![]() |
Kampeertips voor nitwits!
Voor mij dus eigenlijk :bloos:
Want ik ga kamperen (2,5 week?) op Schiermonnikoog met alleen mezelluf. Wat ik al heb; - rugzak - tent - slaapzak - lakenzak - grondzeil - klein lampje - matje - 2 microvezelhanddoeken - 2 pannen - 1 bordje - 1 bakje - 1 beker - 1 drinkfles - campinggazstelletje - 1 reservepatroon - 1 tenthamer - 1 uitklapsnijmes - plastic vork en lepel Hebben jullie nog gouden tips? Handige weetjes? Ik ga gewoon op een camping zodat er allerlei mensen me gaan helpen met het opzetten van mijn tent want dat lukte al niet in mijn tuin. Dankjulliewel <3 <3 |
- condooms
|
:herp: hoeveel? Er is ook een supermarkt daar
|
Toiletpapier
|
Wetwipes!
|
En als je wilt koken dan is 2 vorken en lepels wel optimaal.
|
Wij hadden altijd een plastas met daarin vochtig en normaal toiletpapier en maandverband en maandverbandzakjes en tampons en dat was superhandig.
Vuilniszakken. Wasknijpers. Iets koelbox of -kastigs. Zaklamp en batterijen. Verlengsnoer en evt. stekkerblok. |
Klein ehbo setje.
|
Afwasbak en afwasbenodigdheden?
|
Een zakmes en ductape!
|
Zakmes, spork (die dingen zijn echt handig, hoe dom ze er ook uit zien :o), powerbank, vuilniszak(ken) voor vuile kleren, kruidenstrooier, driepootkrukje, bolletje sisaltouw.
Heb je een mogelijkheid voor het wassen van kleren op de camping? Vooral niet te veel kleren meenemen dan! En zorg dat je lichte, makkelijk klein op te vouwen kleren meeneemt, scheelt belachelijk veel ruimte. |
Citaat:
Je mag die van mij wel hebben? De komende tijd zal ik zelf de stoten uit gaan delen en de bedpartner(s) die ik heb zijn toch clean. |
Citaat:
KAMPEREN, JIJ?!?!!? :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: :eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek: |
Ik wilde een tekentang suggereren, maar toen ging ik twijfelen of er teken zijn op een eiland :o
|
Een kookstel?
|
Een hotel boeken.
|
Echt, denk zo minimalistisch mogelijk, want heel veel shit heb je niet nodig als je gaat kamperen. Ligt ook wel een beetje aan je instelling trouwens.
|
Citaat:
En wetwipes inderdaad. |
Stroom nodig? Vaak hebben ze op campings alleen zo'n kampeer aansluiting en heb je een omvormer nodig :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een ontzettend grappig filmpje :cool:
|
discoteek!
|
En dan ook die teek onder die stijve lul op die balzak :D
|
Superbedankt voor alle goede tips!!
De wetwipes zijn ideaal en ik ben blij nog snel een zakmes gekocht te hebben :lief: wat is het hier suuuupermooi trouwens ik ben een beetje op dit eiland denk ik |
Heb gisteren een superleuke vrouw ontmoet die haar zesjarige dochter nog borstvoeding geeft en ook een superlieve kerel die me een deel van het eiland heeft laten zien en me vanmorgen een mini eierschilletje kwam brengen toen ik aan het tekenen was; ‘of teken je alleen grote dingen??’ En me daarna nog een koek van de bakker kwam brengen :lief:
|
Citaat:
Gewoon nee. |
Ik ga dat filmpje niet kijken want dan zit ik door m’n 4g heen
|
Kamperen is echt zo kut. Voor 3 tientjes heb je n hotel.
|
Citaat:
|
Citaat:
Of ja wel willen, maar ik denk dat vakanties in zulke goedkope kamers binnen west Europa over het algemeen niet heel plezant zijn. |
Precies, dan ga ik toch liever in een tent liggen.
|
Ik heb nog nooit op een luchtbed/matje geslapen waarbij ik met mijn knakenrug comfortabel op kon liggen. Heb er ook nooit in geinvesteerd, maar alles wat onder de 50 euro kost is vooralsnog geen succes voor mij.
Dus na een paar dagen kamperen is voor mij de lol er wel van af omdat ik simpelweg slecht slaap, en als ik op vakantie ben wil ik toch wel n beetje uitrusten :P |
Citaat:
Vroeger als ik op kamp ging hadden we gewoon douches en wc’s enzo, dat maakt het hele kampeer gedoe een heel stuk minder erg. Daarbij werd er voor ons gekookt, in een echte keuken. |
Een hotel voor drie tientjes? Hoe dan?
|
Ja dat blijf ik me ook afvragen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit matje kocht ik voor 80 euro. Het is niet heel goedkoop, maar ik had een luchtbed voor logees en dat ding ging altijd lek. Dit matje is warm, licht en ik slaap echt bijna net zo goed als thuis.. heb er thuis ook al eens op geslapen toen het wat lawaaierig was bij de bovenburen. Heb op dit matje aan een stuk door 11 uur geslapen op dag drie, hahahaha. Weet alleen niet hoe het ligt met rugklachten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb twee keer voor minder dan 30 dollar een kamer geboekt, beide keren uiteindelijk wel meer betaald, en dat was in Vegas. Afgezien van een of andere kortingsbon kan ik me voorstellen dat je voor 30 euro per nacht in Oost Europa en de Balkan misschien nog ergens een ranzig hol kan vinden maar ik denk dat het snel ophoudt daarna. |
Citaat:
Ranzig hol :d hahaha dan is een tent toch gewoon pure luxe :herp: |
Ja, je kan in Drenthe, Friesland en buiten de stad Groningen op veel plekken vrijstaand wonen voor dik onder de €150.000,- en in Groningen staan er zelfs iets van 80 huizen te koop voor rond de €70.000,-. Met vaak nog een dikke tuin ook.
Daar heb je in Amsterdam nog geen halve garagebox voor. |
Citaat:
|
Een hostel is geen hotel eah ;)
Dat zou ik namelijk dus nooit meer doen, in een hostel een kamer delen met anderen. :ghe: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat ging niet meer over kamers :herp: :herp: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55. |