![]() |
stagelopen bij ouders
Hoi,
Ik ga als het goed is over 1 jaar een opleiding doen. Ik wil bij defensie alleen de veva opleiding schijnt nutteloos en onzin te zijn. Omdat je pas op je 18de bij defensie kan moet ik in de tussentijd iets doen. Omdat ik bij defensie wil en wil emigreren naar de VS interesseert de opleiding me niet heel veel. Ik heb twee keuzes die me wel wat lijken. Hengstenhouderij(bedrijf van mn vader) of Interieurbouwer Is het mogelijk om de interieurbouwers opleiding te doen maar bij mn vader stagelopen(heb namelijk al een meubelmakersbedrijfje waar ik prima van kan leven(en nog een flikke duit spaargeld over hou)? |
Als je een opleiding tot interieurbouwer doet kun je niet in een compleet ander vak stage lopen, zo werkt dat helaas niet. Defensie heeft behoefte aan technici, dus misschien kun je een technische opleiding kiezen? Daar heb je je leven lang wat aan
|
Ik wil scherpschutter worden dus die technische opleiding gaat niet werken
|
Jawel want dat is wat je nodig hebt. Een hele hoop technische kennis. Denk je dat je dat zomaar kan worden? 😂😂
|
Citaat:
|
Wiskunde en rekenen gaat perfect! Moet zeggen dat je dat soort dingen met meubels maken best snel leert en het technisch inzicht is ook prima!
|
Emigreren naar de VS kan alleen via werk visa or als je iemand trouwt. Tenzij je de greencard loterij wint.
Dus je beste kans is een technische opleiding die overal geldig is en dan hopen dat een bedrijf in amerika je wilt hebben tenzij je met iemand trouwt. Succes. |
Dat is zeker niet je beste kans.
|
Citaat:
|
En er zijn nog tal van mogelijkheden.
|
Je kunt ook een greencard aanvragen.
|
Citaat:
|
Je kunt hem gewoon aanvragen alleen het kan jaren duren voor alles verwerkt en geregeld is.
|
Citaat:
Je hebt ook de zogenaamde green card lottery. Volgens mij alleen al uit Bangladesh jaarlijks 8 miljoen inzendingen en voor de hele wereld loten ze 50.000 mensen in, dus dat is een mogelijkheid, maar wel maar een bizar kleine kans dat het lukt. "gewoon" aanvragen werkt niet. |
Maar volgens mij is dit verder totaal off topic want de TS wekt nergens de indruk dat hij niet weet hoe hij in de VS wil komen. Dat er hier allemaal foute tips gegeven worden is dus niet alleen verkeerd maar ook irrelevant.
|
Voordeel van de greencard loterij is is dat ze de loten verdelen per land en niet over het totaal.
|
Citaat:
|
Ik zal wel in de VS komen. Als je veel geld hebt kom je ook makkelijker binnen.
|
Citaat:
|
We hebben geld genoeg binnen de familie en met meubels verdien ik ook prima.
|
Als je een greencard wil kopen moet je een miljoen meenemen.
Maareh, heb je nou al bedacht wat je met je opleiding en stage gaat doen? |
Met de opleiding ga ik niks doen maar ik moet naar school tot m'n 18de en die miljoen is ook wel te overbruggen.
|
Waarom vraag je eigenlijk om advies en maak je er vervolgens een heel ander verhaal van waarin het vragen om advies eigenlijk overbodig is, eigenlijk?
|
Citaat:
|
Leerplicht is tot 21 onder voorwaarden.
|
Citaat:
Daar heb ik wel een mening over maar echt liegen doet ie niet dacht ik zo. Hij is eerder wat naïef. |
Misschien tot 23 zelfs. Laag zuurstofgehalte in het datacentrum.
|
Citaat:
Het is wellicht gewoon waardeloos debatteren van zijn kant. Hij ging er in het begin iets te gemakkelijk vanuit dat hij wel ff Amerika binnen wandelt en nu verandert hij gewoon zijn insteek steeds een beetje ipv toe te geven dat hij er naast zat. Overigens, zoals ik al eerder zei, zoals bekend discussieer ik graag maar dit was totaal niet het onderwerp waar zijn vraag nou over ging :p nickklomp als je ouders een hengstenhouderij hebben zou ik een jaartje paardenhouderij gaan studeren. Dat gaat je waarschijnlijk gemakkelijk af, als het toch maar is om tijd te doden. |
Hengstenhouderij? Volgens mij heb je verkeerd gegoogled.
|
Citaat:
Lees je eigen eerste bericht anders nog eens door jongen. Citaat:
|
Touche, als je m'n forumnaam opzoekt kom je ook bij een hengstenhouderij alleen niet de onze.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik snap echt geen fluit van deze topic. Heeft je pa nu een hengstenhouderij of wat? |
Op even te blijven bij de vraag uit de openingspost; als je stage wil lopen in het bedrijf van je ouders dan moet dit een relevante stageplek zijn voor jouw opleiding en moet het bedrijf van je ouders een erkende stageplaats zijn. Het is wel mogelijk dat de onderwijsinstelling je verbiedt om stage te lopen in het bedrijf van je ouders, omdat dit een minder betrouwbare beoordeling kan opleveren omdat je al bekend bent bij het bedrijf en de medewerkers.
|
Dankje voor het duidelijke andwoord
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48. |