![]() |
Vrienden maken op vakantie
Hoi,
Ik(15) zit nu sinds donderdag op een camping in Italië op zaterdag gaan we al weer weg maar ik heb nog steeds geen vrienden en vriendinnen. Het is een camping tot 12 jaar dus geen activiteiten waar veel jongeren bij zijn. Zo nu en dan komen er wel wat voorbij maar die zijn met familie of spreken geen Nederlands. Bij de gebruikelijke plekken staan meestal 16/17 jarigen die naar een feestje gaan. Het meisje tegenover ons ziet er ook wel lekker uit alleen heb haar nog nooit gesproken en als ik haar zie zit ik met mijn ouders in de tent en zij met haar ouders ook niet echt ideaal. Wat moet ik nu doen? |
Toch een keer naar dat meisje toelopen en voorstellen samen wat te doen (een balletje trappen, badminton spelen, gewoon iets simpelste waar ze weinig moeite voor hoeft te doen en niet ver voor van de tent weg hoeft). Als het contact eenmaal gelegd is kan je daarna misschien makkelijker meer samen ondernemen.
|
Vervelend zeg. Jeetje.
|
Probleem is is dat ik niet weet hou oud ze is. Ze lijkt 15 maar met meisjes weet je het nooit zeker. Volgende probleem ik heb geen bal en geen badmintonracket....
|
Welnu, heb je iets anders dan? Kun je wat kopen? Ja, dat kan bij de supermarkt. (y)
|
Het blijft kut om te doen. Zeker als haar en mijn ouders erbij zijn.
|
Serieus ik snap dit soort berichten nooit. Ik snap best het probleem, zeker op jouw leeftijd, maar ik snap niet dat je na de hulpvraag en goede tips gewoon zegt dat het kut is en het maar niet doet. Wat verwacht je nou van ons?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Beetje overdreven toch? |
Op zich als je tijd hebt...... Zal kijken of ik haar een keer tegenkom bij het zwembad ofzo. Iemand nog tips voor andere vrienden?
|
Citaat:
|
“Hey! Staan jullie ook hier op de camping?”
“Hoe lang zijn jullie met vakantie?” Et voila, ik denk dat je dan al een beginnetje van een gesprek hebt te pakken! |
Ik zie nog wel. Had al veel voornemens en plannen van aanpak maar uiteindelijk valt het tegen.
|
Citaat:
|
Niet veel wel gekeken maar er zijn niet echt jongeren bij het zwembad
|
Wat wil je nu eigenlijk? Alleen maar klagen hier dat het allemaal zo moeilijk is en er geen opties zijn in jouw ogen, terwijl er hier tal goede tips gegeven worden?
Je bent in het buitenland met je ouders, op vakantie, probeer er in vredesnaam een beetje van te genieten in plaats van hier sikkeneurig lopen doen dat je een meisje aan wilt spreken, maar niet weet hoe. En wat verwacht je verder? Dat waar je ook bent op vakantie dat iedereen Nederlands praat? Toen ik 15 was kon ik me al redelijk redden met Engels en/of Duits en anders werkt het prima met handen- en voetenwerk. Volgens mij denk je dat alles je aan komt waaien en je zelf geen actie hoeft te ondernemen. Tip: zo werkt het leven niet, dus beter begin je er nu maar mee om zelf actie te ondernemen. |
Dat snap ik wel maar zodra je het moet doen valt het tegen.
|
Citaat:
|
Eline heeft gelijk, nu is het nogal een ver van je bed show, maar ik moet ook geregeld in een andere taal dan mijn moedertaal spreken voor een kritisch publiek die ik soms niet eens ken... Ik vind dat in principe absoluut niet leuk. Maar het is bij mij ook begonnen met iemand aanspreken, dat zijn de eerste stapjes die je gewoon maakt in het leven. En je hebt echt niks te verliezen en het is alleen maar leuk en leerzaam. Als je uiteindelijk mensen hebt met wie je leuk contact hebt, is dat heel plezierig en anders nou dan maar niet. De reden dat ik het niet leuk vind om te spreken voor zo'n publiek is dat ik wél wat te verliezen heb. :o
|
Zal m'n best doen.
|
Dat hoef je niet aan "ons" te beloven eah. Je doet 't voor jezelf.
|
Ik beloof ook niks...We gaan over 2 dagen weg dus weet niet of het het nog waard is.
|
Natuurlijk is dat het nog waard. Allejezus; je hebt nu nog minder te verliezen. Zie je dit nu echt niet?
|
Hij heeft iig al heel veel tijd verloren, zonde...
|
Beetje leuke vakantie gehad nog verder?
|
Citaat:
|
Hooooh, wacht even. Dit zie ik nu pas. Jij bent dezelfde jongen die naar Amerika wil en dat gaat doen doordat je met je meubels een miljoen euro verdient? :D
Los ervan of ik maar iets van dat verhaal geloof: veel succes met emigreren naar een ander land als je niet eens op een fucking camping met andere mensen durft te praten :D:D:D:D |
Even bij de les blijven Jan. Nee er zit veel geld in de familie van Nick Klomp. De rest verdient hij met meubels. En nee niet hem opzoeken op internet, want dat is doxen en dat mag hier niet.
Verder weten wij allemaal dat we met geld alleen heel ver kunnen komen, en we niet hoeven te communiceren en onderhandelen. Een beetje assertiviteit is geheel zinloos. Helemaal in de U S of A. Zo, en nu weer ontopic graag! |
Moet ik haar wel tegenkomen...
|
Citaat:
|
Ik kan Dr wel op afstappen maar ze zijn een dagje uit en vanavond ga ik uiteten. Morgen in de namiddag gaan we weg en we moeten ook nog spullen pakken enzo.
|
Citaat:
|
Als ik haar nog zie zal ik het doen.
|
Eline pleur hier maar een slotje op, wordt niks meer vóór zaterdag.
|
Laat hem maar open tot zaterdag dan krijg je het resultaat nog te horen.
|
Goed nieuws! Ben haar vanmiddag bij het zwembad tegengekomen en even gepraat bal over gegooid enzovoort. Helaas woont ze bij Rotterdam dus dat is iets te ver voor een relatie of iets dergelijks. Ze was trouwens 15(2 maanden ouder als mij)
|
Nou goed dat je het toch aandurfde!
|
Helaas iets te laat
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43. |