![]() |
Scheurtje bij vagina?
Hallo allemaal,
Gisteren heb ik voor het eerst geprobeerd seks te hebben met mijn vriend, maar zoals je al leest, is dat niet gelukt. Ja, er was voorspel, maar op een of andere manier paste het niet. Hierdoor is er bij mij een scheurtje ontstaan hij de opening van mijn vagina. Ik weet niet of dit het maagdenvlies is, maar volgensmij niet. Ik kon het ook voelen scheuren en weet niet wat ik er mee moet. Het voelt een beetje ongemakkelijk, maar pijnlijk is het niet, tenzij ik het aanraak ofzo. Dan is het wel gevoelig. Ik weet zeker dat er een wondje is ontstaan, want ik kan het zien. Is dit normaal en hoelang duurt het voordat het heelt? |
Vond je het heel spannend? Waarschijnlijk heb je onbewust je bekkenbodemspieren aangespannen en dan doet het pijn. Dat vel is ook gevoelig dus een scheurtje ontstaat al snel. Kan geen kwaad en herstelt in een paar dagen wel. Je zou de volgende keer wat glijmiddel kunnen proberen zodat het minder schuurt.
|
Het maagdenvlies bestaat niet.
Of wacht, dat bestaat wel, maar die is al lang verdwenen. Zo'n scheurtje heelt vanzelf. Als je het spannend vindt en het daarom niet lukte, kan je het de volgende keer wat rustiger opbouwen misschien en de focus meer op elkaar en andere dingen leggen? Penetratie is ook maar penetratie eigenlijk. Komt vanzelf goed! |
Bedankt voor de reacties!
|
Ik raad je aan om er een plijster op te plakken zodat het minder pijn doet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe gaat het inmiddels? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is wel belangrijk dat je een condoom gebruikt dat scheelt tegen soa's en maakt het gleiden makkelijker
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Al weet ik sowieso niet of het probleem van TS voorkomen had kunnen worden door gebruik van glijmiddel. |
Citaat:
Kan nog wel eens gebeuren, ook al was je niet zenuwachtig oid, geeft niks. :) |
Citaat:
|
Je moet het denk ik even laten hechten. moest mijn ex vriendin ook.
|
Nou, we zijn al even een tijdje verder en hebben het nu ook met aardig wat glijmiddel geprobeerd, maar het lukt nogsteeds niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
We hebben al een kleine dildo besteld, om het misschien wat uit te rekken. Dus nu is het hopen voor het beste.
|
Je hoeft niet op te rekken. Je moet leren ontspannen. Het kan bijvoorbeeld al helpen als je een persbeweging maakt als je een vinger of de penis van je vriend in je vagina stopt. Door het persen ontspan je namelijk die spieren.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42. |