daughter against her mother, and the daughter in law against her mother in law. And a man's foes shall be they of his own household." Matthew 10:35-36
"The father shall be divided against the son, and the son against the father; the mother against the daughter, and the daughter against the mother; the mother in law against her daughter in law, and the daughter in law against her mother in law." Luke 12:51-53
Er zijn echt talloze van dit soort citaten. Hij was een fucking looney, een gestoorde, en als het 2018 was zou hij opgesloten zijn.
|
Jij bent op dit moment het perfecte voorbeeld van wat Jezus met deze teksten bedoeld. Geloof geeft (helaas) verdeeldheid. In dit geval tussen ons, omdat ik wel geloof en jij niet. Jezus geeft aan dat geloven betekent dat je in bepaalde zaken je geloof belangrijker acht dan familie en vrienden. Dat het belangrijker is om vanuit je geloof te leven dan altijd je vrienden en familie maar te vriend te houden. Er wordt nergens gezegd dat geloof vrijblijvend is, of dat het je niets kost. Het zet ook gewoon vijandschap (Genesis 3 referentie, ik weet even geen beter woord) tussen wie wel gelooft en wie niet gelooft, niet actief waarbij we elkaar te lijf moeten gaan (heb je vijanden lief) maar je staat toch heel anders in het leven en dat botst. Jezus zegt volgens mij "als je familie/ vrienden/ geld/ bezit/ <vul maar in> je in de weg staat om te geloven, kies dan je geloof boven datgene".
(Je quote volgens mij wel drie keer hetzelfde gesprek i.p.v. dat Jezus dit aan de lopende band zei)
Citaat:
deadlock schreef:
(Bericht 34461490)
Think not that I am come to send peace on earth: I came not to send peace, but a sword. Matthew 10:34, Luke 12:51-53
And I saw heaven opened, and behold a white horse; and he that sat upon him was called Faithful and True, and in righteousness he doth judge and make war. Revelation 19:11
|
Wederom die verdeeldheid waar ik het net over had (je verwijst ook naar hetzelfde gedeelte, dus niet heel gek).
Bij het wereldbeeld van een Christen hoort het oordeel. Geloof je niet in een oordeel en een eeuwigheid, dan heb je voor je gevoel de redding van Jezus ook niet nodig ;)
Openbaringen is vrij complexe materie en een hoop symboliek, maar ik ben er persoonlijk wel van overtuigd dat er een oordeel komt. Als je het hele boek Openbaringen leest komt daar aan de orde hoe de strijd tussen goed en kwaad plaats vind, hoe er vervolgingen zullen zijn en oorlogen. Dat gaat er niet vredig aan toe. Gelukkig stopt het daar niet, er volgt nog een visioen over de nieuwe hemel en nieuwe aarde. Een plek waar God is met alle gelovigen, waar het alleen nog maar goed is. Waar juist geen pijn, of oorlog of ellende meer is. Dat is een bemoediging voor Christenen die te maken krijgen met lijden, pijn, veroordeling of zelf vervolging.
Citaat:
deadlock schreef:
(Bericht 34461493)
Whosoever therefore shall be ashamed of me and of my words in this adulterous and sinful generation; of him also shall the Son of man be ashamed. Mark 8:38
|
Niet geel gek, als jij je schaamt voor je geloof en daar niet voor uit durft te komen dat Jezus dat niet tof vindt. Hij werd mens en stierf aan een kruis en jij vind het als christen nog te veel gevraagd om eerlijk te zeggen dat je Jezus volgt. Geloven is niet vrijblijvend, dat is een behoorlijk radicale keuze in mijn ogen. Jezus vraagt je om er vol voor te gaan, en belooft ook hulp van Zijn Geest voor wie dat doet.
Citaat:
deadlock schreef:
(Bericht 34461496)
Hoe kan je dit lezen en niet denken "Jeetje, ik denk dat we Trump toch maar een tweede termijn geven in plaats van deze idioot het laten proberen."
For fucks sake. En de vorige keer dat ik je hierop wees zei je "oh jeetje, dat wist ik niet, ik moet hier meer over lezen". Je kent gewoon je eigen heilige boek niet, jij en miljarden anderen lopen achter een psychopaat aan en je ziet het verdomme zelf niet eens. WAKE TEH FUCK UP
|
Ik hoop dat je iets met mijn antwoord kunt.
|