Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Webcam gehacked? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1946172)

Identity_freak1 06-08-2018 23:33

Webcam gehacked?

Ik heb een goednieuwe laptop (1/2 weken oud) met windows 10, avg, en een browser ik heb nog geen internetdingen gedownload en het webcam lampje brandt nooit ook heb ik nog geen mails geopend kan ik toch al gehacked zijn?

Webcam is ingebouwd heb nog geen virus gehad en ook geen malware gehad.
ook heb ik avg premium met (Hacker aanvallen bescherming) heb ook hele laptop al gescand en alles van windows tot avg en malwarebytes is up to date

Positive mind 07-08-2018 05:53

Je kan je cam afplakken zodat je sowieso niet zichtbaar bent

Daantje_0705 07-08-2018 06:15

Waarom denk je dan dat je gehackt bent?

Identity_freak1 07-08-2018 06:29

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 34507179)
Waarom denk je dan dat je gehackt bent?

Nou dat denk ik niet maar ik las ergens dat om de camera te besturen et een malware nodig was dus als ik geen malware heb kan mn camera ook niet bestuurd worden? Toch...

Tunahan Kuzu 07-08-2018 08:55

Als je niet geretardeerd bent en een beetje bewust bent van wat je uitvoert op je machine (of wat anderen uitvoeren) hoef jij je niet veel zorgen te maken. Uiteindelijk is de LED-indicatie van de webcam die aanstaat redelijk betrouwbaar omdat het maar in een beperkt aantal gevallen (hardwarematig) mogelijk dit LED-je te omzeilen. Overigens; du moment dat de situatie zo ver is dat je kist dusdanig compromised is, is de webcam wel de minste van je zorgen.

Maar goed, genoeg mensen hebben zo'n plakbaar schuifje over de camera gedaan. Of een sticker.

Identity_freak1 07-08-2018 10:42

Citaat:

Tunahan Kuzu schreef: (Bericht 34507239)
Als je niet geretardeerd bent en een beetje bewust bent van wat je uitvoert op je machine (of wat anderen uitvoeren) hoef jij je niet veel zorgen te maken. Uiteindelijk is de LED-indicatie van de webcam die aanstaat redelijk betrouwbaar omdat het maar in een beperkt aantal gevallen (hardwarematig) mogelijk dit LED-je te omzeilen. Overigens; du moment dat de situatie zo ver is dat je kist dusdanig compromised is, is de webcam wel de minste van je zorgen.

Maar goed, genoeg mensen hebben zo'n plakbaar schuifje over de camera gedaan. Of een sticker.

Ga ik doen Kuzu kun jij dan zorgen dat er een wet komt waarmee laptops verplicht een schuifje mee moeten krijgen als je hem koopt thx Gr. Emiel

Tunahan Kuzu 07-08-2018 10:56

Ehm nee? Die wettelijke verplichting zou nergens op slaan. Als je dan toch iets met wetgeving wil doen, zou ik een crash course "intarwebs basics for tards" verplicht stellen, waar men voor moet slagen om in aanmerking te komen voor een internetverbinding. Dit topic had dan ook niet bestaan. Mooi he, ironie?

Identity_freak1 07-08-2018 11:11

Citaat:

Tunahan Kuzu schreef: (Bericht 34507320)
Ehm nee? Die wettelijke verplichting zou nergens op slaan. Als je dan toch iets met wetgeving wil doen, zou ik een crash course "intarwebs basics for tards" verplicht stellen, waar men voor moet slagen om in aanmerking te komen voor een internetverbinding. Dit topic had dan ook niet bestaan. Mooi he, ironie?

Maakt niet uit doe maar gewoon en ja irionie is prachtig

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.