Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Onzin (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=49)
-   -   Fijn he dat terrasjesweer (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1942963)

Macrador 18-04-2018 16:06

Fijn he dat terrasjesweer

:lief:

deadlock 18-04-2018 16:08

JA!

Pr0xy 18-04-2018 16:08

Nou :P

Macrador 18-04-2018 16:10

Ik ben al wat rood :o Toch maar ingesmeerd nu.

Pr0xy 18-04-2018 16:11

Citaat:

Macrador schreef: (Bericht 34464046)

Kreeft:p

Holland Oates 18-04-2018 23:27

Citaat:

Macrador schreef: (Bericht 34464046)

Ik blijk allergisch te zijn voor (wrs) m'n zonnebrandcreme, dus ik loop nu al een paar dagen met een rare bultige bek en jeuk echt overal. :'( :'( :'(

Elin3 18-04-2018 23:53

Citaat:

Holland Oates schreef: (Bericht 34464322)
Ik blijk allergisch te zijn voor (wrs) m'n zonnebrandcreme, dus ik loop nu al een paar dagen met een rare bultige bek en jeuk echt overal. :'( :'( :'(

Welke zonnebrandcrème is dat?
Ik had het vorig jaar met een vrij dure zonnebrandcrème van Australian Gold (n) met dagcrème er onder had ik nergens last van, maar als ik die vergeten was verging ik echt van de jeuk. Substantie van de crème was ook een beetje gek, dus ik heb toen maar even een berichtje naar het merk gestuurd met mijn klachten. Kreeg heel netjes een andere zonnebrandcrème speciaal voor de gevoelige huid opgestuurd (één die volgens mij in NL niet te koop is) met een goodiebag en zonnebril en die zonnebrandcrème is wel super fijn!

Heb vroeger ook wel eens een allergische reactie gehad op Garnier zonnebrandcrème volgens mij :o

Holland Oates 19-04-2018 00:56

Hij was van de kruidvat. Ik heb maar 1 keer eerder een slechte reactie gehad door een creme en dat was een paar maanden terug. Daarvoor nog nooit ergens last van gehad. En nu heb ik echt voor het eerst dat ik ook bultjes heb op m'n gezicht. Ik had ook zaterdagochtend gesmeerd en pas 's nachts voelde m'n gezicht erg warm en was 't helemaal opgezet, dus ik weet niet precies wat dit is. :s

Elin3 19-04-2018 07:13

Citaat:

Holland Oates schreef: (Bericht 34464331)
Hij was van de kruidvat. Ik heb maar 1 keer eerder een slechte reactie gehad door een creme en dat was een paar maanden terug. Daarvoor nog nooit ergens last van gehad. En nu heb ik echt voor het eerst dat ik ook bultjes heb op m'n gezicht. Ik had ook zaterdagochtend gesmeerd en pas 's nachts voelde m'n gezicht erg warm en was 't helemaal opgezet, dus ik weet niet precies wat dit is. :s

Naar (n) Klinkt meer als zonneallergie of warmte uitslag dan als allergische reactie op de crème :o

Transcavia 19-04-2018 09:46

Citaat:

Holland Oates schreef: (Bericht 34464331)

Zonne-allergie!

Dit kan ook zomaar ontstaan, zonder dat je daar eerder last van hebt gehad, of maar licht last van hebt gehad.

Ik ben ook allergisch voor de zon, maar achteraf had ik altijd wel wat klachten na de zon en ik verbrand ook supersnel. Nu word ik al jaren bruin met factor 50 met A en B blok! (y)

Ik zou eens Vichy zonnebrandcreme 50 proberen of Vision 50. (zijn er ook in 30 variant trouwens). Vichy ruikt lekker, maar vind ik een beetje te vettig voor echt hele hete zanderige landen waar het richting de 40 graden kan gaan. Vision is wat minder vettig en heeft eigenlijk geen parfum en dat is ook wel chill. Zijn beide te koop bij de apotheek.

Als je echt zonne-allergie hebt, moet je al gaan smeren vanaf maart, de zonkracht kan dan heel hoog zijn.

