Anoniempjee123 |
10-02-2019 21:08 |
Motivatie voor school
Hoi allemaal!
Ik had eigenlijk een paar vraagjes, ik weet niet helemaal of dit de goede site hiervoor is, maar ik ga het toch even proberen.
Ik zit nu in 4VWO en ik moet zeggen dat ik de motivatie aardig ben verloren. De eerste 3 jaar gingen me erg makkelijk af en had veel motivatie om goede cijfers te halen. Elk jaar werd die motivatie minder en begon ik steeds blijer te worden met een 6 (wat natuurlijk alsnog gewoon voldoende is, maar eerst waren het achten). Vanaf dit jaar ben ik de motivatie best wel verloren en zit ik de tijd af te tellen totdat ik eindelijk klaar ben en ik van school af mag. Ik sta nu op niet over gaan en ik weet dat als ik vanaf nu mijn best ga doen het echt nog wel moet gaan lukken.
Ik wil heel graag mijn vwo-diploma halen en ik wil ook echt overgaan naar 5VWO, maar op de een of andere manier zorgt die gedachte er niet voor dat ik meer motivatie krijg en beter ga leren voor toetsen. Ik wil heel graag dat ik meer motivatie had, maar ik weet eigenlijk gewoon niet hoe ik die terug krijg. Blijven zitten wil ik natuurlijk niet, dit is dan ook het kleine beetje motivatie dat ik dan nog heb.
Ik denk ook dat het er erg mee te maken heeft dat ik het vakkenpakket die ik nu doe gewoon niet heel leuk vind, maar misschien wel het handigst is voor later. Doordat je vakken doet die je gewoon niet interessant vind, wordt je motivatie ook niet bepaald hoger. Aan mijn vakkenpakket kan ik nu niks meer veranderen.
Ook weet ik al precies wat ik wil doen na mijn VWO, hier heb ik gewoon niet de vakken voor nodig die ik op dit moment doe (het maakt niet uit welk vakkenpakket je hebt). Ik wil namelijk een HBO dansopleiding doen en ben naast school ook erg veel bezig met dansen en steek daar veel tijd en energie in. Als ik niet word aangenomen bij en dansopleiding wil ik communicatiewetenschappen gaan doen, hier heb je ook niet een specifiek vakkenpakket voor nodig. Doordat ik lange schooldagen heb en daarnaast bijna iedere avond dansles heb kost het gewoon veel energie en wil ik als ik thuis kom gewoon in bed liggen, ik moet eigenlijk weer een goed ritme krijgen, maar het lukt me gewoon niet. Ik heb genoeg tijd om te leren en huiswerk te maken, maar op een of andere manier kan ik me er niet toe zetten om het daadwerkelijk te doen.
Heeft iemand tips hoe ik weer meer motivatie krijg voor school enzo?
|