Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Hoe begin je iets met iemand die in een winkel werkt? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1945815)

Gerben2001 19-07-2018 22:03

Hoe begin je iets met iemand die in een winkel werkt?

Ik ga wekelijks naar David Gelato (ijswinkel) een ijsje halen en daar werkt een meisje, ze is knap en komt heel lief over, ik vind haar leuk. Maar hoe begin je nu met zo'n iemand iets die toch wel zakelijk moet blijven?

Elin3 19-07-2018 22:04

Hoi Gerben, kom jij toevallig uit Gouda? ;)

Begin een praatje en vraag voorzichtig tot hoe laat ze moet werken. Dan kan je voorstellen om een keer na het werk iets leuks te gaan doen.

Gerben2001 19-07-2018 22:23

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34498338)
Hoi Gerben, kom jij toevallig uit Gouda? ;)

Begin een praatje en vraag voorzichtig tot hoe laat ze moet werken. Dan kan je voorstellen om een keer na het werk iets leuks te gaan doen.

Bedankt, er werken alleen wel veel mensen, is het voor haar niet ongemakkelijk als ik haar uitvraag met al haar collega's erbij? & hoe weet je trouwens dat ik uit Gouda kom?

Elin3 19-07-2018 22:26

Citaat:

Gerben2001 schreef: (Bericht 34498371)
Bedankt, er werken alleen wel veel mensen, is het voor haar niet ongemakkelijk als ik haar uitvraag met al haar collega's erbij? & hoe weet je trouwens dat ik uit Gouda kom?

Ik herkende de naam van de winkel, ik fiets er regelmatig langs ;)

Als je het een beetje charmant doet, met een leuk grapje. Of als je er vaker komt, en al eerder hebt laten merken dat je haar wel leuk vindt (een complimentje geven o.i.d.) dan is het niet zo'n big deal. Al blijft het natuurlijk een beetje spannend.

Gerben2001 19-07-2018 22:33

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34498374)
Ik herkende de naam van de winkel, ik fiets er regelmatig langs ;)

Als je het een beetje charmant doet, met een leuk grapje. Of als je er vaker komt, en al eerder hebt laten merken dat je haar wel leuk vindt (een complimentje geven o.i.d.) dan is het niet zo'n big deal. Al blijft het natuurlijk een beetje spannend.

Dat kan inderdaad wel helpen, maar wat voor complimenten kan ik dan geven? Ik ken haar niet zo goed.

Elin3 19-07-2018 23:09

Citaat:

Gerben2001 schreef: (Bericht 34498380)
Dat kan inderdaad wel helpen, maar wat voor complimenten kan ik dan geven? Ik ken haar niet zo goed.

Misschien draagt ze kleding die je leuk vindt, of kan je haar een compliment geven over een vrolijke kleur nagellak? Het lijkt me inderdaad wel lastig, om haar te versieren terwijl ze aan het werk is ;)

Dekaloog 20-07-2018 02:06

Ik zou daar vaker gaan zitten (met een boek ofzo) en kijken of er leuk oogcontact/kletsen van komt.

Zomaar iemand die in een winkel werkt uitvragen zou ik niet doen, je kent haar niet en ze kan niet weg. Dat maakt het al snel creepy. Heb je reden om te denken dat ze jou ook interessant vindt?

Elin3 20-07-2018 06:25

Citaat:

Dekaloog schreef: (Bericht 34498434)
Ik zou daar vaker gaan zitten (met een boek ofzo) en kijken of er leuk oogcontact/kletsen van komt.

Zomaar iemand die in een winkel werkt uitvragen zou ik niet doen, je kent haar niet en ze kan niet weg. Dat maakt het al snel creepy. Heb je reden om te denken dat ze jou ook interessant vindt?

Het is echt een heel klein ijszaakje, normaal staan de mensen buiten op de straat in de rij, dus even rustig binnen zitten wordt denk ik wel lastig. Als hij op een rustig moment komt zou hij gerust een praatje aan kunnen knopen, denk ik. Rustig opbouwen.

bloodyb 20-07-2018 12:18

Koop een ijsje en biedt haar er ook een aan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.