Ik had ook heel snel bijna tweedegraadsverbrandingen in de Nederlandse zon en jeukende bultjes op mijn benen en armen, maar als ik nu onbeschermd de zon in ga krijg ik heel veel blaasjes/serieuze blaren.

Je bent dan wel de gene die altijd moet smeren en het langste wit blijft, maar je hebt daarnaast lekker geen pigmentvlekken en je huid blijft lekker gezond en strak! (y)

capibara 19-04-2018 10:09

Ik ga denk ik zo lekker met m'n cliënt ijsjes halen *O*

zoef de haas 19-04-2018 12:19

Ik wil zooooooo graag naar buiten en het terras op en meer van zulks.

Dakduif 19-04-2018 12:20

Ik wil ijsjes eten en dronken en rozig worden van de rosé op het terras en mensen kijken en dan giechelend naar huis fietsen. Maar ik durf niet eens naar buiten :herp:

Holland Oates 19-04-2018 12:45

Citaat:

Transcavia schreef: (Bericht 34464424)
Zonne-allergie!

Dit kan ook zomaar ontstaan, zonder dat je daar eerder last van hebt gehad, of maar licht last van hebt gehad.

Ik ben ook allergisch voor de zon, maar achteraf had ik altijd wel wat klachten na de zon en ik verband ook supersnel. Nu word ik al jaren bruin met factor 50 met A en B blok! (y)

...

Normaal mijd ik de zon als een malle, want ik verbrand idd snel en heb 't sowieso te gauw warm. Dit keer had ik braaf gesmeerd met een factor 50 (met ook uv-a blok), maar ik denk dat ik toch te lang buiten ben geweest. Antihistamine-pilletjes werken iig niet tegen de jeuk. :'(
Ik zal volgende keer een Hypo-Allergene creme proberen en vaker bijsmeren.

bloodyb 19-04-2018 16:20

Ik zit in de tuin van de Hermitage (na de Hollandse Meesters) een frisje te drinken. Zo nog even over het Waterlooplein slenteren, een wit wijntje drinken en dan Viernamees eten in het CS. En vanavond naar het Eye voor The Fly en Invasion Of The Body Snatchers. Heb slechtere dagen meegemaakt!

Transcavia 19-04-2018 16:37

Citaat:

Holland Oates schreef: (Bericht 34464496)
Normaal mijd ik de zon als een malle, want ik verbrand idd snel en heb 't sowieso te gauw warm. Dit keer had ik braaf gesmeerd met een factor 50 (met ook uv-a blok), maar ik denk dat ik toch te lang buiten ben geweest. Antihistamine-pilletjes werken iig niet tegen de jeuk. :'(
Ik zal volgende keer een Hypo-Allergene creme proberen en vaker bijsmeren.

Haha boks! Ik loop ook met petten en hoeden op ja.

Vaker bijsmeren en letten op houdbaarheidsdatum, ik koop elk jaar gewoon een nieuwe tube. Maar het gaat dan ook echt wel op in een jaar.

Elin3 19-04-2018 16:43

Ik kom echt nooit door zonnebrand heen in een jaar (oké, misschien moet ik het niet kopen als er een 1 + 1 gratis actie is, zodat ik niet gelijk twee tubes heb) :o

Haubenmeise 19-04-2018 16:44

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 34464586)
Ik zit in de tuin van de Hermitage (na de Hollandse Meesters) een frisje te drinken. Zo nog even over het Waterlooplein slenteren, een wit wijntje drinken en dan Viernamees eten in het CS. En vanavond naar het Eye voor The Fly en Invasion Of The Body Snatchers. Heb slechtere dagen meegemaakt!

Was daar vandaag een meeting?

Lorelei 19-04-2018 21:13

Citaat:

Transcavia schreef: (Bericht 34464424)
Zonne-allergie!

Ik ben ook allergisch voor de zon, maar achteraf had ik altijd wel wat klachten na de zon en ik verband ook supersnel. Nu word ik al jaren bruin met factor 50 met A en B blok! (y)

Ik zou eens Vichy zonnebrandcreme 50 proberen of Vision 50. (zijn er ook in 30 variant trouwens). Vichy ruikt lekker, maar vind ik een beetje te vettig voor echt hele hete zanderige landen waar het richting de 40 graden kan gaan. Vision is wat minder vettig en heeft eigenlijk geen parfum en dat is ook wel chill. Zijn beide te koop bij de apotheek.

