RubyDupy |
15-04-2018 14:24 |
Vriendin uit vragen
Beste personen,
Ik wil even beginnen met deze voorgeschiedenis:
In de eerste drie basisschooljaren werd er al over mij gezegd dat ik erg slim ben. Ik werd door mijn juf na de zomervakantie in plaats van groep vier gelijk naar groep 5 gezet. Toen leerde ik haar kennen. We waren goede vrienden en samen met mijn andere vrienden en een ander leuk meisje speelden we graag. Al toen in groep vijf droomde ik een keer dat zij mij kusjes gaf. Sindsdien was ik verliefd op haar. Uiteindelijk komen we in groep acht terecht, en omdat rond die leeftijd altijd een beetje raar word gedaan over meisjes en jongens bij elkaar speelde ik eigenlijk alleen nog maar met de jongens en Zij met de meisjes. Toen begon het wat zwakker te worden en begon ik een ander meisje leuk te vinden die uit Friesland kwam en sinds groep zeven bij ons in de klas zat. Zij was ook slim (ik gebruik meestal niet de term hoogbegaafd want dit is niet bewezen en klinkt heel Hooghartig) en samen met een andere jongen zaten wij in een Plusklas. Toen we veel samenwerkten werd ik een beetje verliefd op haar. Toen uiteindelijk iedereen naar de middelbare school ging zag ik haar nooit meer want zij kwam op een andere school terecht. Maar mijn eerste vriendin zag ik des te meer want zij kwam in mijn klas terecht. Toen rond Pasen 2017 werd ik opeens verliefd op haar(opnieuw). Ik zei het haar en zij zei dat ze me wel leuk vond maar niet echt iets wilde. Toen ik haar een maand later vroeg voor wat te drinken in de stad. (Alle twee de vragen stelde ik via Whatsapp, iets waar ik nu spijt van heb:s) Maar toen zei ze dat ze geen speciale gevoelens voor me had. Voor haar waren we gewoon vrienden. Ik kwam eroverheen en lette niet meer op mijn gevoelens. Een jaar later, Pasen 2018, dacht ik 'verrek ik ben een jaar verliefd op jaar'. Nu begonnen mijn gevoelens weer te spelen en mijn vader gaf het advies haar te vragen voor de bioscoop. Hij zei het volgende 'leg de keuze om naar de bioscoop te gaan bij jou zelf. Zeg: "er zijn twee films die me leuk lijken, naar welke zullen we gaan?" Dan moet ze wel mee, alleen welke film, dat beslist zij.' nu vind ik dit een goed idee en ik wil het ook graag doen.
Dit is mijn idee.
Ik probeer haar ergens een briefje te geven zonder dat iemand het merkt waarop staat dat ze in de pauze moet komen. Dan vraag ik haar uit.
Nu wil ik het wel doen maar die ene zin 'ik heb geen wederzijdse gevoelens, sorry' van een jaar geleden spookt nog steeds door mijn hoofd, en daarom durf ik het niet. Wat moet ik doen?
|