Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Te weinig mensen tijdens een concert. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=194619)

Rhinus 23-08-2002 15:55

Mijn zus was gister naar 'The Sheers' geweest in Nijmegen en bij..

Mijn zus was gister naar 'The Sheers' (Brit(t?)Pop) geweest in Nijmegen (22 aug, Diognes). En nu staan 'The Sheers' ook op LowLands, dus zijn ze vrij bekend. Maar bij 't optreden waren dus 2 mensen en later een stuk of 10.

Dus, ooit bij een optreden geweest waar veel te weinig mensen waren? En hoe was dat?

JoJoz 23-08-2002 15:58

Ja wel eens en vond het wel gezellig maar wel sneu voor de mensen die speelden....XxX Dru

Lateralus 23-08-2002 16:01

bij een optreden van de Travoltas, daar waren nog wel iets van 50-60 mensen, maar in een zaal waar 1000 mensen in passen staat t alsnog vrij leeg...

jnieuwelaar 23-08-2002 16:04

edit: topictitel aangepast.

Snees 23-08-2002 17:05

ja, van het al niet te grote Patronaat was een ontzettend klein deel gevuld bij Antiseen. in totaal ongeveer 40-50 bezoekers.

Built to last 23-08-2002 17:11

beter dan te veel

86dagreed 23-08-2002 17:18

Screaming mike
Dreadlock Pussy
Saliva
Earthtone 9
Misery Loves Co
Kill II This
Estate

zijn de namen die me nu te binnenschietn

Rick FSB 23-08-2002 17:32

Citaat:

86dagreed schreef:
Screaming mike
Dreadlock Pussy
Saliva
Earthtone 9
Misery Loves Co
Kill II This
Estate

zijn de namen die me nu te binnenschietn

:D Vind je het erg als ik zeg dat ik bij sommige van de door jou genoemde bands elke bezoker er 1 teveel vind ;)

*support your local scene*

Custom 23-08-2002 17:40

Bij het optreden van onze band laatst waren er 40 man in een zaal van 300. Maja het was verder heel gezellig

blacky 23-08-2002 17:50

Het is opzich zielig voor de band, maar ze hebben liever minder mensen die helemaal uit hun dak gaan dan een zaal vol die er niks aan vindt.

disaster 23-08-2002 18:32

Citaat:

Rhinus schreef:
Mijn zus was gister naar 'The Sheers' (Brit(t?)Pop) geweest in Nijmegen (22 aug, Diognes). En nu staan 'The Sheers' ook op LowLands, dus zijn ze vrij bekend. Maar bij 't optreden waren dus 2 mensen en later een stuk of 10.

tis The Sheer, zonder s dus op t eind :)

is egt een superleuke band!!!

ze zijn op zig niet egt heel bekend, hier in de regio haarlem wel maar daar komen ze ook vandaan... ze staan op lowlands omdat ze een essent award hebben gewonnen ofzow en dat komt denk ik omdat hun demo bij veel mensen in de muziekindustrie goed gevallen is, maar 'in t land' zijn ze nog niet egt bekend ofzow...

maar iedereen moet ze wel gaan zien want ze zijn leuk :D

Rioto 23-08-2002 18:35

Citaat:

Built to last schreef:
beter dan te veel
true.

86dagreed 23-08-2002 19:04

Citaat:

Rick FSB schreef:

:D Vind je het erg als ik zeg dat ik bij sommige van de door jou genoemde bands elke bezoker er 1 teveel vind ;)

*support your local scene*

haha, mag je vinden hoor ik was er aanwezig en constateerde.

wat moet ik met die laatste opmerking?

Custom 23-08-2002 19:19

Citaat:

blacky schreef:
Het is opzich zielig voor de band, maar ze hebben liever minder mensen die helemaal uit hun dak gaan dan een zaal vol die er niks aan vindt.
Dan voel je je ook wat minder bedreigt dan als zo'n volle zaal vindt dat je muziek zuigt. Met 40 man heb je nog een redelijk overlevingskans.

Wouter Youth 23-08-2002 19:24

Citaat:

disaster schreef:
tis The Sheer, zonder s dus op t eind :)

is egt een superleuke band!!!

ze zijn op zig niet egt heel bekend, hier in de regio haarlem wel maar daar komen ze ook vandaan... ze staan op lowlands omdat ze een essent award hebben gewonnen ofzow en dat komt denk ik omdat hun demo bij veel mensen in de muziekindustrie goed gevallen is, maar 'in t land' zijn ze nog niet egt bekend ofzow...

maar iedereen moet ze wel gaan zien want ze zijn leuk :D

ik zag idd toen ik van vakantie terugkwam overal posters voor hun gratis fietsznfabriek-concert.

independancy wanted 23-08-2002 19:38

Ja, een keer een optreden van DOA in de Baroeg. Ook een handjevol mensen... Het was wel heel leuk dat de band het publiek heel persoonlijk bij hun show ging betrekken (Dit in de zin van een hand geven, praatje maken ed), dat doen ze tegenover een mannetje of 150 toch wat minder snel denk ik...