Als je echt zonne-allergie hebt, moet je al gaan smeren vanaf maart, de zonkracht kan dan heel hoog zijn.

Ik had ook heel snel bijna tweedegraadsverbrandingen in de Nederlandse zon en jeukende bultjes op mijn benen en armen, maar als ik nu onbeschermd de zon in ga krijg ik heel veel blaasjes/serieuze blaren.

Je bent dan wel de gene die altijd moet smeren en het langste wit blijft, maar je hebt daarnaast lekker geen pigmentvlekken en je huid blijft lekker gezond en strak! (y)

Die van P20 werkt ook wel goed, is volgens mij ook special voor mensen met zonne-allergie gemaakt. Ruikt niet heel lekker maar hoef je wel maar 1x per dag te smeren (dwz dat is wat ze beloven en voor mij is dat ook echt genoeg om verbinding tegen te gaan maar ik heb geen last van zonne-allergie)

Daantje_0705 19-04-2018 21:27

Ik vind Vision heel fijn maar de nieuwe versie ruikt anders. Met een buiten/watersport gaat er heel wat zonnebrandcrème doorheen.

Daantje_0705 19-04-2018 21:30

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34464595)
Ik kom echt nooit door zonnebrand heen in een jaar (oké, misschien moet ik het niet kopen als er een 1 + 1 gratis actie is, zodat ik niet gelijk twee tubes heb) :o

Twee kleinere tubes? Ik koop ook altijd een hoge factor voor op het water en zonnig buitenland en een lagere factor voor elke dag.

Elin3 19-04-2018 22:08

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 34464775)
Twee kleinere tubes? Ik koop ook altijd een hoge factor voor op het water en zonnig buitenland en een lagere factor voor elke dag.

Ik had vorig jaar Vision gekocht, een factor 50 en een factor 30. Veel gebruikt, maar steeds kleine hoeveelheden (alleen gezicht en nek insmeren voor het hardlopen bijvoorbeeld) en op vakantie bijna niet aangeraakt in de UK ;)

Daantje_0705 19-04-2018 22:12

Nee, afgelopen zomer in Engeland heb ik ook bijna niet gebruikt :ghe:

Elin3 19-04-2018 22:20

Ik gebruik wel standaard dagcrème met SPF 15, daardoor smeer ik ook iets minder denk ik. Dan ben ik voor even op de fiets al wel genoeg beschermd.

Miekje* 20-04-2018 08:42

Ik zweer echt bij sport-zonnebrand! Ook vaak in handige kleine tubes voor in je tas en één van de weinige die écht niet plakt en ook écht niet in je ogen loopt als je zweet :lief:

Daantje_0705 20-04-2018 11:59

Welk merk is dat?

zoef de haas 20-04-2018 12:53

Ik zweer sinds 3 jaar bij Byron Bay factor 30. Het spuit en smeert zo lekker uit EN OH MY HET RUIKT ZO FOKKING FOKKING LEKKER <3
Als ik in de winter een dipje heb dan smeer ik sochtends een beetje op gewoon voor de geur en het zomergevoel :bloos:

Jan Marijnissen 20-04-2018 13:06

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34464328)
Ik had het vorig jaar met een vrij dure zonnebrandcrème van Australian Gold (n) met dagcrème er onder had ik nergens last van, maar als ik die vergeten was verging ik echt van de jeuk. Substantie van de crème was ook een beetje gek, dus ik heb toen maar even een berichtje naar het merk gestuurd met mijn klachten. Kreeg heel netjes een andere zonnebrandcrème speciaal voor de gevoelige huid opgestuurd (één die volgens mij in NL niet te koop is) met een goodiebag en zonnebril en die zonnebrandcrème is wel super fijn!

