Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Te weinig zelfvertrouwen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1944094)

paasei6699 22-05-2018 23:12

Te weinig zelfvertrouwen

Hallo allemaal,
Mijn vriendin heeft op het moment erg weinig zelfvertrouwen. Ze is 15 dus kan door de leeftijd komen, ookal lijkt dit toch niet helemaal normaal. Ze denkt dat niemand haar mag, terwijl ze best veel vrienden heeft. Ook lijkt het alsof ze zichzelf haat om alles wat ze doet. We hebben er al lang over gepraat maar we kunnen niet tot een oplossing komen, en proffesionele hulp is voor ons de laatste optie. Is er iemand die dit herkent en weet wat we kunnen doen? Alvast bedankt.

Elin3 22-05-2018 23:20

Wat zijn voor haar dingen waar ze blij van wordt, waardoor ze zich goed voelt over zichzelf?

Een laag zelfbeeld is niet heel uniek op jullie leeftijd, maar is zeker niet gezond of prettig.

ProstaatPiraat 23-05-2018 10:43

Misschien is ze toe aan een seksuele relatie dit kan je erg veel zelfvertrouwen even.

Elin3 23-05-2018 10:47

Citaat:

ProstaatPiraat schreef: (Bericht 34478434)
Misschien is ze toe aan een seksuele relatie dit kan je erg veel zelfvertrouwen even.

Het lijkt mij niet gezond om al je eigenwaarde uit je (seksuele) relatie te halen :o

Jan Marijnissen 23-05-2018 11:09

Waarom nemen jullie al die trolls zo serieus? Zeker als ze toch ietwat schadelijke adviezen geven?

Elin3 23-05-2018 11:19

Citaat:

Jan Marijnissen schreef: (Bericht 34478452)
Waarom nemen jullie al die trolls zo serieus? Zeker als ze toch ietwat schadelijke adviezen geven?

Ik heb liever dat het online staat met een reactie er op die zegt "dit is niet zo'n goed idee als jij voorstelt" dan dat het online staat zonder enige nuancering.

Jan Marijnissen 23-05-2018 11:28

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34478461)
Ik heb liever dat het online staat met een reactie er op die zegt "dit is niet zo'n goed idee als jij voorstelt" dan dat het online staat zonder enige nuancering.

Dat snap ik (en is terecht) maar waarom niet gewoon de post weghalen en waarom krijgen die trolls geen ban? :o Ik ben geen voorstander van veel bannen en verwijderen maar juist psychologie is een subforum waar dat misschien toch wat strenger mag :o

Straatmeid_oud 23-05-2018 17:47

Citaat:

Jan Marijnissen schreef: (Bericht 34478488)
Dat snap ik (en is terecht) maar waarom niet gewoon de post weghalen en waarom krijgen die trolls geen ban? :o Ik ben geen voorstander van veel bannen en verwijderen maar juist psychologie is een subforum waar dat misschien toch wat strenger mag :o

Eens.

Gerben2001 24-05-2018 13:25

Citaat:

paasei6699 schreef: (Bericht 34478326)
Hallo allemaal,
Mijn vriendin heeft op het moment erg weinig zelfvertrouwen. Ze is 15 dus kan door de leeftijd komen, ookal lijkt dit toch niet helemaal normaal. Ze denkt dat niemand haar mag, terwijl ze best veel vrienden heeft. Ook lijkt het alsof ze zichzelf haat om alles wat ze doet. We hebben er al lang over gepraat maar we kunnen niet tot een oplossing komen, en proffesionele hulp is voor ons de laatste optie. Is er iemand die dit herkent en weet wat we kunnen doen? Alvast bedankt.

Zelf had ik erg weinig zelfvertrouwen, inmiddels is dat verbetert. Ik spreek dus uit ervaring. Ik raad je vriendin aan om dit in kleine stapjes te doen, begin eerst met meer nee durven zeggen. Dat geeft een gevoel van controlle. Ook is het opzoeken van de oorzaak belangrijk zodat je daar verandering in kunt brengen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.