Rioto 23-08-2002 19:57

ik vind het kut voor de band als niemand uit z,n dak gaat ...en dat geld zeker als de band vet is ...pas in den haag op de klein festifalletje met Naop ging niemand uit z,n naat omdat ze de band niet konden , maar toch die band rockte uit de pan gewoon . en na hun kwamen backfire en toen was het vette mosh en shit .... maar ik moet eerlijk toe geven dat naop strakker speelde ZONDE

Buitengewoon 23-08-2002 21:47

Dat het bij de Sheer in Dio zo rustig was is niet gek: T is introductie in Nijmegen, dus andere mensen hebben sowieso geen zin om ergens naartoe te gaan als er allemaal studentjes staan. Verder zijn die studenten gebonden aan hun groep. En vooral: Er is de hele avond/nacht zoveel te doen in Nijmegen, en de afgelopen week te doen geweest (ook in de Dio) dat niemand zin heeft om om 9 uur al naar zo'n bandje te gaan kijken. En als ze echt goed zijn zouden er heus wel meer mensen gaan kijken.

disaster 23-08-2002 22:27

Citaat:

wouszer schreef:
ik zag idd toen ik van vakantie terugkwam overal posters voor hun gratis fietsznfabriek-concert.
dat was vet :D en ernstig druk btw

cerys 23-08-2002 23:30

mja waterpop, biffy clyro, ongeveer 5 mensen die het kenden, niet echt leuk, maar ik had t wel naar mn zin hoor

Fluffie 23-08-2002 23:57

bij amon amarth in het patronaat was het op het einde nogal rustig omdat ze een stuk langer doorspeelden...

ik vond het wel heerschend, we hadden tenminste alle ruimte voor een pit :D

overthestars 24-08-2002 00:06

Met een stuk of 20 mensjes Dimension Seven kijken is ook best wel 'niet-druk'

86dagreed 24-08-2002 00:08

Citaat:

SadisticSacredWhore schreef:
Met een stuk of 20 mensjes Dimension Seven kijken is ook best wel 'niet-druk'
heb ik ook nog gezien met stuk of 20 mensen, waar jij?

jnieuwelaar 24-08-2002 12:58

Citaat:

Fluffie schreef:
bij amon amarth in het patronaat was het op het einde nogal rustig omdat ze een stuk langer doorspeelden...

ik vond het wel heerschend, we hadden tenminste alle ruimte voor een pit :D

amon amarth was in 013 ook niet echt druk bezocht. Dat maakte er geen minder concert om. Alleen het publiek stond echt alleen te kijken. Geen pit, geen headbang. Alleen kijken. En het geluid stond achterlijk hard.

Ce-El-Wan 24-08-2002 13:02

met een mannetje of 30 Darkane gekeken vorig jaar... was een goed concert, maar bitter weinig volk dus. Gardenian zou ook nog meekomen maar die hadden g&%&vd afgezegd...

jnieuwelaar 24-08-2002 13:03

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:
met een mannetje of 30 Darkane gekeken vorig jaar... was een goed concert, maar bitter weinig volk dus. Gardenian zou ook nog meekomen maar die hadden g&%&vd afgezegd...
:eek: dat is een concert van mijn dromen man. Die 2 samen.

Ce-El-Wan 24-08-2002 13:17

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

:eek: dat is een concert van mijn dromen man. Die 2 samen.

ja voor mij ook, maar k kwam eigenlijk voor Gardenian... en die kwamen dus niet :( (n)

Thutshui 24-08-2002 13:19

Neuk! en Still Niño in 'Het Podium' in Hoogeveen

Wouter Youth 24-08-2002 13:19

Citaat:

disaster schreef:
dat was vet :D en ernstig druk btw
maar op die posters leek het toch wel redelijk punk-achtig.

jnieuwelaar 24-08-2002 13:29

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

ja voor mij ook, maar k kwam eigenlijk voor Gardenian... en die kwamen dus niet :( (n)

jeej een heuse gardenian fan hier :)

disaster 24-08-2002 13:36

Citaat:

wouszer schreef:
maar op die posters leek het toch wel redelijk punk-achtig.
ja maar die posters worden gemakt door de fietsz en ze hebben altijd wel posters in die stijl

jellerd 24-08-2002 14:04

Citaat:

disaster schreef:

ja maar die posters worden gemakt door de fietsz en ze hebben altijd wel posters in die stijl

jah dat optreden was idd vet, was jij daar ook dan? :D ;)

disaster 24-08-2002 14:07

Citaat:

jellerd schreef:
jah dat optreden was idd vet, was jij daar ook dan? :D ;)
:p

Wouter Youth 24-08-2002 14:24

Citaat:

disaster schreef:
aha! nouja hoe meer haarlemmers hoe meer vreugd!