Ik gebruik Australian Gold factor 10 op vakantie, en ook dan niet veel eigenlijk. In Nederland verbrand ik sowieso niet. En ja, dan moet ik eigenlijk toch maar wel smeren et cetera. Ik ben daar erg laks in en hoop maar dat het me nooit gaat opbreken. Ik heb ooit in de tropen, daar was het hoogzomer (voor zover dat bestaat in de tropen maar de zon stond echt recht boven de plek waar ik was), een week op zee doorgebracht. Rechtstreeks vanuit de Nederlandse winter. Alleen maar in zwembroek rondgelopen. En alleen maar met factor 10 ingesmeerd. Niet verbrand. Sindsdien geloof ik niet dat ik ooit nog een hogere factor nodig ga hebben :p:herp:

Enfin wat ik eigenlijk wilde zeggen, grappig feitje: Australian Gold is in Australië niet te verkrijgen, het is een Amerikaans bedrijf. Het type zonnebrandbescherming dat ze aanbieden is ook niet of nauwelijks in Australië te krijgen. Daar heb je vrijwel alleen maar factor 50+ en totale blokkers. :D

Citaat:

zoef de haas schreef: (Bericht 34465036)
Ik zweer sinds 3 jaar bij Byron Bay factor 30. Het spuit en smeert zo lekker uit EN OH MY HET RUIKT ZO FOKKING FOKKING LEKKER <3

Grappig, Byron Bay is een stad(je) in Australië. Byron Bay suncare is 100% Nederlands. :D Ook dit wordt uiteraard niet in Australië verkocht.

Elin3 20-04-2018 13:29

Ik verbrandde vroeger echt heel snel, na mijn vakantie in Griekenland een paar jaar terug is dat gelukkig wat minder geworden, maar ik smeer voor de zekerheid nog steeds wel met een hoge factor wanneer ik bewust de zon in ga.

Mooi hoe die merken niks met hun merknaam te maken hebben :D

zoef de haas 20-04-2018 14:26

Citaat:

Jan Marijnissen schreef: (Bericht 34465045)
Ik gebruik Australian Gold factor 10 op vakantie, en ook dan niet veel eigenlijk. In Nederland verbrand ik sowieso niet. En ja, dan moet ik eigenlijk toch maar wel smeren et cetera. Ik ben daar erg laks in en hoop maar dat het me nooit gaat opbreken. Ik heb ooit in de tropen, daar was het hoogzomer (voor zover dat bestaat in de tropen maar de zon stond echt recht boven de plek waar ik was), een week op zee doorgebracht. Rechtstreeks vanuit de Nederlandse winter. Alleen maar in zwembroek rondgelopen. En alleen maar met factor 10 ingesmeerd. Niet verbrand. Sindsdien geloof ik niet dat ik ooit nog een hogere factor nodig ga hebben :p:herp:

Enfin wat ik eigenlijk wilde zeggen, grappig feitje: Australian Gold is in Australië niet te verkrijgen, het is een Amerikaans bedrijf. Het type zonnebrandbescherming dat ze aanbieden is ook niet of nauwelijks in Australië te krijgen. Daar heb je vrijwel alleen maar factor 50+ en totale blokkers. :D

Grappig, Byron Bay is een stad(je) in Australië. Byron Bay suncare is 100% Nederlands. :D Ook dit wordt uiteraard niet in Australië verkocht.

Ik dacht dat t Brits was :p maar ja als je watervaste? Zonnebrand maakt en je noemt t naar een surfstrandje klinkt dat toch gewoon heel lekker :p

Jan Marijnissen 20-04-2018 14:31

Byron Bay is onderdeel van Caresse Cosmetics BV.

Caresse Cosmetics BV
Wagenweg 250
2012NP Haarlem

Ik kan zo snel niet vinden waar Caresse Cosmetics BV weer onderdeel van uitmaakt, heeft veel weg dat het echt een Nederlands bedrijf is :p

Ik vind het hilarisch hoe ze verwijzen naar de andere kant van de wereld :D

Tunahan Kuzu 20-04-2018 14:35

Indrigerend onderwerp, dat zonnebrandcrème.

Barack Obama 20-04-2018 14:40

Alsof ik dat hard nodig heb.

bloodyb 20-04-2018 15:45

Citaat:

Haubenmeise schreef: (Bericht 34464598)
Was daar vandaag een meeting?

