![]() |
jaloers?
ik heb een tijdje nu een crush we praten af en toe via snap wat verder wel goed gaat
maar eerst zag ik haar altijd op school en nu in de zomervakantie helemaal niet meer en ik krijg nu alsware een angst dat ze iemand anders vind ik ben normaal nooit echt ''jaloers'' dus snap het ook niet maar altijd als ik daar aan denk wordt ik best wel sad voor een paar uur en kan ik niks meer anders doen dan erraan denken kan ik hier misschien wat aan doen om het gevoel weg te krijgen ik kan niks met het antwoord spreek af daar heb ik de ballen op dit moment nog niet voor en daar kom ik eerlijk voor uit |
Tsja, als jij geen actie onderneemt loop je het risico dat iemand anders haar versiert. Ballen kweken, of geduldig afwachten en misschien toekijken hoe zij straks een relatie met een ander heeft...
|
kijk zo simpel zit het niet mijn sociale vaardigheden zijn verschrikkelijk komt mede door autisme maar dat terzijde
stel het onderwerp gaat over school shake ik m al dood in real life via mn mobiel kan ik alles in real life sta ik machteloos voor mijn gevoel |
Sociale vaardigheden kan je gelukkig, als je wil, wel ontwikkelen. Veel oefenen en klein beginnen. Een praatje maken met iemand bij de kassa van de supermarkt, bijvoorbeeld. Of mensen groeten op straat. Door te oefenen en misschien ook wel gewoon feedback te vragen van mensen in je directe omgeving.
Een goede vriend van mij was vroeger ook enorm sociaal ongemakkelijk, hij praatte vooral over computers en praatte vrijwel nooit met meisjes. Hij heeft ook een vorm van autisme, trouwens. In de jaren dat ik hem ken heb ik hem sociaal enorm zien groeien, van stil en een beetje bang voor meisjes tot aan zijn eindexamenjaar waarin hij een meisje uit de klas mee vroeg naar het gala. Hopelijk geeft dit verhaal je een beetje hoop en vertrouwen dat jouw sociale vaardigheden zich ook kunnen ontwikkelen. |
het onwikkeld ook wel maar heel langzaam de laatste vooruitgangen zijn
zonder lichte angst naar winkels gaan - klinkt achterlijk maar ik ging destijds oprecht met tegenzin naar winkels praatjes maken met mensen tijdens post bezorgen daarvoor was het meestal een akward hoi en liep ik zo snel mogelijk weg dit klinkt allemaal klein maar voor mijn gevoel zijn dat soort dingen best een big deal |
dus ja al wil ik sociaal kunnen zijn zoals '' de rest '' dan duurt dat praktisch nog oneindig lang
|
Citaat:
|
ja dat sowieso maar ik voel me er als nog ongemakkelijk bij
want ''de rest'' kan alles wel ik niet maar met dit tempo heb ik pas de sociale norm op mn 18de |
ik krijg te horen dat ik moet afspreken met haar maar stel het lukt en dan
ga ik keihard op mn bek als ik daar kom? |
En wat nou als je niet op je bek gaat?
|
ik loop al stil als het op school is en over een vak gaat laat staan dat
|
Dan ben je hier misschien nog niet klaar voor. Voor de liefde zul je risico’s moeten nemen. Niet geschoten is altijd mis...
|
En als je op je bek gaat so be it. Over vijf jaar zit je op een andere school en kun je er alleen nog maar met plezier op terugkijken dat jij vandaag de dag de ballen had om het te proberen.
|
Geloof me, je zult juist spijt krijgen van de dingen die je juist niet hebt gedaan.
|
Citaat:
|
Van die keer dat ik niet over de grens van de ander heen ben gegaan ook!
|
Er zijn natuurlijk grenzen 😂
|
Ja. Daarom hou ik niet zo van dit soort nutteloze oneliners.
|
maar ik wil niet op mn bek gaan
t is nog nooit goed gegaan zal dat nu wel goedgaan nee waarschijnlijk niet |
Ja dan doe je het lekker niet, maakt ons niet zo veel uit. Enige manier om dit soort skills te ontwikkelen is oefenen. Het vaak doen. Hoe langer je het uitstelt, hoe langer je doet om het te leren, is geen hogere wiskunde dit. Maar nogmaals: ons zal het worst wezen, je hebt vooral jezelf er mee.
|
Als je van te voren al vindt dat het misgaat schiet het ook niet op nee.
Wat is er voor jou zo eng aan als ze nee zegt trouwens? |
idk ik ben eigenlijk nog nooit zo verliefd geweest en ik bang dat ik dan ongelukkig wordt ofzo ik kan het zelf niet zo goed beschrijven
|
Dat is nou faalangst: zo bang zijn om afgewezen te worden dat je er maar helemaal niet aan begint. En dan is de uitkomst zeker nee.
Is er anders iemand waar je niet verliefd op bent om eens mee te oefenen? Dat je een gewone vriend of vriendin eens meevraagt om ergens een ijsje te eten? Dan oefen je de woorden zonder de spanning van verliefdheid erbij |
ik heb een aantal vriendinnen daar doe ik ook af en toe wel stuff mee mar dat is anders hoe makkelijk je mer die meiden ook kan praten voor je crush sta je met mond vol tanden
|
Citaat:
|
ik ben weer gefaald :(
|
Citaat:
|
Citaat:
Welke ingredienten kan ik je niet vertellen, dat ligt heel erg aan jou en aan haar, evenals de settings en contexts. Stel dat je verliefd zou worden op één van jouw normale vriendinnen, wat zou je dan doen haar dit duidelijk te maken, zowel verbaal als nonverbaal? |
naja eigenlijk heb ik het niet verpest ik heb mensen weer teveel verteld
ik heb het met een ''vriend'' waarvan ik dacht dat ik hem kom vertrouwen met hem over dit gebeuren gehad maar hij heeft vervolgens haar gdmt en gare niet kloppende shit over mij verteld sindsdien is al het contact weg |
Citaat:
|
Citaat:
Jij appt haar ook niet meer? Wat heeft je "vriend" verteld? Heeft ze niet navraag gedaan of het waar was wat hij over jou verteld heeft? |
nop al het contact is weg ik weet niet echt wat hij heet verteld genoeg om de band kapot te maken in elk geval
|
Citaat:
Ik zou me nog maar eens goed afvragen of je hem dan (nog) wel als vriend wil hebben... |
nee dat sowieso niet meer
|
Citaat:
Wat ik wil zeggen is dat ik weet hoe lastig het is om actie te ondernemen, en dat afwachten geen slecht plan is. En als je crush écht van je zou houden, zou dat ook niet zomaar weggaan. Stel jullie vinden elkaar leuk, dan komt dat ooit wel terecht :) Heel jammer van het incident met die "vriend" van je, maar wat maakt dat zij hem eerder gelooft dan dat zij jou gelooft? Hoe lastig het ook is, ik zal toch proberen in contact te komen |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09. |