Rick FSB 24-08-2002 18:50

Citaat:

86dagreed schreef:

wat moet ik met die laatste opmerking?

Die opmerking was een algemene kreet en niet tegen jou persoonlijk gericht :D

No offense, and otherwise please accept my humble apologies :p

Ce-El-Wan 24-08-2002 18:55

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

jeej een heuse gardenian fan hier :)

zijn die zo schaars dan?

Infaustus 24-08-2002 18:57

ik vind altijd dat er te weinig mensen zijn als wij optreden...

jnieuwelaar 24-08-2002 18:58

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

zijn die zo schaars dan?

ik geloof van wel ja. Ik vind ze geweldig, maar de rest waardeert soilwork meer dan hun. Bij mij is het andersom. Hebben ze trouwens al een nieuwe platendeal?

Ce-El-Wan 24-08-2002 19:01

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

ik geloof van wel ja. Ik vind ze geweldig, maar de rest waardeert soilwork meer dan hun. Bij mij is het andersom. Hebben ze trouwens al een nieuwe platendeal?

hmmm.. ik vind Gardenian ook beter dan Soilwork. Vooral Soulburner is een geniaal album. Kweenie eigenlijk, ze zijn toen idd bij Nuclear Blast vertrokken maar waar ze nu uithangen? Geen idee... :D

WolterB 24-08-2002 19:15

afgelopen jaar in t theater bij Thé Lau, zaal was voor 1/3e deel (170-180 mensen) gevuld, misschien bewust om meer sfeer te creëren, beviel mij iig wel goed. 10 is idd wel heel erg weinig

IEMOW-KOR 25-08-2002 11:49

Favez stond in het voorprogramma van Chokebore in Rotterdam, waterfront.
Er waren iets van 5 mensen. Toch speelden ze echt geweldig. Later aan het eind waren er wel wat meer mensen, die toch meer voor chokebore kwamen denk ik.

Nordens Konge 25-08-2002 14:42

Bij Ragnarok in de Kade in Zaandam stonden ook een man of 10 uit hun dak te gaan, de rest van het publiek (toch al niet veel) was aan/ bij de bar gaan zitten ......

The Undertaker 25-08-2002 22:55

God Dethroned en Callnish Circle was ook niet al TE druk in Apeldoorn

maar wel lekker lomp publiek, mooiiii

ook harrie 26-08-2002 22:53

samiam in de effenaar vorig jaar, met against time in het voorprogramma, ik schat ongeveer 100 mensen terwijl dr toch heel wat meer in kunnen in de effenaar

vakje27 26-08-2002 23:13

Ik ben enkele jaren terug naar No Fun at All geweest in metropool te Hengelo, daar stonden welgeteld 15 man, vond ik wel erg weinig

overthestars 27-08-2002 08:35

Citaat:

86dagreed schreef:

heb ik ook nog gezien met stuk of 20 mensen, waar jij?

In Drachten om precies te zijn

Lager-Lout 27-08-2002 08:48

ikm heb weleens ergens alleen gestaan, maar vraag me niet meer waarvoor dat was

Pharmacon 27-08-2002 09:11

Citaat:

Infaustus schreef:
ik vind altijd dat er te weinig mensen zijn als wij optreden...
Ik denk dat iedereen die optreed dat vind....

Pharmacon 27-08-2002 09:14

Citaat:

Maypole schreef:
...pas in den haag op de klein festifalletje met Naop ging niemand uit z,n naat omdat ze de band niet konden , maar toch die band rockte uit de pan gewoon . en na hun kwamen backfire en toen was het vette mosh en shit .... maar ik moet eerlijk toe geven dat naop strakker speelde ZONDE
NOAP, kwam da ook nie uit Den Haag.......kheb de cd by the way.....maar tkan me nou nie echt bekoren....al is een nummer als white trash (was de titel geloof ik) wel gaaf
Wel slecht als ze in Den Haag hun grotere lokale bands nie kennen...

Queen Klazina Wok 27-08-2002 12:57

mad caddies in de melkweg was ook tamelijk rustig vond ik :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.