![]() |
Hoe orden jij je boeken in je boekenkast?
Nou?
|
Een combinatie van factoren, maar categorie (fictie/non-fictie), taal en genre horen daar zeker ook bij.
|
Alles per auteur bij elkaar, en daarbinnen per serie bij elkaar. Ik heb niet ongelofelijk veel boeken in de boekenkast in het zicht staan, maar wat er staat, staat vervolgens min of meer op hoogte. Dat oogt wat rustiger, en dan kan ik er nog boeken bovenop leggen.
|
Daar gaat Mema over. Ze staan momenteel op alfabet - op naam van de auteur.
|
überhaupt niet, ben ik te lui voor
|
Citaat:
|
Op hoogte en op genre.
|
Op grootte natuurlijk. Veel A4+ formaat naslagwerken staan niet half middenop de plank. Maar ik heb ook bijna alle boeken weggedaan.
|
Op favoriet :o en binnen de favorieten heb ik reeksen op volgorde staan.
|
En op welke volgorde staan de reeksen? Ook op favoriet? of via het alfabet?
|
Citaat:
Soms vind ik het wel lastig als een reeks met een novella komt met daarin deel 1,5 deel 2,5 en deel 3,5. Waar zet ik die dan naast!? :Herp: |
Op leesvolgorde ja :p
|
nou ja, Harry Potter bijvoorbeeld neem ik: 7-4-5-2-1-3-6 uit mijn hoofd
|
Harry Potter staat bij mij gewoon 1-7. Lijkt me vrij onlogisch om die ook op favoriet in te delen.
En hoe heb jij 1, 2 en 4 voor 3?! |
Citaat:
|
Citaat:
4 voor 3 is nog te begrijpen vind ik. |
Op soort (lees/leer) en op genre (maar ook mooie boeken vs plebs) en op schrijver. Mijn favoriete boeken staan op ooghoogte.
|
Citaat:
|
het was in volgorde van het laatst gelezen
|
Genre, soort en favoriet. En hoogte naar hoe de plank in de kast hangt.
|
Op categorie: studieboeken van mij, studieboeken van man, kookboeken, fictie, en inmiddels ook een vakje vol met kinderboeken voor zoonlief
Eigenlijk moet ik de kast nodig uitruimen want hij puilt uit waardoor van die categorieen weinig terecht komt. Momenteel hanteren we de if it fits, I sits methode. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37. |