Ja, maar op beide locaties was weer niemand komen opdagen!:mad::mad::mad:

Pr0xy 20-04-2018 18:08

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34464595)

Eentje weggeven aan iemand die heul arm is.

Miekje* 20-04-2018 18:42

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 34465009)
Welk merk is dat?

Meerdere merken hebben een sportvariant. Ik heb meestal die van het Kruitvat huismerk of die van Ganier. De laatste is het fijnst, maar stervensduur dus koop ik hem alleen in de aanbieding.

Daantje_0705 20-04-2018 18:59

Okee, ga ik ook een keer proberen! Zonnebrandcrème in je oog met roeien is niet grappig.

Lorelei 20-04-2018 20:15

Citaat:

Tunahan Kuzu schreef: (Bericht 34465069)
Indrigerend onderwerp, dat zonnebrandcrème.

Niet zo miepen jij. Een goede zonnebrand vinden is best ingewikkeld :o

Elin3 20-04-2018 20:26

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 34465096)
Ja, maar op beide locaties was weer niemand komen opdagen!:mad::mad::mad:

Ik zat net nog in de tuin bij de Hermitage :o

Transcavia 21-04-2018 04:52

Citaat:

Lorelei schreef: (Bericht 34464748)
Die van P20 werkt ook wel goed, is volgens mij ook special voor mensen met zonne-allergie gemaakt. Ruikt niet heel lekker maar hoef je wel maar 1x per dag te smeren (dwz dat is wat ze beloven en voor mij is dat ook echt genoeg om verbinding tegen te gaan maar ik heb geen last van zonne-allergie)

Heb net een nieuwe Vision gekocht. :o Maar misschien kan ik die dan ook eens proberen als die op is. Thanks!

Ik heb alleen nog veel zonnebrandcreme van 50 dat nu 30 ofzo zal zijn. Ik vond dat altijd een beetje vreemd dat de bescherming achteruit gaat na openen van de tube, maar dat is dus echt waar! Bij mij althans. Nu doe ik dat vaak 's avonds op als ik al een beetje bruin ben en meer gewend ben aan de zon.

Ik geloof trouwens niet in 1 keer smeren, je zweet toch wel of gaat zwemmen of verliest het als je je ff je handdoek omdraait enzo...

Transcavia 21-04-2018 04:53

Wat hebben wij vrouwen deze topic goed gekaapt trouwens. :cool:

Lorelei 21-04-2018 09:31

Citaat:

Transcavia schreef: (Bericht 34465300)
Heb net een nieuwe Vision gekocht. :o Maar misschien kan ik die dan ook eens proberen als die op is. Thanks!

Ik heb alleen nog veel zonnebrandcreme van 50 dat nu 30 ofzo zal zijn. Ik vond dat altijd een beetje vreemd dat de bescherming achteruit gaat na openen van de tube, maar dat is dus echt waar! Bij mij althans. Nu doe ik dat vaak 's avonds op als ik al een beetje bruin ben en meer gewend ben aan de zon.

Ik geloof trouwens niet in 1 keer smeren, je zweet toch wel of gaat zwemmen of verliest het als je je ff je handdoek omdraait enzo...

1x smeren is ook een beetje eng omdat je vrij makkelijk een stukje kunt missen... Maar ik heb dit spul gebruikt (factor 20 maar ze hebben ook hoger) in Afrika en Zuid Europa, en ben met 1x smeren niet verbrand. Maar nogmaals, ik heb geen last van zonne-allergie en verbrand sowieso niet heel snel dus ik zou er zeker niet zomaar vanuit gaan dat het voor iedereen zo werkt :o

bloodyb 21-04-2018 14:21

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34465240)
Ik zat net nog in de tuin bij de Hermitage :o

Niet naar binnen geweest?

Elin3 21-04-2018 14:25

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 34465450)
Niet naar binnen geweest?

Nee, vrienden van me hadden een BBQ in de tuin daar.

Pr0xy 21-04-2018 23:47

Zonnebrandspul trekt altijd zo langzaam in:o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.