Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Vrienden maken op vakantie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1945950)

TresCoolxx 25-07-2018 08:55

Vrienden maken op vakantie

Hallo allemaal
Deze week vertrekken wij naar Frankrijk met ons gezin en ik heb er super veel zin in.
Ik heb op vakantie wel altijd hetzelfde probleem: ik ben erg slecht in vrienden maken.
Mijn broertje was altijd binnen een kwartier voorzien van vijf vrienden en ik ging dan een soort van om met hun zussen, alleen gaat mijn broertje dit jaar niet mee.

Gelukkig ben ik iets minder verlegen en kan ik nu ook Frans en veel beter Engels praten maar ik heb geen idee hoe ik op mensen afstap.
Wat moet ik zeggen en hoe kom ik niet over als een of ander vreemd kind dat opeens tegen je begint te praten? Dat soort dingen.

We gaan ietsjes langer dan twee weken weg dus ik kan moeilijk alleen blijven de hele tijd

MeisjeLisa 25-07-2018 09:02

Citaat:

TresCoolxx schreef: (Bericht 34501308)
Hallo allemaal
Deze week vertrekken wij naar Frankrijk met ons gezin en ik heb er super veel zin in.
Ik heb op vakantie wel altijd hetzelfde probleem: ik ben erg slecht in vrienden maken.
Mijn broertje was altijd binnen een kwartier voorzien van vijf vrienden en ik ging dan een soort van om met hun zussen, alleen gaat mijn broertje dit jaar niet mee.

Gelukkig ben ik iets minder verlegen en kan ik nu ook Frans en veel beter Engels praten maar ik heb geen idee hoe ik op mensen afstap.
Wat moet ik zeggen en hoe kom ik niet over als een of ander vreemd kind dat opeens tegen je begint te praten? Dat soort dingen.

We gaan ietsjes langer dan twee weken weg dus ik kan moeilijk alleen blijven de hele tijd

Stel je ziet meiden kletsen loopt daar dan gewoon langs. Ze zullen je waarschijnlijk aankijken en dan kan jij hoi zeggen. Zo kan je een gesprek beginnen.

Ik weet niet wat je leuk vindt maar volgens mij wordt er overal wel gevoetbald dus kan daar wel een voorbeeld van geven (kan ook met een andere hobby.):

Je kan eerst langslopen dan hebben ze jou al gezien en dan ga je (waar jij slaapt) een bal halen. Dan kan je vragen of je mee mag voetballen omdat ze je aardig lijken en omdat jij ook voetbal leuk vindt.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Elin3 25-07-2018 12:45

Je kunt vaak makkelijk aansluiten bij mensen die iets aan het doen zijn, voetballen, volleyballen, een balletje overgooien op het strand. Vraag of je mee mag doen, of neem zelf een bal mee en vraag of mensen met jou mee willen doen. Als je eenmaal contact hebt gelegd gaat de rest een stuk makkelijker!

MeisjeLisa 25-07-2018 14:36

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34501374)
Je kunt vaak makkelijk aansluiten bij mensen die iets aan het doen zijn, voetballen, volleyballen, een balletje overgooien op het strand. Vraag of je mee mag doen, of neem zelf een bal mee en vraag of mensen met jou mee willen doen. Als je eenmaal contact hebt gelegd gaat de rest een stuk makkelijker!

Precies!

Elin3 25-07-2018 18:00

Topic opgeschoond, graag ontopic blijven. ;)

MeisjeLisa 25-07-2018 18:03

Citaat:

Elin3;3450p1581 schreef:
Topic opgeschoond, graag ontopic blijven. ;)

Bedankt. TS wat zijn je hobby's? Misschien kunnen we je dan wat specifieker helpen.

TresCoolxx 25-07-2018 22:21

Ik hou van muziek, softbal en gewoon kletsen met mensen. Ik teken graag maar ik weet nooit wat, ik hou van lezen en dansen. Make-up maar ik kan eigenlijk beter opschieten met jongens dan met meisjes

Straatmeid_oud 26-07-2018 10:31

Gaan jullie naar een camping?

TresCoolxx 27-07-2018 11:44

Citaat:

Straatmeid schreef: (Bericht 34502241)
Gaan jullie naar een camping?

Ja

Straatmeid_oud 28-07-2018 22:40

Komt wel goed. (y)

Theneedle 29-07-2018 23:51

Ja ik zat/zit een beetje met hetzelfde probleem, maar mijn ervaring leert dat zomaar op mensen afstappen helemaal niet zo raar is als je van te voren denkt. In het echt gaat het vaak makkelijker dan in je hoofd als je begrijpt wat ik bedoel!

MeisjeLisa 30-07-2018 00:06

Citaat:

Theneedle schreef: (Bericht 34503531)
Ja ik zat/zit een beetje met hetzelfde probleem, maar mijn ervaring leert dat zomaar op mensen afstappen helemaal niet zo raar is als je van te voren denkt. In het echt gaat het vaak makkelijker dan in je hoofd als je begrijpt wat ik bedoel!

Je bedoeld jezelf onnodig druk maken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.