Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Onzin (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=49)
-   -   Adobe gebruikers (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1942858)

Miekepieke 16-04-2018 11:05

Adobe gebruikers

Even een vraagje, ik deed altijd alles in CS4 (indesign, photoshop, after effects en premiere waren zo de programma's die ik nu en dan gebruik) maar door een of andere stupide update die ik heb gedaan op mijn computer kan ik indesign nu niet meer openen. Best een beetje kut enzo.

Hoe doen jullie dat? Hebben jullie een abonnement? Vooralsnog werken de oude versies prima voor hetgeen ik wil doen. En zo heel vaak gebruik ik het nu ook weer niet dat ik daar een abonnement voor wil afsluiten. Hrgh. :'(

Megatron 16-04-2018 11:08

Ik vermijd Adobe-produkten als het éven kan, in het algemeen. Wat precies je redenen zijn specifiek dit pakketten te gebruiken weet ik niet, maar het is wellicht mogelijk alles onder te brengen in (gratis, open source) alternatieven. Voor Photoshop is daar bijvoorbeeld The Gimp. Geen idee wat een goed alternatief is voor Indesign, ik doe niet aan DTP.

Miekepieke 16-04-2018 11:16

Hm. Indesign gebruik ik wel eens voor de opmaak van boekjes en portfoliodingen. Photoshop voor fotobewerking uiteraard en pdf bestanden te kunnen bewerken. After Effects gebruik ik als ik een animatie maak en premiere als ik daar dan geluid onder wil zetten.

Misschien een idee die open source programma's te onderzoeken ja..

Miekepieke 16-04-2018 11:17

Zijn de extensies van dat soort programma's ook te gebruiken in de adobeprogramma's?

WolterB 16-04-2018 11:20

Heb je cs4 ooit gekocht? Dan is er namelijk nog een mogelijkheid om een versie te installeren waar je niet van abonnementen afhankelijk bent. Is wel wat gedoe, maar werkt prima!

Ben daar bij een kennis laatst mee bezig geweest en heb het uiteindelijk weer draaiend gekregen.

Megatron 16-04-2018 11:21

Citaat:

Miekepieke schreef: (Bericht 34462756)
Zijn de extensies van dat soort programma's ook te gebruiken in de adobeprogramma's?

Ik verwacht dat de alternatieven het in ieder geval zó kunnen opslaan, dat Adobe-pakketten daar nog chocolade van kunnen maken.

Miekepieke 16-04-2018 11:24

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 34462759)
Heb je cs4 ooit gekocht? Dan is er namelijk nog een mogelijkheid om een versie te installeren waar je niet van abonnementen afhankelijk bent. Is wel wat gedoe, maar werkt prima!

Ben daar bij een kennis laatst mee bezig geweest en heb het uiteindelijk weer draaiend gekregen.

Mijn papa heeft het destijds aangekocht en ik zit dacht ik op zijn licentie :bloos: Maar dit is wel hoopgevend. Ik ga nu even roeien met de riemen die ik heb en mijn papa vragen wanneer hij tijd heeft het eens met mijn te bekijken. Hoe hebben jullie dit uiteindelijk draaiend gekregen?
Dankjewel trouwens!

Miekepieke 16-04-2018 11:24

Citaat:

Megatron schreef: (Bericht 34462762)
Ik verwacht dat de alternatieven het in ieder geval zó kunnen opslaan, dat Adobe-pakketten daar nog chocolade van kunnen maken.

Oke :cool:

Miekepieke 16-04-2018 11:25

Ik heb echt de schurft aan abonnementen. Heb veel liever gewoon iets wat ik in één keer koop in plaats van dat tijdelijke gebeuren.

Carn 16-04-2018 11:37

CS4 is volgens mij de laatste versie die je 'stand alone' kan draaien :o

Carn 16-04-2018 11:37

Citaat:

Miekepieke schreef: (Bericht 34462771)
Ik heb echt de schurft aan abonnementen. Heb veel liever gewoon iets wat ik in één keer koop in plaats van dat tijdelijke gebeuren.

Ja maar daar verdienen ze niets aan Mieke :bob:

deadlock 16-04-2018 11:54

ALLES NAAR DE KLAUT!

Carn 16-04-2018 11:58

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34462789)
ALLES NAAR DE KLAUT!

ALLES NAAR SOMEBODY ELSE'S COMPUTER

WolterB 16-04-2018 12:12

https://helpx.adobe.com/nl/creative-...downloads.html

Inloggen met account, nieuwe serial aanvragen die wordt gegenereerd op basis van de oude die je daar hebt staan en dan zou het moeten werken.

Megatron 16-04-2018 12:20

Citaat:

Carn schreef: (Bericht 34462807)
ALLES NAAR SOMEBODY ELSE'S COMPUTER

{insert glazige blik om na twee seconden maar te beginnen over Temptation Island}

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.