![]() |
Wat eten jullie met kerst?
Uitgebreid diner, stamppotten buffet, gourmetten of fonduen of moet het menu nog samen gesteld worden?
|
Dit jaar weet ik nog niet maar vorig jaar hadden we een vrij uitgebreid diner
|
Alleen maar uiteten :)
|
Wat mijn moeder op de tafel zet...
|
Nog niet over nagedacht.. ik denk zo makkelijk mogelijk: kerst is door alle sociale dingen al druk genoeg
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pizza, omdat we allebei geen zin hebben om te kutten met fancy eten.
|
Citaat:
Nu hopen dat mijn moeder er ook zo over denkt |
Tweede kerstdag gaan we mini pizza's bakken met de pizzarette. Eerste kerstdag weet ik nog niet.
|
Ons kerstdiner bestaat uit een diner met bietensoep met appel vooraf, bietcarpaccio met geitenkaas tussen, vegetarische rollade hoofd (met als bijgerechten aardappelkroketjes, wintersalade met biet, garnalen en kaas en stoofperen) en vegan raw blueberry cheesecake toe. En ik denk dat we de volgende dag nog een keer hetzelfde eten.
|
Kerst is wel duur. Kerst kost gewoon geld, en al helemaal omdat mensen extra vrij willen voor dit aftandse religieuze feest wordt er geen geld verdiend. Dus kerst is duur.
|
We maken voor bij mijn schoonouders spinazietijmhapjes, pompoenwortelsoeo en walnotenbietenhummus met zelfgebakken brood. We maken tweede kerstdag zelf lamsfilet met couscous.
|
Heb je een recept van die hummus?
|
Ja hoor. Doe ik zometeen even, is een recept uit Simpel van Ottolenghi. Nog niet eerder geprobeerd.
|
|
Wij gaan met de kerst gourmetten.
|
Dunno en don't care. Ik tel mijn zegeningen al bij zo min mogelijk gezeik en gezeur.
|
Ik eet met kerst Tunahan Kuzu.
|
Kerstavond sushi gemaakt en 1e kerstdag bij familie heel buffet waar ik vooral fruit gegeten heb. Vanavond rollade met aardappeltjes uit de oven.
|
Kerstavond vooraf carpaccio, daarna tomatensoep. Als hoofdgerecht rollade, kalkoen, aardappelgratin, rode kool met appel, salade en stoofpeertjes. IJs als toetje.
Gisteren uiteten geweest, käsespätzle met salade. Vanavond mini pizza's gemaakt in de pizzarette |
Gister een zelfgemaakt (niet door mij) buffet bij de ene helft vd familie en vanavond hadden ze aan de andere kant een buffet besteld. Echt mega lekker gegeten!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29. |