![]() |
Hoi hebben jullie 23andme of vergelijkbare dingen gedaan?
En zoja wat ontdekte je over je afkomst en familie?
Ik wel en het is best tof, maar vooralsnog geen familiegeheimen of verloren verwanten tegengekomen :o |
Nee want ik wil niet dat iemand m'n DNA of soortgelijke gegevens heeft.
|
Nee, want de databases zijn nog te klein om betrouwbaar resultaat te geven. Hoewel de databases natuurlijk groter worden bij iedereen die zijn test besteld. Haplogroepen kunnen overigens wel interessant zijn. Maar voor de meesten komt er niets verrassends uit.
|
Dat is natuurlijk niet helemaal waar, van bepaalde kenmerken is bekend wat voor genen erbij horen dus dat is prima op te zoeken in een database waar zelfs geen enkele sample size voor is behalve de oorspronkelijke ontdekking.
|
Alleen wasbeermeneer mag met mijn DNA klooien
|
|
|
Ik heb dus bijna een trashpanda doodgeschoten vorige week :cool::yeah:
BIJNA. Hij was net te snel. Misschien heb ik hem wel geraakt. |
Geniepige gluipige beesten zijn t ;x
|
Behalve wasbeermeneer die is liev en sagt
|
Daar ben ik het wel mee eens hoor :o
|
Citaat:
|
Het lijkt mij ernstig interessant en tof, maar ja he, het is vooralsnog een drempel die ik niet wil oversteken: je DNA afstaan aan zo'n database.
|
Waarom willen jullie dat eigenlijk niet?
|
Citaat:
Omdat je geen grip hebt wat er in de toekomst met die data gedaan kan worden. |
een evil clone maken van ertus
|
Ja true, dat is ook als enige mijn ding tegen. Ik wil het best weten allemaal, ook wel betreft ziektes ed, maar geen zin in dat dat ineens bij een verzekeraar ligt ofzo.
|
Volgens mij vallen de details qua afkomst ook best wel tegen. Begrijpelijk maar maakt het wat minder interessant.
Ik heb stiekem wat foutjes in mijn dna gestopt om klonen te voorkomen, chromosoom 21 heb ik drie keer bijvoorbeeld. (y) Koppie koppie! |
Citaat:
|
Citaat:
|
:D :lief: Omg, Fleming, was je maar hier en was je maar naakt, dan zou ik je eens DNA geven :cool:
|
zitten er gluten in DNA, zo ja dan sla ik over want ik ben allergisch voor gluten
|
Nee hoor. Niet in het mijne.
|
Zo gaaf jongens. Ik ben inmiddels in contact met meerdere derde en vierdegraads achterneven en -nichten om uit te puzzelen hoe we aan elkaar verwant zijn. Eentje is Inuit, wat ik super fascinerend vind.
Overigens kreeg ik van MyHeritage een totale nonsensanalyse wat betreft mijn achtergrond, dus @deadlock daar moet ik je gelijk in geven (maar die van 23andme was veel beter). |
Citaat:
|
Citaat:
|
De term "Eskimo" is niet langer salonfähig hoor, rebel :nono:
|
Ik ben een eskimo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sneeuwpinda
|
Jeweet
|
Ik, een intelligent wezen consumeert sneeuwpinda's van AH Basic.
|
Citaat:
|
Naamzoek
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38. |